Wpis z mikrobloga

Czy tylko ja uważam, że działy (w tym przypadku produkcyjne), w których pracują same/prawie same kobiety to jakaś makabra? Taka rozkmina kiedyś mnie naszła i w sumie tylko się w tym utwierdzam od jakiegoś czasu.

Od ok. 3 lat pracuję jako grafik w przedsiębiorstwach zajmujących się produkcją różnych rzeczy. Wiadomo, wszędzie raz na jakiś czas zdarzają się jakieś nieporozumienia na linii PM->grafika->produkcja, ale praca z działami opanowanymi przez kobiety...

Przykład 1:
Były dwa pododdziały produkcyjne. Jeden, mniejszy, w którym byli sami faceci i drugi, większy, w którym były same kobiety.
Z pododdziałem pierwszym pracowało się kompletnie bezproblemowo, grzecznie, kulturalnie i bez niepotrzebnych spin. No chyba że akurat trafił się jakiś nowy, który nie rozumiał co i jak i próbował coś kręcić.
Z pododdziałem drugim... Co rusz jakieś problemy. Ciągłe przepychanki, wymądrzanie się, wytykanie kompetencji, argumentum ad personam itp. Co rusz podnoszenie głosu, pretensje, przewracanie oczami. Nie tylko wobec facetów, bo po stronie biura też pracowały kobiety i też im się dostawało.

Przykład 2:
Łącznie były 4 pododdziały produkcyjne.
Na pierwszym sami faceci - czasem były jakieś upierdliwości, ale głównie za sprawą jednego starego zgreda, który miał zawsze rację.
Na drugim i czwartym (trzeci był mieszany i działał bez zarzutu z męskim stanowczym kierownikiem) same kobiety - To samo co w przykładzie pierwszym. Wieczne wrzaski, bluzgi, pretensje, wywody, mądrości, wytykanie każdego najmniejszego błędu...

Co łączy te dwa przykłady? Ano to, że w obu przypadkach jedynymi kwalifikacjami na stanowiska, które wykonywały, było nie bycie szympansem i posiadanie rąk i nóg. Prosta, powtarzalna praca manualna, czasem wymagająca niewielkiej wprawy.

Każda z nich zachowywała się, jakby ich praca była NAJWAŻNIEJSZA w firmie i jakby cała firma miała runąć, gdyby one nie wykładały materiału na maszynę, albo nie sklejały produktów.