Wpis z mikrobloga

@frems: Z domowego gniazdka pociagniesz ma 10A - takie bezpieczniki są na gniazdko zakładane. Więc masz 10A * 230V = 2300W czyli 2,3kW. Ładując przez godzinę zapłacisz za to jak za 2,3kWh. Cena 1 kWh to około 0,65-0,70 cebionów.
Tesla największą baterię ma 100kWh wiec dzieląc to przez 2,3kW wychodzi ze ładowałbyś przez 43,48h czyli w zaokrągleniu 48h - dwie doby. Koszt ładowania to 65-70 cebulionów.
@frems: ~65 PLN/pełne ładowanie 100kWh baterii ( 400-500 km zrobisz w ruchu miejskim, do <200 przy autostradzie )
( przy taryfie całodobowej, mniej przy nocnej ).
10 km/h prędkość ładowania osiągniesz ze zwykłego gniazdka 230V
80 km/h jak zamontujesz Tesla Wall Connector
@frems: Zależy od taryfy. Nocna będzie tańsza (~50gr za 1kWh), są też plany dla dla EV (ale z tego co widziałem kiepskie).
Bateria ma ~100kWh (75kWh Model 3 LR). Ładujesz ze zwykłego gniazdka to 230V x 16A=3,7kW. Doba+ ładowania.
Trójfazowe w garażu powiedzmy 32A da ci 3 x 230V x 32A = 25kW - o ile dobrze pamiętam obecne Modele S/X (P)100D przyjmą 16,5kW. 6 godzin ładowania.

@ProblemM8: 10A są
@Line-Storm sporo traci zasięgu przy autostradzie. To w sumie prawie jak telefon jeżeli używa się przez cały dzień to i tak wieczorem przydało by się podłączyć.
Dzięki

@ddziaduch ano wychodzi, miejmy nadzieję że kiedyś będzie się szybciej ładowało albo więcej energii się upchnie.

@anon-anon to jak z tymi supercharger gdzie przez 0.5h jest 80%?
@frems: Supercharger ładuje bezpośrednio prądem stałym (DC) baterię - do 300A i 400V (120kW). A tu masz z gniazdka prąd zmienny (AC) który musi przerobić inwerter w samochodzie na DC i to on jest ograniczeniem.
W starszych modelach była możliwość dokupienia sobie drugiego każdy po 11kW dawało to w sumie opcjonalne 22kW. Obecnie jest jeden mocniejszy 16,5kW. (W modelu S/X 75D jest słabszy).
Co będzie miał Model 3 LR na europejski
@frems: Tesla nie sprzedaje "normalnym" klientom. Chyba że jesteś szejkiem. ;P Sprzedaje sieciom taksówkarskim - są prywatne Superchargery na lotniskach w Amsterdamie itd. Cena by cię zabiła to 12 sztuk inwerterów w skrzyni każdy po 1000$ sztuka. Plus kontrolery, oprogramowanie, piedestał itd. Do tego z elektrownią musiałbyś podpisać umowę na przyłącze bo 120kW to nie jest coś co się zwyczajowo ciągnie do domku na wsi...
Jak masz firmę i dużo kasy
@frems: Te wszystkie "ładowarki" to tylko "przelotki" na prąd zmienny AC. Kontrolują załączenie, temperaturę kabla/wtyczki i tyle. A do 3 fazowych połączeń w stacjach ładowania dostaniesz od Tesli "Type 2" czyli sam kabel.
Supercharger dający 120kW prądu stałego na wyjściu wygląda tak, 12 x 11kW inwerterów (identyczne są/były w Modelu S/X):

Kabel "Type 2" który służy do łączenia się z ładowarkami w trasie które oferują jedynie AC:
https://www.tesla.com/sites/default/files/images/charging/Type2-Cable.jpg
Pobierz anon-anon - @frems: Te wszystkie "ładowarki" to tylko "przelotki" na prąd zmienny AC....
źródło: comment_Hm81w2CL28TYIDW0qhgRAlBAPZe2qpGZ.jpg
@frems: 24kW domowa ładowarka DC (Chademo) to około 15k USD, a nawet te od boscha się potrafią psuć szybko. Plus przejściówkę potrzebujesz za 600$

Po co Ci to jak wbudowaną w auto naładujesz nie wiele wolniej ( 16.5kW )