Wpis z mikrobloga

#lacunafabularnie #lacunafabularnienewbristol

Jeden z graczy słusznie zauważył, że powstawanie koncepcji postaci zajmuje trochę czasu, a w przypadku planowanych tak krótkich zapisów tego czasu może po prostu nie wystarczyć. W związku z tym uchylam rąbka tajemnicy i przedstawiam wprowadzenie do świata, krótki opis mechaniki oraz kryteria tworzenia postaci. Więcej szczegółów dotyczących mechaniki zostanie ujawnionych przed startem gry, dlatego chciałabym, żeby ewentualne pytania w tym wpisie dotyczyły tylko tworzenia postaci.

----------------------------------------

Rok 1515 był rokiem wielu niepowodzeń, ale i wielkich oczekiwań i nadziei. Najważniejsze mocarstwa europejskie zaakceptowały niegdyś niedorzeczną teorię kulistości ziemi i wiedzeni ciekawością (ale i zachłannością) skierowali swoje oczy w stronę zachodzącego słońca, szukając bezpiecznych morskich traktów handlowych do państw Dalekiego Wschodu. W tym samym roku mijała 20. rocznica odkrycia nowego kontynentu przez Pierre'a de Rivaux, francuskiego odkrywcę i żeglarza, nazwanego na jego cześć Riwonią. Nowy kontynent stał się przedmiotem zaciekłej rywalizacji pomiędzy Francją, Hiszpanią i Portugalią. Pozostałym, słabszym krajom, pozostała walka o ochłapy w postaci mniejszych wysp, zlokalizowanych w pobliżu nowego kontynentu.

Jednym z tych mniejszych graczy w Starym Świecie jest Anglia, rządzona przez króla Jerzego III. w przeciwieństwie do mocarstw kontynentalnych, faworyzujących swoją kulturę i język, Anglicy przyjęli najbardziej liberalne zasady sponsorowania osadników na nowych ziemiach. Złośliwi wytykają królowi desperację w próbie dogonienia lepiej rozwiniętych krajów, jeszcze inni ostrzegają przed tworzeniem mieszanek kulturowych, które w przeszłości skończyły się tragediami (jak pogrom Żydów w południowej Francji w 1512 roku, czy wypędzenie wszystkich niemieckojęzycznych katolików z Lotaryngii w 1514 roku). Baczni obserwatorzy dodają, że król już dawno stracił kontrolę nad tym, co się dzieje w jego zamorskich posiadłościach, koncentrując się całkowicie na problemach na Wyspach Brytyjskich.

Wielu śmiałków próbowało płynąć dalej na Zachód od Riwonii, jednak żadna z wypraw ekspedycyjnych do tej pory nie wróciła. Jak do tej pory państwa i kupcy zadowolili się drogą do Indii, wiodącą wzdłuż wybrzeża Afryki.

* * *

Gracze zaczynają swoją przygodę na wyspie New Bristol w osadzie Georgetown. Wyspa położona jest na południowy zachód od Riwonii, nieco z dala od intensywnego życia i narastających konflików na nowym kontynencie. Potencjał New Bristolu nie został jeszcze w pełni wykorzystany ze względu na niewielką ilość mieszkańców, jednak nowa fala osadników powinna tchnąć nowe życie w spokojne do tej pory osady na wyspie.
lacuna - #lacunafabularnie #lacunafabularnienewbristol

Jeden z graczy słusznie zau...

źródło: comment_yapzHa6nKvxXXhHKmXKvIeu0aWuTrqb0.jpg

Pobierz
  • 136
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Mechanika ogólna:

Każdy z graczy otrzyma własny cel gry zależny m.in od wybranej narodowości, klasy, cechy i opisu szczegółowego bohatera. Rozgrywka odbywać się będzie w systemie podobnym do Wikingów - główne wpisy pojawiać się będą co kilka dni, a główną jednostką czasu będzie kwartał. Pomiędzy turami będą rozgrywane opcjonalne wydarzenia, m.in misje, procesy, dni handlowe.

Zasoby w grze zostały podzielone na strategiczne (żywność, drewno, kamień, towary) oraz luksusowe (np. bawełna, tytoń, skóry, metale szlachetne, b--ń, statki). Te pierwsze są potrzebne osadzie, by przetrwała, te drugie służą do gromadzenia fortun. Gracze mieszkający w osadach zarządzanych przez NPC nie muszą przejmować się zaspokajaniem minimów produkcyjnych zasobów strategicznych.

Ekonomia
  • Odpowiedz
TWORZENIE POSTACI

I. Narodowość:

Bohaterowie mogą pochodzić z dowolnego narodu w Europie, Północnej Afryce lub Bliskim Wschodzie. Wybrana narodowość może mieć wpływ na relacje z innymi NPC.

II.
  • Odpowiedz
@Lisaros: Mechanika z Wikingów się sprawdziła, muszę ją tylko dostosować do nowych współczynników.

EDIT: Nie napisałam nic o współczynnikach. Bohater będzie miał trzy statystyki: Walka, Kondycja i Charakter. Na ich podstawie będą testowane pomniejsze umiejętności.
  • Odpowiedz
@lacuna: dzięki, to był w sumie żart, ale skoro efektem było więcej informacji, to w takim razie jak będzie wyglądała eksploracja, jak będzie wyglądała mapa, jakiego typu sytuacje nas czekają i czy będą zwierzęta dzikie i domowe i jaką rolę w grze będą pełniły?
  • Odpowiedz
@Miczubezi: Kompletnie inny świat
@Yokaii: 1. Tak, ale jeszcze nie jest gotowa 2. Masz jakąś konkretną propozycję? 3. Nie ma takiej możliwości.
@pocotosienoginoco: Zapytaj @Mnichuy jak to jest być pariasem z wyboru w społeczeństwie.
@Mnichuy: Zawsze możesz zbadać granicę. Czarna flaga została mimo wszystko stworzona z myślą o innych sytuacjach.
  • Odpowiedz
Przypominam, że pytania powinny się trzymać (choćby luźno) tworzenia postaci, a nie samej mechaniki. Gra startuje dopiero za trzy tygodnie.
  • Odpowiedz
@lacuna: Czy Kupiec Łotr, ewentualnie Biurokrata Łotr (jak to dziwnie brzmi XD) będzie mógł mieć dostęp do czarnego rynku handlu towarami, do którego nie będą mieli dostępu inni kupcy/biurokraci?
  • Odpowiedz
@lacuna: Ok, a tak patrząc, chcąc mieć dajmy na to takiego pana oberżystę, to musiałbym mieć zapewne osadnika, bo dla pioniera to nie robota, a biurokrata z plebsem się rozpijać nie będzie, tylko... jeśli jednocześnie chciałbym mieć swoją bimbrownię, to musiałbym wybrać cechę farmera?
No, chyba że postacie robiące w ogólnie rozumianych usługach, nie są przewidziane w fabule. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
@lacuna: nie mam na ten moment żadnych konkretnych propozycji ¯\_(ツ)_/¯

pytanie
czy mechanika dopuszcza:

Nie będę robił na tego złodzieja Jerzego, pier***ę to. Robimy bunt chłopaki!
  • Odpowiedz
@Pytongino: Co jest w Twojej definicji czarnym rynkiem? Jakimi towarami nie będzie można handlować na "oficjalnym" rynku?
@Onde: Dokładnie tak jak w poprzednich grach mechaniczna profesja może być tylko luźno powiązana z tą fabularną. Bimber na potrzeby mechaniki może być żywnością, zegarki czy nawet usługi prostytutki mogą być towarami. Gracze tworzą świat, więc bimber może być towarem luksusowym jak tylko będzie notowany na giełdzie. Sprzedawanie bimbru na małą
  • Odpowiedz
@lacuna: Czyli, jeśli dobrze to uzasadnić biografią postaci, to może wyjść, że mój Dżabadahutt junior jest miejscowym potentatem produkcji rumu, który zaopatruje wszystkie statki ruszające w drogę. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
@lacuna: Czarny rynek - handel z ludźmi mającymi flagi od żółtej wzwyż, którzy nie mogli by normalnie handlować z flagowcami niższymi, i jedynie ktoś taki jak Kupiec Łotr mógłby być pośrednikiem. Informacjami o innych graczach, rzeczami pochodzącymi z kradzieży, przemycanymi towarami, jak będzie jakieś Prawo o Alkoholu, to również bimbrem.
  • Odpowiedz
@lacuna: kolejne pytanie
a co z kwestią niewolnictwa? ( ͡° ͜ʖ ͡°)

proponuję klasę szczegółową weterana wojennego w stopniu oficerskim (nazwa na szybko, po prostu by to nie był najzwyklejszy szarak) który mógłby obejmować dowództwo nad czymś typu straż miastowa/wojsko/flota
  • Odpowiedz