Wpis z mikrobloga

letnie opony za ~300 zł/sztuka


@CinuLNS: Fulda SportControl 2 lub Uniroyal Rainsport 3. Z czego Fulda cichsza, żywotniejsza i bardziej ekonomiczna. Uniroyal ma fajny bieżnik i super zachowuje się na mokrym.
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@img99x: @CinuLNS: mam te Fuldy w 215/50 17, rzeczywiście ciche, obecnie jakieś 60kkm nalotu, zmieniłem obecnie stronami przód/tył, bo trochę zaczęło wyrywać kiere na koleinach - teraz spokój:)
  • Odpowiedz
@CinuLNS: Wytrzymuje krócej. Ktoś powie ( @img99x ), że to wada i pewnie będzie mieć trochę racji. Dla mnie to cecha. Ma bardziej miękką mieszankę, świetnie "klei" na suchym, na mokrym inne marki nie mają do niej specjalnie startu (a już na pewno nie w tej cenie). Czy jest głośna? Wg mnie nie. Jeździłem już na paru rozmiarach i nie czuję różnicy między takim Rainsportem 3 a np. Goodyearem
  • Odpowiedz
konto usunięte via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@CinuLNS: Nie bierz Rainsportów, przeciętne wynalazki które i tak nie działają jak to Uniroyal tłumaczy ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Mam te Nokiany i jest prawie identycznie jak na ContiSportContact 5, prawie bo Powerproof lepiej klei na mokrym a Conti na suchym.
  • Odpowiedz
@GaiusBaltar: Panu podziękujemy XD

@NyanNyan: Znając życie i tak pewnie ich nie dojadę do zmiany auta ;) "Krócej" to znaczy ile? 30-40-50kkm?

@unimog: A jak tam z przyczepnością? Czym jeździsz? Ja mam ze sobą prawie 2 tony do wyhamowania, więc wiesz :D

@Kollet: Co znaczy, że nie działają? Opona nie klei, rozpada się czy co? Nie będę zagłębiał się w jakieś cudowne technologie -
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@CinuLNS: mazda 6 II gen, nie jest to klocek na pewno 1400kg. Bardziej zależało mi na hałasie(słabe wygłuszenie auta) i tłumieniu drgań. Standardowe zawieszenie u mnie jest dość twarde, tym bardziej że codziennie jeżdżę trochę po starej, niemieckiej, kostce. Opony się spisały. Wydaje mi się, że byłyby mniej zużyte, gdyby nie to, że ja je ciągle na maksa po 2.7/3.0 pompuje. Warunki jezdne ok:)
  • Odpowiedz
@NyanNyan: nie twierdzę, że wada. Bo na samochodzie ważącym ~1700kg latają u mnie od maja 2017 (rocznie 20-25tys km) i na dzień dzisiejszy wyglądają, że jeszcze sezon lub dwa przelatają więc teoretyczna niższa wytrzymałość wynika z ostrzejszej jazdy. Rainsport 3 dobrze odprowadza wodę i na mokrym jest bardzo dobra (miałem też założone do mocniejszego coupe)

Wg karty specyfikacji Uniroyal ma 72db, a Fulda 68db (przy czym 3db to dwukrotnie głośniej)
  • Odpowiedz
@CinuLNS: Powiem szczerze, że nie podam Ci konkretnego przebiegu, bo zawsze wymieniałem Uniroyale przed czasem, bo zwyczajnie dostają u mnie w dupę i bieżnik znika u mnie szybciej niż u normalnego kierowcy. Nawet nie sprawdzam kiedy wymieniam, tylko robię to wg potrzeb. Mogę co najwyżej oszacować, że jeden komplet wytrzymał w okolicach 30-35kkm, reszta miała mniej szczęścia. Ale, podkreślam, to nie jest normalne zużycie. Jak nie upalasz, to wytrzymają dużo
  • Odpowiedz
Wg karty specyfikacji Uniroyal ma 72db, a Fulda 68db (przy czym 3db to dwukrotnie głośniej) więc jeżeli auto nie jest dobrze wyciszone to może być męczące ;)


@img99x: Ale wiesz, że te 3dB mają odniesienie do mocy? Dla ludzkiego ucha, aby dźwięk był odbierany jako 2x głośniejszy, moc musi wzrosnąć o 10dB. Popatrz na wykres z badań audiometrycznych (picrel) - skala nie jest co 3dB, ale co 10dB. Nie bez
NyanNyan - > Wg karty specyfikacji Uniroyal ma 72db, a Fulda 68db (przy czym 3db to d...

źródło: comment_V9OB7awZTcQjpF5sYznr6a1WqB44eAUD.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
@CinuLNS: Nokiany to kupsztal na lato, robią bdb zimówki i wielosezony. Z uniroyalami jest tak, że ogólnie bdb na deszczu, a na suchym tak do 140/150km/h powyżej tej prędkości zaczynają "pływać". Więc jeśli nie przekraczasz tej prędkości bierz uniroyale, jak przekraczasz to nie cebul i wypienięż się na jakieś top ogumienia.
  • Odpowiedz
@NyanNyan: Oczywiście nie podważam tego co mówisz. Ja odnoszę się do rzeczywistego porównania na jednym i drugim samochodzie w/w opon ;) Nie twierdze, że te 4db to wada. Jeżeli auto jest dobrze wyciszone to nie ma to takiego znaczenia. Dlatego też polecam zamiennie Fuldę i Uniroyal

@AndrzejBreivik: pływanie zależy też od wersji opony, rozmiaru i auta na jakim jest założone. Nie poczułem tego efektu z prędkościami pow. 160
  • Odpowiedz
@img99x: Rozumiem :) Należy pamiętać, że to może tez być kwestia współdziałania elementów - ot, dane opony generują hałas na innej częstotliwości, która bardziej lub mniej się "niesie" do wnętrza auta. Dlatego właśnie auta mają robione testy na konkretnych rodzajach ogumienia.

Tak czy owak, zmierzałem do tego, żeby nie kierować się konkretnie głośnością (jak huczą, to co innego), mowa o cyferkach, tylko tym, jak się auto na danych gumach prowadzi.
  • Odpowiedz
@NyanNyan: Oczywiście, jednakże przy trasach PL->NL->PL już poziom hałasu zaczyna mieć duże znaczenie :)

@CinuLNS: 225/45/17 ma C i są tańsze ;) Między Klasą A i G jest 7,5% w zużyciu paliwa
  • Odpowiedz
@img99x: 7,5% to w sumie sporo ;)

Właśnie 225/45/17 może mi się nie zmieścić albo być bardzo na styk :D Dorzuciłem szersze felgi z większym ET i trzeba kombinować ¯\_(ツ)_/¯
  • Odpowiedz