Wpis z mikrobloga

Mirki,
jest 2019,
od ponad roku używam #defold
i powiem Wam, jestem więcej niż zadowolony. Choć faktycznie początki były trudne, to teraz jest już dosyć rozbudowana baza tutoriali, dokumentacja i aktywne forum z przemiłymi gościami włączając w to samych twórców silnika i edytora. Jeśli jest w Polsce ktoś kto interesuje się #lua i tym silnikiem (2D i 3D, choć wsparcie dla 3D jest dopiero rozbudowywane) to ujawnijcie się :D Zbliża się też defoldowy jam: UDGJ numero duo gdyby ktoś był zainteresowany ;)

#programowanie #gamedev oraz shame, but #pierwszypost
  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@preeminent: Masz dodatkowe spostrzeżenie w porównaniu do innych silników (Unity, Godot, GameMaker - cokolwiek innego z czego korzystałeś)? Miałeś już jakiś background w gamedevie zanim zacząłeś korzystać z Defold? I jeszcze jedno głupie pytanie - skoro korzystasz od roku to czy jest coś co Cię np. wyjątkowo irytuje w tym silniku? :)
  • Odpowiedz
Każdego z wymienionych próbowałem, ale nie dłużej niż 1-3 m-cy. Kolejność: GameMaker, GameSalad, Unity, Defold, Godot. To był początek mojej przygody i wszystko było przytłaczające i skomplikowane. Programowanie spoko, ale edytory są mocno "rozbuchane".
Inaczej było z Defoldem, wydawał mi się przejrzysty, przyjazny i z łatwością przychodziła mi nauka, a każde pytanie na forum spotykało się z wyjaśnieniem - to miało duże znaczenie, czułem wręcz indywidualną pomoc.
Po ponownym podejściu do Godot
  • Odpowiedz