Wpis z mikrobloga

O, właśnie zostałem Oficerem Elektroautomatykiem okrętowym, a edukację zacząłem 3 lata temu xD Mogę sobie teraz pływać za blisko 5k usd/miesiąc.

A jak to wyszło? Jakieś 5 lat temu na kacu stwierdziłem sobie, że będę marynarzyem. Rzuciłem studia i popytałem co i jak ludzi na wykopie. Przy okazji wielkie dzięki dla @bartek555 który sporo mi doradzał.

Jeśli was interesuje jak to przebiegło. To najpierw musiałem odłożyć trochę na kursy (a raczej coś w stylu szkoły policealnej). Pod tagiem #40tysiecymarzen pisałem o tym. Na początku było średnio, ale w końcu się udało.

W każdym razie potem następująco:
- 1 rok studium (teoretycznie 5 semestrów) - koszt aż do uzyskania dyplomu to jakieś 18-20k (3k za semestr płatne na bieżąco i potem dodatkowe kursy, ergo mając te 8-10k można zaczynać)
- pół roku spędziłem jako kadet elektryk - około 700euro miesięcznie
- pół roku pracowałem na lądzie - 3k pln przy rozdzielniach elektrycznych. (ten fragment nie był potrzebny. Wystarczy rok praktyki do dyplomu)
- pół roku na morzu - pierwsze dwa miesiace jako asystent za 1800usd, kolejne 4 już jako samodzielny elektryk za 4,5k usd

Może głupie chwalenie się zarobkami, ale chciałem pokazać jak to szczerze wyglądało, no i że można w miarę szybko zostać kimś kto jest ceniony na rynku pracy.

Czy warto, czy to trudne? No na pewno nie dla każdego, bo stresu w tym czasie miałem sporo, odcięcie od świata i znajomych jest duże (dla piwniczniaka to nie problem ( ͡° ͜ʖ ͡°) ) ale można też przeżyć i odwiedzić miejsca, których normalnie by się nigdy nie zobaczyło (odwiedziłem obie ameryki karaiby i afrykę).

W razie czego pytajcie. Dla niektórych moze to być alternatywa do zostania programistą 15k.


#marynarz #elektryk #wykopodroz
Rasporas - O, właśnie zostałem Oficerem Elektroautomatykiem okrętowym, a edukację zac...

źródło: comment_6pp86FpeVAVKtx05bpleT7uvmgUvh8eW.jpg

Pobierz
  • 170
  • Odpowiedz
@maciej__: raczej jest odwrotnie. Im krotsze kontrakty tym wieksza kasa, ale zazwyczaj wiaze sie to z ciezsza praca/wieksza szkodliwoscia pracy na zdrowie.
@Arintor: u mnie na roku po policealnej (ale kierunek nawigacja) 30-40 osob na 130 znalazlo praktyki. Z 10 z nich dalej plywa na stanowiskah nizszych niz oficer.
Jak nie masz znahonosci, to musisz mie farta. Jak nie masz farta - jest ciezko.
@chudziutki: to
  • Odpowiedz
@Rasporas Nie wiem co jest stresującego dla ETO przy PSC, US Coast guard, SIRE, czy chociażby flag state. Mało walkowanych jest elementów z twojej dzialki przez inspektorów bo sie slabo na tym znają. Nie wiem jak stan techniczny twojego statku, ale u nas kazda inspekcja bez zadnego stresu, a ETO nie wychodzi w ogole z ECR.
Pozdrowienia z LNG :)
  • Odpowiedz
przecież te pieniądze są zwyczajnie słabe ( ) czym wy się #!$%@? sracie. byle kierowca tira więcej na zachodzie zarobi a średni czas w pracy podobny (przy czym próg wejścia dużo niższy, kursy sporo krótsze, niewymagajace i tańsze). elektryk na lądzie podejrzewam że jeszcze lepiej zarobi w Europie. nie wiem gdzie tu zalety albo korzyści tego, że to na statku. ja tu widzę same minusy ¯\(ツ)_/¯
  • Odpowiedz
@Rasporas: myślę, że za bardzo się spinasz o tych "pedałów z pokładu". Pływałem 4 lata i wiem, że częstotliwość występowania nie-ogarów na pokładzie i w maszynie jest porównywalna. Nie każdy musi się na wszystkim znać.


Musiałeś być na pokładzie jeśli tak mówisz
  • Odpowiedz
@Rasporas Nie wiem co jest stresującego dla ETO przy PSC, US Coast guard, SIRE, czy chociażby flag state. Mało walkowanych jest elementów z twojej dzialki przez inspektorów bo sie slabo na tym znają.

CHYBA Z KONIA SPADŁEŚ, JESZCZE W 2019 ROKU TAKIEJ BZDURY NIE SLYSZALEM AZ MUSZE RO ROZCHODZIĆ (ʘʘ)
Eto ma mało na inspekcjach? Tu gdzie pracuje na inspekcji prawie za wszystko odpowiadasz co jest na
  • Odpowiedz
przecież te pieniądze są zwyczajnie słabe ( ) czym wy się #!$%@? sracie. byle kierowca tira więcej na zachodzie zarobi a średni czas w pracy podobny (przy czym próg wejścia dużo niższy, kursy sporo krótsze, niewymagajace i tańsze). elektryk na lądzie podejrzewam że jeszcze lepiej zarobi w Europie. nie wiem gdzie tu zalety albo korzyści tego, że to na statku. ja tu widzę same minusy ¯_(ツ)


Masz
  • Odpowiedz