Wpis z mikrobloga

#cpp #naukaprogramowania
Piszę słynne Tanki (Battle City) i nie mam pojęcia jak zabrać się za poruszanie przeciwnikami. Gdy próbuję co pętlę losować kierunek to zachowują się jakby miały padaczkę.

Jakieś hinty jak się za to zabrać?
  • 10
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

  • 0
@Caishen
Wylosuj kierunek (inny niż ostatni w którym jechales)
Strzelaj jeżeli jest możliwość
Jedz do napotkania przeszkody
Wróć do początku algorytmu.

Tak to kojarzę z na tyle City.
  • Odpowiedz
@Caishen: Zrób tak żeby w pętli szansa na zmianę kierunku była np. na poziomie 5%, albo niech jest to zmienne w czasie (czyt. np. co zmianę kierunku) w zakresie 1-10%. W zależności od potrzeb :).
  • Odpowiedz
@Pitex: tych procentów mi brakowało. Jak losowałem ciągle nowy kierunek to czołg zachowywał się jakby miał padaczkę ;)
@BoKoR: @JakTamCoTam: @VegaClaw: dzięki wielkie Panowie :)

3 rodzaje:
1. do gracza po prostej linii i od czasu do czasu losowo
2. do orzełka po
Caishen - @Pitex: tych procentów mi brakowało. Jak losowałem ciągle nowy kierunek to ...
  • Odpowiedz
  • 0
@Caishen obejrzałem filmik.
Fajnie to wygląda.
Jaką bibliotekę graficzną użyłeś?

Jakbym miał się czegoś czepiać, to w oryginale ta ściana z cegieł była niszczone po 4 strzałach, a ta hmm metalowa (Jak ma się odpowiedni poziom) pod 2.
  • Odpowiedz
Jakbym miał się czegoś czepiać, to w oryginale ta ściana z cegieł była niszczone po 4 strzałach, a ta hmm metalowa (Jak ma się odpowiedni poziom) pod 2.


@BoKoR: jakbyś miał się czepiać to by Ci do jutra czasu nie starczyło ^^ Gracz nie może nawet wygrać.

Używałem SFML'a, a reszta to czysty c++. Dodatkowo zamiast obiektowego podejścia do tworzenia gry zaimplementowałem podstawowy Entity Component System.
  • Odpowiedz
  • 0
@Caishen
Hehehe ja chyba w tamtym miesiącu tak grzebalem w sfml i też akurat robiłem BattleCity. Tylko że w C++ nic nigdy nie robiłem to szło mozolnie. Teraz innymi tematami się zająłem. Ale kto wie, może jeszcze do tego wrócę. Jakbyś,kiedyś kod wrzucał na jakiegoś githuba to podrzuć linka.
  • Odpowiedz