Wpis z mikrobloga

Witam, piszę do Was z prośbą o pomoc w nauce programowania, a właściwie to o jakieś przejrzyste przedstawienie etapów nauki w sensie frameworki, biblioteki, po jakim czasie się za to brać albo bardziej precyzyjnie, co muszę wiedzieć albo jakie materiały przerobić żeby pójść o krok dalej, co muszę umieć żeby dostać kiedyś ewentualnie jakaś pracę i konkretne materiały z wyszczegolnieniem na co zwracać uwagę. Przyjmijmy ze na razie chciałbym zająć sie Javą, ale mile widziane sugestie co do wyborów języka, choć myślę, ze na sam początek warto byłoby poznać chociaż jak to wszystko funkcjonuje i nauczyć się myślenia w taki sposób jak programista a ewentualnie potem łatwiej przyjdzie nauka czegoś innego. Na razie zacząłem od internetowych kursów, trochę z YT, trochę z pdfa książka bodajże Horstmanna. Uczyć zamierzam się w wolnym czasie, te 2-3 h dziennie myśle ze uda się wygospodarować, na tygodniu pracuje jako programista maszyn CNC, a na weekendach studiuję mechanikę i budowę maszyn. Programowanie jako takie chce poznać, bo raz ze na pewno będzie rozwijało logiczne myślenie i przyda się w każdej dziedzinie życia a dwa ze nie ukrywam, zarobki w mojej branży są zadowalające, natomiast myślę ze większość z Was przy paroletnim stażu zarabia 2x tyle. Byłbym wdzięczny za rady od wszystkich, najlepiej czarno na białym w punktach, czego uczyliscie się po kolei, czego unikać, co się przydaje, co jest niepotrzebne, na co zwracają uwagę pracodawcy, ile czasu trzeba by poznać jezyk w stopniu pozwalającym na znalezienie pracy. Nie ukrywam, ze trochę przytłoczył mnie natlok fachowych pojęć, po jakichś wstępnych oględzinach powiedzmy ze wiem jakie są języki programowania, mniej więcej rozumiem co to są frameworki, choć nie miałem jeszcze styczności, rozróżniam frontend od backendu, z nauką jestem na etapie poznawania składni, coś tam wyklikalem w IntelijIDEA z kursów typu jakieś proste działania matematyczne, jakieś proste pętle czy instrukcje warunkowe, pobieżnie ro