Wpis z mikrobloga

Czy ktoś mi wytłumaczy w kilku, prostych zdaniach, o co chodzi w componentach w #unity? Nie kumam, czym się to różni od zmiennej/metody w innym skrypcie i dlaczego trzeba tak pajacować? GetComponent?

#unity nie #programista15k #gamedev

Druga sprawa, zrobiłem skrypt, który pobiera wartość x z innego skryptu, "4" i pętle, która ma zwiększać wartość tej zmiennej, ale w Debug.Log i tak jest 4.

Może trzeba się przesiąść do gamemakera (,)
  • 6
@Szmerg: Komponenty to klasy, tylko rozbudowane, uniwersalne, spełniające konkretne zadania. np komponent Transform to nic innego jak klasa która trzyma informacje o pozycji, rotacji i skali obiektu w przestrzenii globalnej i lokalnej

Druga sprawa, zrobiłem skrypt, który pobiera wartość x z innego skryptu, "4" i pętle, która ma zwiększać wartość tej zmiennej, ale w Debug.Log i tak jest 4.


@Szmerg: zapewne stworzyłeś lokalną zmienną X do której przypisałeś wartość z