Aktywne Wpisy
marian-stefan +777
Czego nie rozumiesz polaczku? Jesteś po prostu spięty, nie to co ci wyluzowani hiszpanie.
#lewandowska #lewandowski #p0lka
#lewandowska #lewandowski #p0lka
Nighthuntero +221
Posłuchajcie tego cuckolda, nawet go nie żal
#lewandowski #lewandowska #p0lka #logikarozowychpaskow #logikaniebieskichpaskow #zwiazki
#lewandowski #lewandowska #p0lka #logikarozowychpaskow #logikaniebieskichpaskow #zwiazki
Twórcą marki Alpine jest Jean Redele, dealer Renault i bardzo dobry kierowca wyścigowy. Przygodę z motorsportem zaczął w samochodzie Renault 4CV z 1950 roku. Pierwszym sukcesem było zwycięstwo w rajdzie Dieppe, w którym Jean zostawił za sobą kierowców w sportowych samochodach. Po tym sukcesie rozpoczął współpracę z Giovannim Michelottim, któremu zlecił przygotowanie specjalnej wersji auta z aluminiowym nadwoziem i poprawionej aerodynamice. Jadąc 4CV Spéciale Sport zajął 4. miejsce w rajdzie Monte Carlo i wygrał Tour de Belgique.
Jednak dla Redele'a było to za mało. Razem ze swoim przyjacielem wprowadzili kolejną zmianę w samochodzie - użyli 5. biegowej skrzyni biegów. Pozwoliło to na zwycięstwo w rajdzie Mille Miglia (słynny wyścig na trasie Brescia-Rzym) i udział w 24. godzinnym Le Mans. W 1953 wygrał po raz kolejny rajd Dieppe wyprzedzając m.in. Porsche i Jaguara. Rok później powtarza sukces w Mille Miglia i dokłada pierwsze miejsce w Kryterium Alp.
W 1955 roku zakłada swoją firmę Société des Automobiles Alpine, a produkowane samochody miały być lekkie, wydajne, posiadać proste podzespoły i w maksymalnym stopniu wykorzystywać seryjnie produkowane części.
Tak powstaje model Alpine A106 i jest to pierwszy samochód, którego nadwozie wykonano z wkłókna szklanego. Było to 2. drzwiowe coupe z silnkiem umieszczonym z tyłu.
I teraz dochodzimy do A110, modelu dzięki któremu Alpine stała się istotnym, rozpoznawalnym graczem na arenie producentów sportowych samochodów. Za bazę posłużyło Renault 8, mały czterodrzwiowy sedan z silnikiem umieszczonym z tyłu. Samochód zyskał nowe nadwozie wykonane z włókna szklanego, napędzany był jednostką o pojemności 1108 cm3. Przez cały okres produkcji A110 przechodziło niewielkie zmiany wizualne, ale zmieniały się silniki - od 1255 cm3, 1565 cm3 aż do najmocniejszej R4 o pojemności 1,6 litra.
W najmocniejszej 140. konnej wersji Alpine A110 ważyło tylko 544kg, do setki rozpędzało się w 6,3 sekundy i bez problemu osiągało 210 km/h.
Samochód zdobył sławę po wygranej w 1971 roku w Rajdzie Monte Carlo, w 1973 roku zdobył Rajdowe Mistrzostwo Świata. Produkcja została zakończona w 1977 roku wersją 1600SX z silnikiem o pojemności 1647 cm3.
Alpine A110 powróciło w 2012 roku. Z okazji 50 lecia francuzi przygotowali koncepcyjny model A110-50 napędzany przez umieszczoną z tyłu 3,5l V6 o mocy 400KM. Auto oparto o podzespoły z Megane Trophy.
Na wersję produkcyjną musieliśmy czekać aż do 2017 roku, kiedy Renault ujawniło oficjalnie parametry techniczne. Nowa wersja została zbudowana na opracowanej od podstaw platformie, ma niecałe 4,2 metra długości i tylko 1,25 m wysokości. Silnik umieszczono centralnie z tyłu, a jednostka to znane z m.in. Talismana i nowego Megane RS turbodoładowane 1.8 o mocy 252KM. Całość waży niecałe 1100kg!
Mam nadzieję, że dzisiejszy wpis był ciekawszy od poprzedniego :)
Możesz zobaczyć 2 testy Alpine A110 i obserwować tag #autodium ( ͡° ͜ʖ ͡°)
#motoryzacja #samochody #carboners #renault #alpine #a110
@HitcH_ taki to cel, że jak przyjdzie co do czego to i tak weźmiesz Caymana jak człowiek rozumny, a nie zagrożone pożarem autko do kolekcjonowania :)
Według możliwości wolałbym mieć ekstra auto na daily 911, ///M, AMG czy choćby