To jest jakiś żart xD - kupione za astronomiczne pieniądze - nie rozwija maksymalnej prędkości tylko żałosne 200 na godzinę przez pięć kilometrów xD (mamy już 2019 rok) - łączy tylko pięć największych miast - cena 150 złotych jest wzięta z kosmosu xD kto tyle zapłaci. Chyba tylko biznes i Chińczycy a ty Polaku płać albo pojedziesz śmierdzącym pociągiem sprzed 30 lat
Jadę właśnie Pendolino i w moim wagonie jest pusto. Jestem ja i jeszcze dwie osoby xD w tej cenie mam miejsce dla niziołka, brak wifi (2019 xD) i herbatę około 120 ml xD
Aha i jadę tylko 20 minut dłużej niż zwykły pociąg za 60 złotych
Ten kto kupił ten szajs powinien zostać za jajca powieszony na pałacu kultury. No i czytałem że przecież ta PESA z Bydgoszczy też robi pociągi tej klasy więc dlaczego wydaliśmy hajs za granicę niż wydać go w Polsce polskiemu przedsiębiorcy? Komedia i cyrk na kółkach. Chlew obsrany guanem
@gumpa_bobi widzę szybko się załapałes. Cena 150 z Katowic do Wawy to jak za darmo za niecałe 2h jazdy. Spróbuj samochodem :-) poczęstunek fajnie że jest ale polecam wybrać się do warsu mają całkiem dobre schabowe i piwo kraftowe.
@Krachu: co za problem? Uciąć połowę przedziału i dokleić plastikowy, aerodynamiczny front, dać grubszy plastik do środka żeby było ciszej (koniecznie szary!) oraz wygłuszyć pianką poliuretanową, wsadzić jakieś pierwsze lepsze silniki kupione za zdecydowanie zbyt wysoką cenę od zagranicznego koncernu i gotowe, pociąg jak nowy! NIECH ŻYJE POLSKA MYŚL TECHNICZNA PRECZ ZE ZGNIŁYM ZACHODEM
@gumpa_bobi mi się podobało jak jechałam pendolino. Choć jechałam tyłem i miejsca było tyle, że współczuję ludziom wyższym niż 170 cm (⌐͡■͜ʖ͡■) no tylko, że ja kupiłam bilet okazyjny studencki za 25 zł do Wawy. To za 25 zł to w sam raz xd. Największym plusem pendolino jest to, że jest czysty. Do tego siedzenia są wygodne i przy każdym masz gniazdko oraz lampkę.
@gumpa_bobi bo u nas wszystko musi być zrobione z rozmachem. To tak jakby pobudować hangar, żeby trzymać w nim rower. Zamiast tego trzeba było zainwestować w porządne pociągi na trasy lokalne typu Elf i mielibyśmy obstawione trasy prawie w całej Polsce. A tak mamy pendolino wożące powietrze.
Dla biedaków są pociągi TLK i IC, tam bilety masz tańsze i jak chcesz to wsiadasz.
@Karatte: to swiadczy o stanie naszego panstwa. Ze na podrozowanie we wmiare normalnych warunkach stac nielicznych. Wiekszosc musi jezdzic jak bydlo. Chcesz to popierac - twoja sprawa. Dla mnie to patologia ze panstwowa spolka bierze za sredni standard tyle ze pociagi jezdza w polowie puste i ze nie stac na to ludzi zarabiajacych minimalna krajowa.
@TurboDynamo: przecież państwo polskie za priorytet wzięło transport drogowy. na sprawną i przystępna kolej jeszcze poczekamy. mieszkańcy dużych miast nie mogą narzekać (biorąc pod uwagę powyższe) gorzej reszta.
@gumpa_bobi: Co do PESY to faktycznie nie była w stanie wyprodukować takich pociągów... Tylko wiecie co się w takiej sytuacji robi w cywilizowanych krajach, a nie chlewie skażonym Balcerowiczowymi i Korwinowymi bzdurami?
Ano państwo wykupuje udziały, daje subwencje i deleguje specjalistów z ich (będących na poziomie) uczelni i tworzy własne rozwiązania. Krótkoterminowo wyjdzie drożej, ale długoterminowo w ten sposób buduje się kapitał...
@Qwertylion: Firmy typu Pesa czy Ursus przecież nie robią nic innego tylko siedzą na dotacjach czy gwarancjach eksportowych. Jakie są efekty? Pierwszą od bankructwa uratował państwowy fundusz, a druga ledwo zipie.
@TurboDynamo: no właśnie chodzi o to że tych "nielicznych" jest całkiem dużo jak się okazuje. Ty jechałeś w połowie pustym składem, a na majówke na niektóe kursy już nie ma miejsc. Średnie zapełnienie i tak wychodzi przyzwoite. Spółka bierze za przejazd tyle ile ludzie są w stanie zapłacić, a to czy jest państwowa czy nie to nie ma znaczenia. PKP IC nie zlikwidowała przecież kategorii ekonomicznej na trasie ze stolicy do
albo masz racje i PKP traci mnóstwo kasy na wożenie powietrza, albo
@Karatte: ale ja nie mowie ze traca na tym pieniadze. Mowie ze istota publicznych spolek przewozowych nie jest zarabianie tylko dostarczanie uslug mozliwie najwiekszej ilosci spoleczenstwa w taki sposob zeby nie uzyskiwac strat. Tyle i az tyle. W tych spolkach zarobek powinien miec nizszy priorytet niz zapewnianie uslug. Oczywiscie w taki sposob zeby przy okazji nie przynosic strat. Bo
@TurboDynamo: PKP Intercity to nie jest publiczna spółka przewozowa. Obowiązująca umowa z ministerstwem na wykonywanie przewozów to część jej działalności, a nie całość. I faktycznie mają w dupie zarobek, jeżdżą tam gdzie ludzie (za pośrednictwem ministerstwa ( ͡°͜ʖ͡°)) tego chcą a ceny nie są gigantyczne. Ty za to płacisz i masz prawo wymagać, a oni realizują to lepiej (Wrocław - Kraków) albo gorzej (Trójmiasto -
To jest jakiś żart xD
- kupione za astronomiczne pieniądze
- nie rozwija maksymalnej prędkości tylko żałosne 200 na godzinę przez pięć kilometrów xD (mamy już 2019 rok)
- łączy tylko pięć największych miast
- cena 150 złotych jest wzięta z kosmosu xD kto tyle zapłaci. Chyba tylko biznes i Chińczycy a ty Polaku płać albo pojedziesz śmierdzącym pociągiem sprzed 30 lat
Jadę właśnie Pendolino i w moim wagonie jest pusto. Jestem ja i jeszcze dwie osoby xD w tej cenie mam miejsce dla niziołka, brak wifi (2019 xD) i herbatę około 120 ml xD
Aha i jadę tylko 20 minut dłużej niż zwykły pociąg za 60 złotych
Ten kto kupił ten szajs powinien zostać za jajca powieszony na pałacu kultury. No i czytałem że przecież ta PESA z Bydgoszczy też robi pociągi tej klasy więc dlaczego wydaliśmy hajs za granicę niż wydać go w Polsce polskiemu przedsiębiorcy? Komedia i cyrk na kółkach. Chlew obsrany guanem
#pendolino #pkp ##!$%@? #kolej
Biedne Edytki :/
@TurboDynamo: nawet nie częściowo tylko w całości.
Czysto? Nie.
Częściowo? Jak najbardziej.
A dlaczego nie może zarabiać więcej?
Za dostęp do torów PKP IC płaci tak jak każdy
XD sprawdź gdzie był Newag gdy ogłaszano przetarg na pociąg dużych prędkości
@Karatte: to swiadczy o stanie naszego panstwa. Ze na podrozowanie we wmiare normalnych warunkach stac nielicznych. Wiekszosc musi jezdzic jak bydlo. Chcesz to popierac - twoja sprawa. Dla mnie to patologia ze panstwowa spolka bierze za sredni standard tyle ze pociagi jezdza w polowie puste i ze nie stac na to ludzi zarabiajacych minimalna krajowa.
Ano państwo wykupuje udziały, daje subwencje i deleguje specjalistów z ich (będących na poziomie) uczelni i tworzy własne rozwiązania.
Krótkoterminowo wyjdzie drożej, ale długoterminowo w ten sposób buduje się kapitał...
Spółka bierze za przejazd tyle ile ludzie są w stanie zapłacić, a to czy jest państwowa czy nie to nie ma znaczenia.
PKP IC nie zlikwidowała przecież kategorii ekonomicznej na trasie ze stolicy do
@Karatte: ale ja nie mowie ze traca na tym pieniadze. Mowie ze istota publicznych spolek przewozowych nie jest zarabianie tylko dostarczanie uslug mozliwie najwiekszej ilosci spoleczenstwa w taki sposob zeby nie uzyskiwac strat. Tyle i az tyle. W tych spolkach zarobek powinien miec nizszy priorytet niz zapewnianie uslug. Oczywiscie w taki sposob zeby przy okazji nie przynosic strat. Bo
@Karatte: zgadzam się, #!$%@?ć jaśloków, korczynioków i wszystkie przygraniczne wsie ( ͡° ͜ʖ ͡°)