Wpis z mikrobloga

#antykapitalizm #antyrasizm #gruparatowaniapoziomu #liganauki #neuropa #rasizm #nauka #antifa
No więc @przesympatyczny_pan aby zaorać tę pastę edukacyjną o tym dlaczego pojęcie ludzkiej rasy nie ma miejsca bytu przytoczył badanie pokazujące, że jednak istnieją różnice w IQ pomiędzy czarnoskórymi i białymi powołując się na to, że IQ u osób czarnoskórych adoptowanych przez białych IQ jest dalej niższe niż u adoptowanych osób białych; no i teraz chciałbym pokazać dlaczego to badanie można #!$%@?ć do kosza:
@przesympatyczny_pan:
ta praca to po prostu metodologiczne bagno (najwidoczniej w przeciwiństwie do ciebe przeczytałem całą pracę - no chyba że ty też przeczytałeś ale jakimś cudem nie dopatrzyłeś się problemów z metodologią które aż biją po oczach):
1. Jednym z głównych argumentów za genetycznym tłem jest różnica między wynikiem w wieku 7 i 17 lat - jak podaje Rushton i Jensen (autorzy dziedzicznego modelu wytlumaczenia tych różnic), “although the shared-family environmental component of true-score IQ variance can be quite large at age 7, by late adolescence it is the smallest component. After that age, genetic and within-family (nonshared) environmental effects account for the largest components” (co jest sprzeczne z pracą którą cytują która podaje "a greater genetic contribution to IQ occurs only after the age of 20" ale co tam można kłamać w końcu nikt tego nie sprawdzi)
2. Czy faktycznie pomiędzy 7 a 17 rokiem życia była taka różnica czy to znowu metodologiczne zaniedbanie? Oczywiście przyglądając się danym łatwo zauważyć problem - łącznie 25 białych osób było poddane badaniu, z czego 9 nie dotrwało do follow-upa; co ciekawe osoby których nie było na follow-upie miały relatywnie niskie IQ więc wyłączenie ich z follow-up w oczywisty sposób wpływa na wzrost średniej w grupie białych; endpoint to było 117.6 (minimum 92), natomiast początkowo grupa miała iq 111.5 (najmniej 62) ze współczynnikiem korelacji 0.63 pomiędzy białymi grupami, więc końcowy wynik został zawyżony przez ~0.63*(117,6-111,5)=3,8 pkt; w przypadku grupy osób czarnoskórych te jednostki które zostały utracone w follow-upie nie wyróżniały się niskim IQ; biorąc pod uwagę całą próbkę (tak jak zalecał sam Rushton i Jensen "researchers must take the totality of available evidence into account" i nagle okazuje się że różnica pomiędzy gapem w wieku 7 i 17 lat to tylko 1 punkt w przypadku jednego czarnoskórego rodzica i 3 punkty w przypadku obydwu więc biorąc pod uwagę to co napisali sami orędownicy dziedzicznej hipotezy (czyli że czynniki genetyczne są najważniejsze w wieku dojrzewania) możemy śmiało to odrzucić bo w rzeczywistości NIE DOCHODZI do istotnego powiększenia różnicy pomiędzy IQ (a zgodnie z hipotezą genetyczną powinno w momencie w którym geny zostają głównym czynnikiem)
3. A dlaczego początkowe wyniki tak się różnią? Otóż osoby z obojgiem czarnoskórych rodziców miały gorzej pod względem każdego środowiskowego czynnika - adoptowani byli 2 lata starsi, spędzili mniej czasu w adopcyjnych domach, odwiedzili więcej i niższej jakości domów adopcyjnych oraz ich adopcyjni rodzice mieli niższy poziom edukacji i IQ
4. Azjaci - okazuje się że w pracach które pokazują ich super IQ nie jest wzięty pod uwagę efekt Flynna, i np u Frydmana i Lynna oryginalne IQ wynosi 123.5, natomiast przy wzięciu pod uwagę efektu Flynna jest to zawrotne 100-103
  • 78
@waldenstrom @3n3bl0: Jestem ciekaw jaki macie stosunek do tego typu badań czy powinny być zakazane bo promują rasizm lub mowę nienawiści czy jednak dozwolone bo przecież nie można ograniczać nauki (nawet jeżeli uważacie że to nieumiejętnie prowadzona nauka)?
@Drakii: takie badania, czyli #!$%@?ące metodologię żeby wykazać rasistowskie wnioski jak najbardziej karać; jeśli badanie przeprowadzone by było metodologicznie poprawnie, bez naciągania wyników itp to nie mam nic przeciwko (zwłaszcza biorąc pod uwagę że wyniki jakie by były uzyskiwane wcale nie potwierdzałyby rasistowskiego punktu widzenia z czym zgadzają się te właśnie rasistowskie prace po wprowadzeniu poprawek do metodologi)
@Drakii: rozumiem że ty wierzysz w to że ludzie mogą mieć w ciele liczb rzeczywistych różne zdanie na temat tego czy 2+2=4? oczywiście że mogą mieć różne zdania na różne tematy, ale nie tutaj, rażące zaniedbania metodologii to nie jest kwestia opinii albo własnego zdania, jeśli ktoś celowo wybiera np. taką grupę badaną żeby potwierdzić swoją hipotezę (zamiast randomizować) to jest to obiektywnie metodologia do dupy, i to że ty będziesz