Wpis z mikrobloga

Dawno nie było jakiejś srogiej gównoburzy z kategorii ruchu drogowego. Liczę na was.

Sytuacja jak na zdjęciu. Samochód czerwony zjeżdża wcześniej na prawą stronę korzystając z przystanku autobusowego i jedzie cały czas prosto. Samochód niebieski zmienia pas od razu w momencie gdy ten pas się faktycznie zaczyna. Następuje kolizja, samochód czerwony ma pretensje do niebieskiego bo "hurr durr on jechał prosto".

Street view tutej.

Wg was kto jest winny kolizji?
#prawojazdy #ruchdrogowy #prawo #szczecin #gownoburza
Pobierz
źródło: comment_VH5bVALvlBsE3cVLLGkgB0F16WcFMRvQ.jpg

Któż winien stłuczki tej?

  • Niebieski 78.5% (941)
  • Czerwony 21.5% (258)

Oddanych głosów: 1199

  • 146
@Krupier: ciekawy przypadek, odruchowo zaznaczyłem niebieskiego, bo to mi wyglądało na zwykły pas ruchu z przystankiem, którym można normalnie jeździć, bo jest wytyczony na jezdni.
Artykuł dużo wyjaśnia, ale dalej nie byłem pewien.
I znalazłem, że linie rozdzielające pasy mają długości i odstępy po 2m, a linia krawędziowa ma po 1m i faktycznie widać, że z prawej jest 2 razy krótsza.
Wykop uczy ()
Zatoka autobusowa jak sama nazwa wskazuje jest dla autobusów, nie dla samochodów osobowych. Po to namalowano pasy przed zatoka żeby wiedzieć gdzie zaczyna się normalny pas ruchu. Druga sprawa gdzie jest znak informujący o tym w jakim kierunku jest dany pas? Przed przystankiem czy za. Odpowiadam wam: ZA PRZYSTANKIEM.


@User001: ale to jest fascynujące, nie? Masz zatokę autobusową, masz eleganckie oznakowanie poziome, masz oznakowanie pionowe więc zimą nie wytłumaczysz się, że
Widziałem link tylko zastanawiam się bo to w sumie jest opinia prywatna ale czy potwierdzona np. przez policje?


@Micho_master: policja akurat nie jest jakimś super wyznacznikiem bo w wielu sytuacjach nie ogarnia przepisów. Tutaj wszystko jest oznakowane elegancko więc w zasadzie niby nie ma o czym dyskutować. A jednak... ;)
@Micho_master: wyżej podałem, do czego doszedłem z długościami linii. Ten przystanek jest faktycznie na poboczu, więc nie można nim jechać a sam wjazd na dalszy pas do skrętu w prawo jest włączaniem się do ruchu.

Zatoka autobusowa jak sama nazwa wskazuje jest dla autobusów, nie dla samochodów osobowych. Po to namalowano pasy przed zatoka żeby wiedzieć gdzie zaczyna się normalny pas ruchu. Druga sprawa gdzie jest znak informujący o tym w
@Krupier No widzisz, spora część jeździ na pamięć i ma w dupie jakiekolwiek oznakowanie. Ale tak się dzieje do momentu jak nie dostaną strzała w bok i wyjdzie że to ich wina, wtedy dopiero zaczyna otwierać oczy na oznakowania( ͡° ͜ʖ ͡°)
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Krupier: oczywiste że wina czerwonego, obstawiam że większość zaznaczyła niebieskiego, bo nie zauważyła linii przecinającej pas (sam się nie przyglądałem bo na pierwszy rzut oka nie widać xD)
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Krupier: linkujesz do artykułu który wyjaśnia że nie masz racji xD

Pamiętajmy w tym miejscu o kierowcach, którzy mimo to łamią przepisy. Oni, jak wynika z powyższego, kontynuując jazdę przez bruk, sami włączają się do ruchu z pobocza. Co nie zwalnia Was, użytkowników środkowego (lewego pasa) z sygnalizowania zamiaru jego zmiany na prawy oraz ustąpienia pierwszeństwa pojazdom znajdującym się na pasie ruchu, na który zamierzamy wjechać.
@Unik4t: ma rację. Trzeba ustąpić pojazdom, które już są na pasie ruchu. Na pasie, czyli za tą skośną linią przerywaną. Jeśli równocześnie niebieski zjeżdża na początku pasa i czerwony w tym momencie się włącza, to wina czerwonego.
@Nerlo: @komodus91: @Rst00:

Wy tak na serio?
Przeciez tam jest widoczna linia P-7a, czyli wszystko co za nią i wjezdza przez nią - włącza się do ruchu.
Przy włączeniu się do ruchu, masz ustapić - proste. Czerwony jedzie do linii P-7a, zatrzymuje się, ustepuje niebieskiemu - tyle w temacie. On pojechał bo myslał że to dalej ten sam pas ruchu - a to nieprawda. Pas ruchu zaczyna się z
@Krupier jak uczyłem się do prawka to instruktor mnie zje*al za to, jak zjechalem po przystanku przed skrętem w prawo. Od tamtego czasu mniej więcej kojarzę, że tak nie można :P
Wyjaśnienie dla wszystkich twierdzących winę niebieskiego: http://fryga.szczecin.pl/index.php/2016/02/11/przyjaciol-zolnierza-w-prawo-z-zatoczki-autobusowej/ Wrzucam już teraz żeby nie zginęło w gąszczu gównoburzy. ( ͡ ͜ʖ ͡) @eragonen No przecież tam jest: Co nie zwalnia Was, użytkowników środkowego (lewego pasa) z sygnalizowania zamiaru jego zmiany na prawy oraz ustąpienia pierwszeństwa pojazdom znajdującym się na pasie ruchu, na który zamierzamy wjechać. _(ツ)_/¯


Zresztą pytasz o winnego kolizji, a nie o to, czy ten jadący zatoczka
@Krupier: Do dupy jest to rozplanowane i nie ma co się dziwić, że są różna zdania na temat winy, bo kodeks drogowy jest w wielu przypadkach niejednoznaczny i dochodzenie o winie lub nie winie kogoś jest moim zdaniem bezcelowe. Oczywiście czerwony powinien ustąpić pojazdom wyjeżdżając z zatoki ale i niebieski przed zmianą pasa ruchu powinien się upewnić czy ma ku temu możliwość a jak widać nie miał.
@Krupier: z tego co wiem, jak dwa auta wjeżdżają na ten sam pas (oba zmieniają pas), to pierwszeństwo ma ten z prawej. Czyli niebieski jest winny kolizji. Czy czerwony miał w ogóle prawo być tam gdzie był, to inna kwestia i nie zmienia ona wyniku.
@chopak: P1c oddziela pasy po którym jest włączanie do ruchu więc niebieski zmienia pas i ma pierwszeństwo przed włączającym się do ruchu, bo mimo iż zmienia pas to znajduje się w ruchu w przeciwieństwie do czerwonego który by znajdować się w ruchu musi się do niego włączyć.

Znak P-1c „linia pojedyncza przerywana - wydzielaj¹ca”

(rys. 2.2.1.3) stosuje siê do oddzielenia od pasa
ruchu nastêpuj¹cych pasów:
– w³¹czania,
– wy³¹czania,
– przeplatania,
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@radziol88: @Krupier:
Zacytowałem sam artykuł.

Pamiętajmy w tym miejscu o kierowcach, którzy mimo to łamią przepisy. Oni, jak wynika z powyższego, kontynuując jazdę przez bruk, sami włączają się do ruchu z pobocza. Co nie zwalnia Was, użytkowników środkowego (lewego pasa) z sygnalizowania zamiaru jego zmiany na prawy oraz ustąpienia pierwszeństwa pojazdom znajdującym się na pasie ruchu, na który zamierzamy wjechać.


Hipotetycznie, jeżeli traktujemy że oba pojazdy wykonują manewr w tym
@Gleba_kurfa_Rutkowski_Patrol: Jak już lubisz tak cytować, to zacytuj też drugą stronę:

4. Kierujący pojazdem, zmieniając zajmowany pas ruchu, jest obowiązany ustąpić pierwszeństwa pojazdowi jadącemu po pasie ruchu, na który zamierza wjechać, oraz pojazdowi wjeżdżającemu na ten pas z prawej strony.
4. Kierujący pojazdem, zmieniając zajmowany pas ruchu, jest obowiązany ustąpić pierwszeństwa pojazdowi jadącemu po pasie ruchu, na który zamierza wjechać, oraz pojazdowi wjeżdżającemu na ten pas z prawej strony.


@Menorzinho: Ale ty #!$%@? nie rozumiesz, że ten pas się tworzy dopiero? Początek tego pasa jest tam gdzie niebieski na niego wjeżdżą. Wcześniej jest pobocze.