Wpis z mikrobloga

Hej,
mam problem... co zrobić z pieniędzmi ( ͡° ʖ̯ ͡°). Ale tak powaznie, nie chodzi o grube miliony.
Opiszę wam sytuację:
Mam ponad 30 tys. PLN. Małe miasto, studiuję, pracuję na 1/2 etatu, a że mieszkam z rodzicami, mogę spodziewać się, że oszczędności będą jeszcze rosły. I tu jest problem - wzrost ten będzie jedynie nominalny, ponieważ inflacja rośnie, a w związku ze spodziewanymi podwyżkami cen energii w 2020 istnieje ryzyko, że wzrost inflacji będzie jeszcze większy.
I tu powstaje moje pytanie - co zrobić z tymi pieniędzmi? Mam kilka opcji, ale do każdej z nich można się przyczepić. Napiszę o każdej w jednym zdaniu, mam nadzieję, że wy rozwiniecie moje pomysły i je skrytykujecie/zaaprobujecie:
1. lokata - pomysł kiepski, jeśli spojrzy się na stopę oprocentowania w bankach w porównaniu z inflacją.
2. obligacje korporacyjne - tu już chyba trochę lepiej bo po pewnym okresie oprocentowanie wynosi np. 1,5% + inflacja?
3. kupić tani, mały pawilon na rynku, a potem szukać kogoś, kto go wynajmie? Wydaje mi się, że to słaba opcja, ponieważ jaką mam pewność, że znajdę klienta? A jeśli nie znajdę, to koszt opłacania czynszu będzie wyższy niż straty spowodowane inflacją.
4. kursy na spawacza itd. odpadają ponieważ ze względów zdrowotnych (kłopoty z ręką) nie mogę pracować fizycznie.
5. w okolicy (właściwie prawie na wsi) jest tanie mieszkanie (ok. 50 000 PLN). Gdyby rodzice pomogli, dałbym radę je kupić. Z drugiej strony, mieszkanie jest daleko od centrum oraz ogrzewane za pomocą kominka i nie wiem czy dałbym radę je ogarnąć, ponieważ jeszcze kończę studia i pracuję.
6. założenie firmy (myślałem o agencji pracy tymczasowej). Mam pewną wiedzę na temat działania tego rodzaju przedsiębiorstw oraz księgowości jako takiej. Ponadto, będę miał także dochody przez następne co najmniej 6 msc. - rok, więc mogłbym zainwestować większą część swoich oszczędności.