Aktywne Wpisy
dowujawafla +224
Vladimis +78
K---a jak żyć w tym kraju.
Moja matula kupiła używane auto i przez to, że jeszcze było ubezpieczone na poprzedniego właściciela to ubezpieczalnia nie poinformowała o końcu OC a jej się miesiące pomyliły i cyk będzie 8600 cebulionów kary, czyli ""2 miesiące minimalnej" a w realiach praktycznie 3 bo podatki.
Kobieta która przez całą karierę kierowcy w najgorszym wypadku przytarła lakier albo doprowadziła do małego wgniecenia dostaje większą karę od kogoś kto
Moja matula kupiła używane auto i przez to, że jeszcze było ubezpieczone na poprzedniego właściciela to ubezpieczalnia nie poinformowała o końcu OC a jej się miesiące pomyliły i cyk będzie 8600 cebulionów kary, czyli ""2 miesiące minimalnej" a w realiach praktycznie 3 bo podatki.
Kobieta która przez całą karierę kierowcy w najgorszym wypadku przytarła lakier albo doprowadziła do małego wgniecenia dostaje większą karę od kogoś kto
Jeden z graczy słusznie zauważył, że powstawanie koncepcji postaci zajmuje trochę czasu, a w przypadku planowanych tak krótkich zapisów tego czasu może po prostu nie wystarczyć. W związku z tym uchylam rąbka tajemnicy i przedstawiam wprowadzenie do świata, krótki opis mechaniki oraz kryteria tworzenia postaci. Więcej szczegółów dotyczących mechaniki zostanie ujawnionych przed startem gry, dlatego chciałabym, żeby ewentualne pytania w tym wpisie dotyczyły tylko tworzenia postaci.
----------------------------------------
Rok 1515 był rokiem wielu niepowodzeń, ale i wielkich oczekiwań i nadziei. Najważniejsze mocarstwa europejskie zaakceptowały niegdyś niedorzeczną teorię kulistości ziemi i wiedzeni ciekawością (ale i zachłannością) skierowali swoje oczy w stronę zachodzącego słońca, szukając bezpiecznych morskich traktów handlowych do państw Dalekiego Wschodu. W tym samym roku mijała 20. rocznica odkrycia nowego kontynentu przez Pierre'a de Rivaux, francuskiego odkrywcę i żeglarza, nazwanego na jego cześć Riwonią. Nowy kontynent stał się przedmiotem zaciekłej rywalizacji pomiędzy Francją, Hiszpanią i Portugalią. Pozostałym, słabszym krajom, pozostała walka o ochłapy w postaci mniejszych wysp, zlokalizowanych w pobliżu nowego kontynentu.
Jednym z tych mniejszych graczy w Starym Świecie jest Anglia, rządzona przez króla Jerzego III. w przeciwieństwie do mocarstw kontynentalnych, faworyzujących swoją kulturę i język, Anglicy przyjęli najbardziej liberalne zasady sponsorowania osadników na nowych ziemiach. Złośliwi wytykają królowi desperację w próbie dogonienia lepiej rozwiniętych krajów, jeszcze inni ostrzegają przed tworzeniem mieszanek kulturowych, które w przeszłości skończyły się tragediami (jak pogrom Żydów w południowej Francji w 1512 roku, czy wypędzenie wszystkich niemieckojęzycznych katolików z Lotaryngii w 1514 roku). Baczni obserwatorzy dodają, że król już dawno stracił kontrolę nad tym, co się dzieje w jego zamorskich posiadłościach, koncentrując się całkowicie na problemach na Wyspach Brytyjskich.
Wielu śmiałków próbowało płynąć dalej na Zachód od Riwonii, jednak żadna z wypraw ekspedycyjnych do tej pory nie wróciła. Jak do tej pory państwa i kupcy zadowolili się drogą do Indii, wiodącą wzdłuż wybrzeża Afryki.
* * *
Gracze zaczynają swoją przygodę na wyspie New Bristol w osadzie Georgetown. Wyspa położona jest na południowy zachód od Riwonii, nieco z dala od intensywnego życia i narastających konflików na nowym kontynencie. Potencjał New Bristolu nie został jeszcze w pełni wykorzystany ze względu na niewielką ilość mieszkańców, jednak nowa fala osadników powinna tchnąć nowe życie w spokojne do tej pory osady na wyspie.
Każdy z graczy otrzyma własny cel gry zależny m.in od wybranej narodowości, klasy, cechy i opisu szczegółowego bohatera. Rozgrywka odbywać się będzie w systemie podobnym do Wikingów - główne wpisy pojawiać się będą co kilka dni, a główną jednostką czasu będzie kwartał. Pomiędzy turami będą rozgrywane opcjonalne wydarzenia, m.in misje, procesy, dni handlowe.
Zasoby w grze zostały podzielone na strategiczne (żywność, drewno, kamień, towary) oraz luksusowe (np. bawełna, tytoń, skóry, metale szlachetne,
I. Narodowość:
Bohaterowie mogą pochodzić z dowolnego narodu w Europie, Północnej Afryce lub Bliskim Wschodzie. Wybrana narodowość może mieć wpływ na relacje z innymi NPC.
II.
EDIT: Nie napisałam nic o współczynnikach. Bohater będzie miał trzy statystyki: Walka, Kondycja i Charakter. Na ich podstawie będą testowane pomniejsze umiejętności.
Tak to znowu ja się pytam xp( ͡º ͜ʖ͡º)
@Yokaii: 1. Tak, ale jeszcze nie jest gotowa 2. Masz jakąś konkretną propozycję? 3. Nie ma takiej możliwości.
@pocotosienoginoco: Zapytaj @Mnichuy jak to jest być pariasem z wyboru w społeczeństwie.
@Mnichuy: Zawsze możesz zbadać granicę. Czarna flaga została mimo wszystko stworzona z myślą o innych sytuacjach.
No, chyba że postacie robiące w ogólnie rozumianych usługach, nie są przewidziane w fabule. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
pytanie
czy mechanika dopuszcza:
@Onde: Dokładnie tak jak w poprzednich grach mechaniczna profesja może być tylko luźno powiązana z tą fabularną. Bimber na potrzeby mechaniki może być żywnością, zegarki czy nawet usługi prostytutki mogą być towarami. Gracze tworzą świat, więc bimber może być towarem luksusowym jak tylko będzie notowany na giełdzie. Sprzedawanie bimbru na małą
a co z kwestią niewolnictwa? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
proponuję klasę szczegółową weterana wojennego w stopniu oficerskim (nazwa na szybko, po prostu by to nie był najzwyklejszy szarak) który mógłby obejmować dowództwo nad czymś typu straż miastowa/wojsko/flota