Wpis z mikrobloga

Witajcie Mirki!
Pomyślałem, że napiszę tutaj bo moja cierpliwość się kończy. Konkretnie - Skoda Fabia Comfort hatchback 2000r, benzyna 1.4 16V 75KM i wyskoczył check engine. Pod kompem pokazuje problem z układem recyrkulacji spalin, za mały przepływ. Kod błędu - P0401
Wymieniona sonda lambda, dalej błąd. Wymieniony zawór EGR, dalej błąd. Wymieniona wiązka elektryczna, dalej błąd.
Zaznaczę, że nie znam się zbyt dobrze na autach. Co jeszcze proponujecie? Byłem u kilku mechaników i wszyscy sugerują się tym co komputer wypluje, czyli P0401 układ recyrkulacji spalin - za mały przepływ. Na nic tłumaczenia, że już pół auta wymieniłem. Patrząc po forach w necie to też nie widzę rozwiązania kóre by komuś pomogło.

#motoryzacja #mechanikasamochodowa #mechanika #skoda #auta #januszemotoryzacji
  • 32
  • Odpowiedz
@CrispyBear: PCM może wariować, jeżeli tak to niestety grubsze hajsy będą. Jak wymieniony EGR (rozumiem że na nowy) to raczej pod tym kątem bym sprawdzał
  • Odpowiedz
@bogdanski: Zastanawiałem się czy to wina zapchanego kata ale w serwisie wykluczyli.
@rdy: Tak, EGR wymieniony na nowiutki. Dzięki za sugestię, jutro wstawiam do mechanika to zasugeruję. Bardzo droga wymiana takiego sterownika?
@mrooczilla: Póki co wolałbym uniknąć wymiany auta. Tak jak kolega wyżej zasugerował sprawdzę sterownik.
@murgal: Nie, nigdy mi się to nie wydarzyło.
@wstalemwczesnierano: Była czyszczona (a właściwie sprawdzana, bo była drożna) przy okazji wymiany EGR.
  • Odpowiedz
Tak, EGR wymieniony na nowiutki. Dzięki za sugestię, jutro wstawiam do mechanika to zasugeruję. Bardzo droga wymiana takiego sterownika?


@CrispyBear: w mazdzie 6 płaciłem 2,5k za naprawę + korektę ciśnienia turbo (wymiany nie było). Ale to było z 5 lat temu.

W tej samej mazdzie później ten błąd powrócił i po braku reakcji po wyczyszczeniu całego dolotu i wymianie EGR go olałem. Prawdopodobnie wtedy znowu PCM się #!$%@?ł, ciekawy jestem czy
  • Odpowiedz
@rdy: Hm, chyba nie wchodziłbym na takie koszta, prawie połowa wartości tej mojej skody ( ͡° ʖ̯ ͡°) Ale ogólnie jest to jakoś groźne dla silnika/ogónie auta? Jest ryzyko że jak pojadę w kraj na wycieczkę to w końcu stanie? Byłem dwukrotnie nim w dalszych trasach i nie zauważyłem nic niepokojącego.
  • Odpowiedz
@CrispyBear: jeździłem z tym błędem 2 lata, nic się nie stało xD

Jeżeli sprawdziłeś że EGR działa, samochód nie zamula a obroty nie falują to może być tak że komp wariuje

A sprawdziłeś standardową metodą - usunąć błąd i może już nie wróci? :D
  • Odpowiedz
@wstalemwczesnierano: Tak, co do samego EGR nie mam wątpliwości, że wymiana i adaptacja przebiegły poprawnie. Po wymianie EGR nastąpiła poprawa jeśli chodzi o osiągi i dynamikę auta (tzn. wartości wróciły do poprawnych, jak pisałem wyżej wcześniej odczuwalnie spadek mocy i zamulał).
  • Odpowiedz