Wpis z mikrobloga

via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
Jakie macie pomysł na taki przypadek: pacjent to Hyundai z silnikiem 2.0 benzyna. W zeszłym tygodniu miałem problem z wysoką temperaturą cieczy chłodzącej, więc wymieniony został termostat na nowy. Teraz mam sytuację odwrotną, czyli niedogrzanie (?). Na zdjęciu wskaźnik temperatury chłodziwa po 20 minutach jazdy. W jeździe miejskiej wskazówka doszła do 1/4 skali, po wjechaniu na obwodnicę spadła na sam dół, jak na zdjęciu. Nie za bardzo ogarniam, co tu się dzieje. Gdyby termostat był wadliwy i cały czas otwarty, to temperatura by nie doszła do normalnego poziomu, a tu po powrocie do domu auto stało z 5 minut na wolnych obrotach i wskazówka doszła prawie do połowy skali. Także górny wąż do radiatora wydaje się bardzo ciepły, więc chlodziwo na pewno musi się nagrzewać.

#motoryzacja
#mechanikasamochodowa
#samochody
skydancer - Jakie macie pomysł na taki przypadek: pacjent to Hyundai z silnikiem 2.0 ...

źródło: comment_NkJgkxSKl2CmrSzECgPV9CqcQXylisG5.jpg

Pobierz
  • 13
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@hocuspocus: no tak, ale dlaczego górny wąż do radiatora jest bardzo ciepły? Gdyby termostat był cały czas otwarty to chyba chłodziwo by się ledwo co nagrzewało?
  • Odpowiedz
dlaczego górny wąż do radiatora jest bardzo ciepły?


@skydancer: radiator w sensie chłodnica? to by potwierdzało tezę stałym otwarciu dużego obiegu bo płyn jest stale schładzany w chłodnicy
  • Odpowiedz
  • 0
@skydancer wyjąć termostat sprawdzić w naczyniu z wodą po podgrzaniu czy się otwiera/zamyka i będziesz wiedział. Wygląda że się nie zamyka.
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@darek-jg: no tak, chłodnica, ta wielka "kratka" z przodu samochodu, przed silnikiem :) Nie rozumiem jednak, dlaczego wysoka temperatura tego węża ma potwierdzać teorie o ciągle otwartym termostacie. Przecież gdyby tak było, to chłodziwo by cały czas krążyło w układzie i nie miało by czasu odebrać ciepła z silnika, wobec tego jego temperatura nie byłaby zbyt wysoka i wąż na pewno nie był by gorący. Dlaczego sądzisz, że termostat może
  • Odpowiedz
  • 2
@skydancer w skrócie chłodnica to element, który zabiera ciepło z silnika . Termostat stałe zamknięty to za wysoka temperatura bo nie ma jak zabrać ciepła z silnika , z kolei termostat otwarty to za niska temperatura bo za dużo ciepła jest zabierane z silnika.
Do tego wzrasta ci temperatura na postoju bo efektywność chłodzenia jest mniejsza w bezruchu z powodu braku przepływu powietrza przez chłodnicę.
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@darek-jg:
@gumon: Dziękuję za obszerne odpowiedzi. Teraz mi przyszło do głowy, że może mój termostat działa, tylko otwiera się za wcześnie, czyli przy niższej temperaturze?
  • Odpowiedz
W jeździe miejskiej wskazówka doszła do 1/4 skali, po wjechaniu na obwodnicę spadła na sam dół, jak na zdjęciu. Nie za bardzo ogarniam, co tu się dzieje. Gdyby termostat był wadliwy i cały czas otwarty, to temperatura by nie doszła do normalnego poziomu, a tu po powrocie do domu auto stało z 5 minut na wolnych obrotach i wskazówka doszła prawie do połowy skali.


@skydancer: Normalne przy z------m termostacie. Auto
  • Odpowiedz