Wpis z mikrobloga

jakie to sa nadmierne koszty w przypadku interpretacji art. 561 k.c. ?
Ów art. wprowadza szczegółowe reguły wykonywania dwóch uprawnień z tytułu rękojmi: żądania usunięcia wady lub wymiany rzeczy na wolną od wad. Kupujący może żądać wykonania jednego lub drugiego a sprzedający musi wykonać swe obowiązki w tym zakresie w rozsądnym czasie, bez nadmiernych niedogodności dla kupującego. Jednak sprzedający może odmówić wykonania jednego lub drugiego, jeżeli byłoby to niemożliwe lub w porównaniu z drugim uprawnieniem zbyt kosztowne.

#prawo #allegro @allegro_pl #januszebiznesu
Sprzedawca sprzedaje dwa przedmioty na jednej aukcji jako zestaw. Jedną z rzeczy (unikatową) wycenia na paragonie jako osobna pozycja mimo, iż licytacja opiewała na komplet (kup teraz). Ta własnie rzecz dostarczona jest mi jako niesprawna, do czego przyznaje się sprzedawca. W sporze wyraża zgodę na zwrot kosztów zakupu tej unikatowej rzeczy wycenionej na paragonie na 1zł! Realnie nigdy bym u niego nie dokonał zakupu, jeśli wiedziałbym, że ta rzecz będzie finalnie niedostarczona/uszkodzona itp. a sam będę zmuszony dokupić tą unikatową rzecz na odrębnej aukcji ponosząc dodatkowe koszty za transport. Widzę, że sprzedawca nadal oferuje takie same zestawy, odmawia dostarczenia ten wadliwej rzeczy po odesłaniu tej co otrzymałem. Argumentuje to interpretacją art. 561 o zbyt nadmiernych kosztach w tym przypadku... dostawy.
PS: nie chcę odsyłać rzeczy wolnej od wady, musiałem ją zacząć używać.
  • 13
@allegro_pl: dodam jeszcze, że sprzedawca deklaruje w sporze na allegro, zwrot kosztów dostawy w wysokości 6,99 a warunkach umowy (pod aukcją) jest informacja o zwrocie 8,99. Oczywiście nierealna kwota ponieważ gabaryt "B" to wg. cennika Poczty Polskiej 9,80.
@widmo82: a może grzecznie do niego napisać

czekam 3 dni na wymianę towaru. #!$%@? mnie obchodzi, że dwa dni to weekend. We wtorek na biurku naczelnika pana skarbówki pojawi się pismo. Poproszę w nim o zaprezentowanie panu co to są nadmierne koszty.
PS: pracownik allegro, który odpisuje w sporze, nie czyta nawet ze zrozumieniem jednej wiadomości. Pytam ich o stanowisko wysokości zwrotu lub też zwracam uwagę, że sprzedawca wciąż ma kłamliwy opis (chodzi o kolorystykę towaru) a oni ślepo odpisują.
@karer: czyli jeśli jedną z tych rzeczy zacznę używać a druga zareklamuje to jak się ma do tego prawo? np kupuję olej silnikowy i filtr powietrza, otrzymuje zły model filtra. Olej używam/zalewam bo stary zlany... filtr odsyłam a sprzedawca mówi, ze odda 7zł bo... bo tak. Najtańsza wysyłka wg. cennika poczty to 9,80 (gab. B). I odda też za filtr powietrza 1zł bo tyle było na paragonie. Nie wyśle właściwego bo
@widmo82: Rękojmia udzielana jest z mocy prawa na "rzecz" (art. 556 kc), więc każda z kupionych przez Ciebie rzeczy jest niezależnie objęta rękojmią. Fakt, że kupiłeś je na jednej aukcji niczego tutaj nie zmienia (przynajmniej nie w zakresie rękojmi).
Jeżeli chodzi o nadmierność kosztów z art. 561 k.c., to chodzi o relację kosztu dwóch wymienionych w tym przepisie sposobów załatwienia reklamacji - wymiany lub naprawy. Jeżeli żądasz wymiany a naprawa jest
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@zglos_reklamacje: też mu wspomniałem o 286. Sprzedaje rzecz X a dorzuca "gratis" Y który ma zachęcić do zakupu w sytuacji kiedy tego przedmiotu Y nie ma i dorzuca Q. Jak ktoś się upomnie to oddaje 1zl.