Wpis z mikrobloga

nie kumam, na cholerę musisz kupić żółwia jak nawet nie wiesz jakiego?! A wiesz jakie powinien mieć warunki, oświetlenie...


@GraveDigger: Bo to żółw do szkoły. Mama prosiła mnie o zakup jakiegoś żółwia lądowego z terrarium i pełnym wyposażeniem.
Zreszta, po co ja sie tłumacze jakiemuś anonimowi z internetu. XD

A wiesz jakie powinien mieć warunki, oświetlenie

To raczej nie jest wiedza tajemna po którą będę musiał pójść na drugi koniec świata,
doradztwo pracownika sklepu zoologicznego.


@audiokoks: tyle w temacie. Oni zazwyczaj nie mają pojęcia o zwierzętach egzotycznych. Ja zajmuję się terrarystyką od wielu lat i też nie wiem za dużo. Akurat żółw to zwierzę, któremu bardzo łatwo zrobić krzywdę... Każdy gatunek ma inne wymagania co do temperatury, wilgotności itp. Poza tym żółwie lądowe rosną do niemałych rozmiarów, co w tedy jak mała skorupka urośnie do 30cm karapaksu?
Każdy gatunek ma inne wymagania co do temperatury, wilgotności itp.


@GraveDigger: I tego problemu nie da rozwiązać się higrometrem, nawliżaczem powietrza i termostatem? Miałem przez 12 lat żółwia stepowego, którego musiałem niestety oddać, więc myślę, że trochę doświadczenia mam.

Poza tym żółwie lądowe rosną do niemałych rozmiarów, co w tedy jak mała skorupka urośnie do 30cm karapaksu?


Trochę czasu minie zanim się to stanie. Aktualnie mam upatrzone terrarium 140x60x45.
Po to że tu martwimy się o dobro zwierzątek i chcemy wiedzieć że żółw trafi w dobre ręce. Inaczej odradzalibyśmy Ci zakup żółwia.


@albertbranka: Ale nie bardzo rozumiem sens takiego wypytywania i mądrzenia się. Problem ze zwięrzętami jest taki, że jak ktoś chce mieć zwierze, to idzie do sklepu i je kupuje, nikt nie sprawdza licencji na posiadanie żółwika, albo pozwolenia pisemnego od wykopka.