Wpis z mikrobloga

Drogi rowerzysto (ty na zdjęciu, ty białostocki, ty rowerzysto w ogólnym znaczeniu tego słowa)!

Jak już wybierasz podróż nie po ścieżce rowerowej, ale wśród aut, bardzo Cię proszę, abyś dojeżdżając do świateł nie mijał slalomem czekających na zielone aut i nie ustawiał się przed nimi. Do kolejnych świateł będą one musiały Cię ryzykownie mijać, a potem Ty znowu ustawisz się na początku. I tak do jakiejś tragedii.

Rowerzysto! Nie jedź tą drogą!

#bialystok #rower #ruchdrogowy
źródło: comment_xmgWCeyj182kfardIttKHlzdVovhoWa3.jpg
  • 82
@Dibhala: Nie mam w zwyczaju wdawania się w uliczne sprzeczki z ludźmi, którzy postępują niezgodnie z moimi przekonaniami.


@radek-oryszczyszyn: wystarczy, że postępują zgodnie z przepisami, tu PoRD. Tobie też by się przydały. Zawsze zastanawiam się co kieruje kierowcami którzy dojeżdżają szybko do świateł, mimo iż mają czerwone i zero szans na zmianę koloru w momencie dojechania. Klocki i tarcze za tanie? Lubią "dynamiczną jazdę"? Nie mówiąc o tym, iż prokurują
@lukaszzz: prawidłowy manewr włączania się do ruchu ... z chodnika? ()


@Dibhala: @qualin: z jakiego chodnika? Włączali się z przejazdu dla rowerzystów, mieli prawo tam się znajdować w każdym momencie jazdy. Ech, rowerzyści, nie to co kierowcy, z OC, tablicami rejestracyjnymi...
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@radek-oryszczyszyn: czekaj czekaj. Jeżeli chcieliby używać tej ścieżki/przejazdu rowerowego to wjechali na niego na czerwonym i mieli prawo jechać po ścieżce, a nie w tym kierunku w którym pojechali. Oni wystartowali s chodnika oraz z pasa do skrętu w lewo na wprost.
@radek-oryszczyszyn: nie wzialem ich z dupy, ba podalem ci empiryczny wzor na to, iz przepistowosc nie jest liniowa funkcja predkosci. Przydaloby ci sie kulturki troche. Jak Ci wylicze reprezentatywny przyklad i faktycznie wyjdzie roznica w przepustowosci bedziesz mial odwage przeprosic publicznie? Czy tak tylko jątrzysz wątek bo kolejna osoba Ci pisze ze te bialoruskie zwyczaje drogowe nie mają sensu ani umocowania w przypisach a tobie ciężko się z tym pogodzić?
@radek-oryszczyszyn: Mojej różowej tłumaczyłem to 500 razy, żeby stawała za samochodami bo i tak pierwsze co zrobią to ją będą chciały wyprzedzić. Chyba że jest korek i się jedzie między samochodami, albo skręca w prawo. #!$%@? przetłumaczysz, #!$%@? się za każdym razem na front i ze 3 skrzyżowania z rzędu te same samochody ją próbują wyprzedzić. Ja #!$%@?ę z tyłu, kierowcy #!$%@?ą z samochodów, a ona i tak myśli że dobrze
@Camel665: @sargento: no dobrze, ale czy ja się kłócę z ustawą? mówię tylko że wypadałoby, aby również rowerzyści zachowywali bezpieczne odstępy robiąc swoje często naprawdę wymyślne manewry, a nie żeby jak zawsze coś działało tylko w jedną stronę
@PowerCube: Zgadzam się z tym, co nie zmienia faktu, że rowerzyści uważają się w Polsce za jakąś wyjątkowo uprzywilejowaną kastę. Priorytetem na drogach są przede wszystkim piesi i mało kto mówi o zagrożeniach, które im stwarzają również rowerzyści. Rozpędzony rower może zrobić bardzo dużo nieszczęścia pieszemu.
@PowerCube: Zgadzam się z tym, co nie zmienia faktu, że rowerzyści uważają się w Polsce za jakąś wyjątkowo uprzywilejowaną kastę.


@radek-oryszczyszyn: chyba chciałeś napisać _kierowcy samochodów_
-z ich podatków w paliwie buduje się drogi, mosty, szpitale, etc
-ruch drogowy generuje pkb
-dostawy do sklepów też nie przyjadą rowerkiem
-parkują tylko na minutkę bo i tak tutaj nigdy trawa nie rosła
-ograniczenie do 50 jest z dupy ustawione bo
@radek-oryszczyszyn: ps obiecany wykres. Co prawda nie 20% - przyjmij dane dowolne a zauważysz pewną wariację - ale opis jakościowy jest ten sam - wzrost prędkości nie powoduje wzrostu przepustowości, a w zależności od warunków na drodze największa jest ona dla prędkości między 35 a 55 km.h. Przy gwałtownych manewrach dodaj sobie jakiś zapas na bezpieczny dystans i przepustowość optymalna będzie dla prędkości 25-55km/h
źródło: comment_CqEryao5XfNNcA4D7uIc0syGKj1p7IKc.jpg