Mirki,
jest 2019,
od ponad roku używam #defold
i powiem Wam, jestem więcej niż zadowolony. Choć faktycznie początki były trudne, to teraz jest już dosyć rozbudowana baza tutoriali, dokumentacja i aktywne forum z przemiłymi gościami włączając w to samych twórców silnika i edytora. Jeśli jest w Polsce ktoś kto interesuje się #lua i tym silnikiem (2D i 3D, choć wsparcie dla 3D jest dopiero rozbudowywane) to ujawnijcie się :D Zbliża się też
jest 2019,
od ponad roku używam #defold
i powiem Wam, jestem więcej niż zadowolony. Choć faktycznie początki były trudne, to teraz jest już dosyć rozbudowana baza tutoriali, dokumentacja i aktywne forum z przemiłymi gościami włączając w to samych twórców silnika i edytora. Jeśli jest w Polsce ktoś kto interesuje się #lua i tym silnikiem (2D i 3D, choć wsparcie dla 3D jest dopiero rozbudowywane) to ujawnijcie się :D Zbliża się też
@nigdywiecejtypie:
https://lmgtfy.com/?q=lua+split+string
Lua jest łatwa do opanowania, a daje ogromne możliwości, jest nastawiona na szybkość pisania kodu i szybkość wykonywania programu i jest używana szeroko w gamedevie (CryEngine, Diesel, Solar2D (dawniej Corona), Pico-8, itd. )
Windows, Linux, HTML5 (np. na itch.io, gamejolt, indiexpo, indiedb), Android, Facebook Instant Games, iOS i macOS. W przyszłości (zakładam, że nawet bardzo niedalekiej) będzie wsparcie dla konsol, co było już wiele razy poruszane, a z otwartym kodem źródłowym w zasadzie można zrobić wsparcie dla dowolnej platformy.
Skrypty pisane są w Lua, jeśli chcesz się dodatkowo bawić w post-effecty przyda się OpenGL. W zasadzie kod można też napisać całkowicie w C++
Jeśli chcesz zrobić grę 2D - polecam Defold - gry zrobisz łatwo, przyjemnie i będą działać płynnie i bez crashy, oryginalnie Defold był nastawiony na gry mobilne i na tym się