Wpis z mikrobloga

@Karatte: do każdego ograniczenia krzywa będzie liczona osobno.

@xan-kreigor: Biednie? Jeśli chodzi o to że na ekranie jest mało informacji to powiem Ci, że tutaj akurat są wyświetlone wszelkie możliwe informacje. W czasie jazdy jest zdecydowanie bardziej ascetycznie. A jeśli chodzi, że system jest biedny to się nie zgodzę - co ma kontrolować, to kontroluje. Lubie jeździć pod ETCS, jak dla mnie spełnia swoje zadania.
@Ziner: fajnie by było zobaczyć cabview z kamerką na prędkościomierz w ED250, podobno system lubi przyhamować do 180-190 km/h a o >200 nie ma nawet co marzyć
@Karatte: Bo ETCS na pendo jest konfigurowany v-max 200, no i z procentem masy hamującej też tam jest zachowawczo. ED160 ma zdecydowanie lepsze parametry pod ETCS.
@Ziner: a jak to wygląda od strony załogi? od Krakowa do Warszawy/Łodzi zawsze latacie w duecie czy obsady często brakuje i 160 śmigniesz tylko odcinkowo?
Ciekawe czy PKP IC zrezygnuje z podwójnej obsady jak odpalą L2 na całej CMK.
@Karatte: Poziom L2 jest oddany na Legnica - Węgliniec, ale nie jest obecnie eksploatowany gdyż występuje tam problem z przyhamowywaniem składów przez ToP - zastosowano balisy preanonsujące TSR dla przejazdów, które stale informują pojazd o uszkodzeniu urządzeń SSP. W teorii po najechaniu na czujnik inicjujący działanie SSP to TSR powinno zostać odwołane nim pociąg przyhamuje - w praktyce nie ma na to szans. Natomiast UTK wydał już dopuszczenie do eksploatacji dla
@Karatte: Pewnie będą się chwalić jak parę pociągów pojedzie i wszystko będzie grało. Z tego co wiem Warszawa - Gdańsk też czeka już tylko na decyzję Prezesa UTK - także przybędzie kolejny duży odcinek poziomu 2. Na odcinku Legnica - Opole nie było ani jednego przyhamowania, płynna jazda jak po masełku. Co do Legnica - Węgliniec mają to zmienić, ale nie jest to robota na jedną noc, trzeba pościągać część balis
@zkmowiec: a czy L2 pozwala na jazdę półautomatyczną jak niemieckie LZB? Czyli ustawiamy tempomat na max (sprzęgnięty z systemem) i można jechać 100 kilometrów naciskając tylko czuwak, a pociągiem steruje system odpowiednio zwalniając i przyspieszając w zależności od danych zaciągniętych z RBC?
LZB ma zasięg 10 kilometrów, L2 chyba troszkę większy więc w teorii tak można by zrobić.
@Ziner: Jak to jest z ETCSem na Wrocław - Opole ? Pendolino jeździ z włączonym czy cały czas jako izolowany/tryb STM ? Jak pytałem automatyków z PLKi to się zapierali, że system nieoddany do eksploatacji i nikt po nim nie jeździ, a od czasu do czasu widzę w SEPE wpis o logowaniu ED250 do systemu.