Wpis z mikrobloga

  • 163
Antonov Mirya 225 startujący z niezwykle krótkiego pasa w Cannbera w Australii.
Piloci i inżynierowie tej przestarzałej lecz imponującej konstrukcji pokładają wiele wiary w swój samolot.
Obserwatorzy to oderwanie skomentowali krótkim:

"Never seen a plane take off in the coffin corner before."

Pas tam jest tak krótki że jakakolwiek awaria przy starcie i przymusowy "abort take-off" skutkowałby najpewniej katastrofą.
Samolot był zatankowany "pod korek" do lotu do New Delhi by następnie wrócić do macierzystego portu przerzutowego dla Antonova 225 - GML ( Ukraiński Gostomel )
#samoloty #ciekawostki #samoloty #aircraftboners
Shewie - Antonov Mirya 225 startujący z niezwykle krótkiego pasa w Cannbera w Austral...

źródło: comment_vt31uQw8C1Gly9Fq4Gpyb4OGyVsnTmV1.jpg

Pobierz
  • 30
@Shewie ciekawe czy Chińczycy dokończa budowę tego drugiego, którego części kupili parę lat temu


@Natna213: To Chińczycy go kupili? Parę lat temu słyszałem, że po prostu Ukraińcy reperują (czy raczej odbudowują) drugi egzemplarz...
nie miał, zostało mu mniej niż 10% pasa.


@Shewie: jak koledzy wyżej piszą, wszystko pewnie było policzone. To raczej przykład tzw "improved climb technique", gdzie zwiększa się prędkości przy rozbiegu, minimalizując długość niewykorzystanego pasa, zyskując przy tym lepszy gradient wznoszenia po oderwaniu.
Samolot mógłby się oderwać wcześniej, ale przy mniejszej prędkości gorzej by się wznosił, no i nie wyglądało by to tak efektownie( ͡° ͜ʖ ͡°)