Wpis z mikrobloga

Hej. Kończę szkołę średnią w tym roku. Wiem co chcę robić, jest to szeroko pojęta logistyka. Czy moglibyście mi pomóc z wyborem?

Pod uwagę biorę tylko 3 regiony - Trójmiasto, Toruń i Poznań. Jeśli chodzi o uczelnie publiczne:
a) UMK Toruń - Logistyka
b) Politechnika Gdańska - Transport na wydziale inżynierii lądowej
c) Politechnika Poznańska - Transport

Jeśli chodzi o uczelnie prywatne:
a) WSB Toruń - Logistyka
b) WSB Gdańsk - Logistyka
c) WSL Poznań - Logistyka

Jeśli chodzi o prywatne odrzuciłbym WSB'y, gdyż słyszałem że kiepski mają poziom, a jeśli chodzi o publiczne UMK ze względu na miasto (średnio mi się podoba Toruń). Zostają dwie politechniki oraz WSL. I tu jest problem.

Wielu mówi, że uczelnia publiczna = wyższy poziom, prestiż, w dodatku politechnika. Ok. Przejrzałem plany studiów w dwóch wcześniej wymienionych. To co znalazłem w tych programach nie było tym czego oczekiwałem. Jestem po 4 letnim technikum na profilu logistyka, mało wiele już ogarniam co i jak i to chyba nie jest to co chcę, mianowicie:

Na PG jest pełno przedmiotów typu: fizyka, mechanika techniczna, grafika inżynierka, podstawy budownictwa (wtf), tymczasem na WSL: geografia ekonomiczna, podstawy prawa, rachunkowosc i finanse, zarzadzanie lancuchem dostaw, ekonomika transportu. Po prostu 2 różne światy.

W dodatku WSL z tego co widzę jest swego rodzaju ośrodkiem specjalistycznym, są autorem wielu publikacji, książek, artykułów, z których korzysta cała branża. Czy są jacyś studenci/absolwenci tej szkoły i mogą coś o niej opowiedzieć? Ogólnie czy warto?

Ponadto prosiłbym też o to samo studentów/absolwentów Politechniki Poznańskiej i Gdańskiej.
Dzięki.

#studia #studbaza #poznan #gdansk #wsl #politechnikagdanska #politechnikapoznanska #logistyka #bekaztransa #transport

Absolwenci PP i PG są w stanie znaleźć lepszą pracę niż absolwenci uczelni prywatnych, np. WSL

• Prawda 41.7% (45)
  • Fałsz 12.0% (13)
  • To zależy, różnie bywa. 46.3% (50)

Oddanych głosów: 108

• 7