Wpis z mikrobloga

#lacunafabularnie #lacunafabularnienewbristol

Jeden z graczy słusznie zauważył, że powstawanie koncepcji postaci zajmuje trochę czasu, a w przypadku planowanych tak krótkich zapisów tego czasu może po prostu nie wystarczyć. W związku z tym uchylam rąbka tajemnicy i przedstawiam wprowadzenie do świata, krótki opis mechaniki oraz kryteria tworzenia postaci. Więcej szczegółów dotyczących mechaniki zostanie ujawnionych przed startem gry, dlatego chciałabym, żeby ewentualne pytania w tym wpisie dotyczyły tylko tworzenia postaci.

----------------------------------------

Rok 1515 był rokiem wielu niepowodzeń, ale i wielkich oczekiwań i nadziei. Najważniejsze mocarstwa europejskie zaakceptowały niegdyś niedorzeczną teorię kulistości ziemi i wiedzeni ciekawością (ale i zachłannością) skierowali swoje oczy w stronę zachodzącego słońca, szukając bezpiecznych morskich traktów handlowych do państw Dalekiego Wschodu. W tym samym roku mijała 20. rocznica odkrycia nowego kontynentu przez Pierre'a de Rivaux, francuskiego odkrywcę i żeglarza, nazwanego na jego cześć Riwonią. Nowy kontynent stał się przedmiotem zaciekłej rywalizacji pomiędzy Francją, Hiszpanią i Portugalią. Pozostałym, słabszym krajom, pozostała walka o ochłapy w postaci mniejszych wysp, zlokalizowanych w pobliżu nowego kontynentu.

Jednym z tych mniejszych graczy w Starym Świecie jest Anglia, rządzona przez króla Jerzego III. w przeciwieństwie do mocarstw kontynentalnych, faworyzujących swoją kulturę i język, Anglicy przyjęli najbardziej liberalne zasady sponsorowania osadników na nowych ziemiach. Złośliwi wytykają królowi desperację w próbie dogonienia lepiej rozwiniętych krajów, jeszcze inni ostrzegają przed tworzeniem mieszanek kulturowych, które w przeszłości skończyły się tragediami (jak pogrom Żydów w południowej Francji w 1512 roku, czy wypędzenie wszystkich niemieckojęzycznych katolików z Lotaryngii w 1514 roku). Baczni obserwatorzy dodają, że król już dawno stracił kontrolę nad tym, co się dzieje w jego zamorskich posiadłościach, koncentrując się całkowicie na problemach na Wyspach Brytyjskich.

Wielu śmiałków próbowało płynąć dalej na Zachód od Riwonii, jednak żadna z wypraw ekspedycyjnych do tej pory nie wróciła. Jak do tej pory państwa i kupcy zadowolili się drogą do Indii, wiodącą wzdłuż wybrzeża Afryki.

* * *

Gracze zaczynają swoją przygodę na wyspie New Bristol w osadzie Georgetown. Wyspa położona jest na południowy zachód od Riwonii, nieco z dala od intensywnego życia i narastających konflików na nowym kontynencie. Potencjał New Bristolu nie został jeszcze w pełni wykorzystany ze względu na niewielką ilość mieszkańców, jednak nowa fala osadników powinna tchnąć nowe życie w spokojne do tej pory osady na wyspie.
lacuna - #lacunafabularnie #lacunafabularnienewbristol

Jeden z graczy słusznie zau...

źródło: comment_yapzHa6nKvxXXhHKmXKvIeu0aWuTrqb0.jpg

Pobierz
  • 136
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@Onde: Tylko jeżeli rum nie będzie nową halabardą ( ͡° ʖ̯ ͡°), bo to trochę nie ta epoka, ale dobrze uzasadniony mi nie przeszkadza.
@Pytongino: Nie widzę potrzeby ograniczania handlu uczciwym obywatelom, a na wyspie nie ma zakazu handlu żadnym towarem. Zwykłym kupcom nic nie stoi na przeszkodzie w handlowaniu ze zbirami, a wyspecjalizowanie się tylko w takim handlu powinno być tylko ich decyzją,
  • Odpowiedz
@lacuna: Tylko 100 lat różnicy od założenia pierwszej destylarni. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Ale cóż, nadal mona to zamienić na browar, albo winiarnię z nastawieniem na hipokras, żeby pasowało epoką, a jednocześnie sponiewierało.
  • Odpowiedz
@Onde: Rum jest naprawdę w porządku i nie przejmuj się mechaniką. Ona ma służyć do obliczania testów a nie ograniczać historię postaci.
@Akumulat: Tak jak wyżej napisałam, mechanika ma służyć do obliczania testów a nie ograniczać historię postaci.
  • Odpowiedz
@lacuna: Nie no, podejrzewam że rum nie będzie tak memogenny, jak halabarda, ale fakt - warto pomyśleć nad fabularnym uzasadnieniem (w najgorszym wypadku, jeśli nic sensownego nie wymyślę, to zrobię irlandzkiego uciekiniera, który ogarnie destylarnię w-----y xD).
  • Odpowiedz
@lacuna:

Z wyjątkiem króla nigdzie nie ma dożywotnich stanowisk.

a abdykacja ( ͡° ͜ʖ ͡°)

I kolejne pytanie:
Czy możemy wywierać wpływ na wydarzenia w Europie (np. finansując bunt w jakimś mieście) ?
  • Odpowiedz
@Yokaii: Dużo będzie zależało od zaangażowania graczy z klasami szczególnymi, ponieważ docelowo mają mnie odciążyć z mechaniką i ekonomią w prowadzeniu przygody. Jeżeli zostanę ze wszystkim sama, to mało prawdopodobne, że będę w stanie przygotować rzetelnie taki wątek - sama gra będzie toczyła się jedynie wokół misji i wydarzeń, przygotowanych wcześniej przeze mnie.
  • Odpowiedz
@lacuna dużo jest ogarniania np w kupcu publicznej dokumentacji? Bo w sumie to brzmi fajnie fabularnie też by mi pasowało ale nie wiem czy podołam takiemu zadaniu
  • Odpowiedz
@lacuna: Co powiedziałabyś na stworzenie klasy szczególnej Kolonista? Takie rozszerzenie osadnika, który mógłby zakładać osady, i zajmowałby się jej sprawami administracyjno - biurokratycznymi, czyli np. decydowałby, co robić z osadą w czasie epidemii, na którego z groźnych graczy przeznaczać jaką ilość pieniędzy za jego złapanie, musiałby dbać o nastroje społeczne, stworzyć straż osady itp?
  • Odpowiedz
@Anagama: Najwięcej zamówień będziesz najprawdopodobniej obsługiwał w dni handlowe, kiedy wszystkie transakcje będą miały narzuconą przeze mnie górną granicę prowizji. Poza tymi dniami handlujesz tylko z tymi, z kim chcesz i za ile chcesz. Twoim zadaniem będzie uzupełnianie dwóch arkuszy - historii transakcji i stanu składu Twoich klientów oraz komunikacja z bankierem. Nie wszyscy gracze będą mieli możliwość handlowania (nie każdy będzie przedsiębiorcą), więc zaangażowanie nie powinno być większe niż
  • Odpowiedz
@lacuna: czy górnik pracuje efektywniej tylko w kopalni/kamieniołomie czy wszędzie? Jeśli wszędzie to może być myśliwym? Czy myśliwy musi mieć cechy farmera?
  • Odpowiedz
@Yokaii: Tak, ale potrzebujesz kogoś z cechą Farmera do jej prowadzenia. Są inne dochodowe przedsiębiorstwa, które można prowadzić, np. tartak, kamieniołom, kopalnia.
@Queltas: 1. Tylko w kopalni, kamieniołomie i tartaku. 2. Mimo tego może być myśliwym, ale nie będzie pracował z efektywnością Farmera. 3. Potrzebuje tej cechy, by założyć własne przedsiębiorstwo produkcji żywności, ale może pracować i bez tej cechy. Możemy również założyć, że nawet bezrobotny myśliwy będzie
  • Odpowiedz