Wpis z mikrobloga

  • 0
Co lepiej szukać, E46 z 2.5 M54 czy może 330d, oba warianty poliftowe, mocowo praktycznie to samo, pytanie czym przyjemniej się jeździ ?? Automaty w benzynach i dieslach są równie niezawodne ?? Dużo większe koszta i awaryjność z napędem na 4 koła, bo o dziwo sporo takich egzemplarzy z Xem na tylnej klapie.

#bmw #e46
  • 18
  • Odpowiedz
@Kejran M57 nie masz w XD, tylko benzyna była na 4 łapy. Obydwa silniki legendarnej trwałości, diesel Cię wyjdzie ekonomiczniej w spalaniu ale drożej w serwisie. Trudniej też to utrzymać sprawne. Z benzyny wiadomo będziesz miał więcej frajdy. Nie patrz tyle na silniki co na możliwie najmniej walony egzemplarz.
  • Odpowiedz
@Kejran: z trójkami (niezależnie od generacji) jest tak że bierze się 330d (lub 335d) CHYBA że mamy do wyboru 335i (vel 340i) to wtedy zawsze bierze się turbo benzynę

W e46 nie było turbo benzyn (a oznaczenia kończyły się na 330i), więc mając do wyboru 2.5 N/A albo klekota, to bierz śmierdziela truciciela. Gdybyś wybierał między 330i vs 330d i miał na uwadze "fan" z jazdy, to jeszcze bym się zastanowił
  • Odpowiedz
@Kejran: Diesle są mega trwałe zwłaszcza M57, ale nie oszukujmy się mają już swoje przebiegi, nikt nie kupuje diesla , aby go oszczędzać tylko eksploatuje do granic możliwości. Przy przebiegach rzędu 5-20 tyś km rocznie kupno diesla byłoby abstrakcją, zwłaszcza tak wiekowego jak E46. Ja osobiście bym wolał M54, zwłaszcza, że te silniki świetnie znoszą instalacje gazowe. Standardowo trzeba uważać na problemy z chłodzeniem i braniem oleju. Fani marki mówią, że
  • Odpowiedz
@Kejran: jak zależy Ci na "fun'ie" z jazdy (i robisz dłuższe czasy) to zdrowe 330d i chip lub 330i. Jak moc nie jest mega kluczowa to 325i też idzie całkiem fajnie a pewnie będzie dużo łatwiej znaleźć. No i mpakiecik sięprzyjemnie prowadzi Ogólnie nie nastawiaj się że w tydzień Ci się trafi. Ja szukałem 325i/330i i przeglądałem olx prawie pół roku w międzyczasie obejrzałem kilka wątpliwych aut, na które na dzień
  • Odpowiedz
@Kejran: oczywiście że 330d tylko koniecznie w wersji 6b i o mocy 204 konie bo jest to bardziej rozwojowy i oszczędny silnik.
Samą mapą robisz bezpieczne 250 koni z hakiem i masz bardzo dynamiczny samochód przy spalaniu rzędu 8-9 litrów.

M57 nie masz w XD


@Bajaderka_Z_Ryby: nie prawda, były 3.0d w xdrive
  • Odpowiedz
@Bajaderka_Z_Ryby: zarówno 330i jak i 330d były w czterołapie.

@Kejran: liczba problemów mogących wystąpić w M54 i M57 jest zbliżona. Diesle robią większe przebiegi, benzyny są mocniej katowane. W dieslach zawodzić może to, co w sumie w każdym innym (wtryski, turbo, dwumas, chociaż i tak są to bardzo trwałe elementy), ale i benzyny mogą niemile zaskoczyć (słynne już żłopanie oleju, odma, nieszczelności kolektora, cewki). Mój typ to M57N 204KM, po
  • Odpowiedz
@dzimihumunukulapula: odmę to się standardowo wymienia jak wiesz, żektoś tego ne robił :) ~350-500 zł i problem z głowy. A żłopanie oleju to też zależy ile. Ja mam baniak dolewam jak trzeba, póki nie kopci na niebiesko i nie musze tego robić co kilka wizyt na stacji to traktuję to jako dodatek do benzyny ;) ~85zł valvo maxlife 5w40 5L
  • Odpowiedz