Wpis z mikrobloga

Jest tu jakiś geniusz konfiguracji rowerów?
Potrzebuję pomocy.
Jeszcze sezon się nie skończył, ale planuję zmienić ramę w następnym na fulla.
Mam względnie spoko osprzęt ale za cholerę nie mogę się odnaleźć w standardach :(

Może ktoś zna ramę Trailową/all mountain do której wsadzę większość komponentów z tego roweru:
https://www.evanscycles.com/scott-scale-760-2016-mountain-bike-EV253331

Najbardziej martwi mnie kwestia korby (support) tak na prawdę bo mam hollowtech i bronię się rękami i nogami przed pressfitem, a szukam teraz ramy na parę lat po prostu i pewnie jedyną rzecz z tego co mam i będę wymieniał w przyszłości to może być dropper i widelec na jakiegoś foxa fajnego.

Kwestia budżetu też jest ważna, bo nie chcę wywalić za samą ramę ponad 3k pln (przy nowej).
Bądźmy rozsądni, jestem bardziej "spirit" riderem niż sportowcem i nie potrzebuję karbonów, silników rakietowych i kosmicznych technologii.

EDIT: Koniecznie 27,5 bo jestem kurdupel :)
Fajnie gdyby był z opcją wsadzenia plusów jak bym nabrał ochotę albo nawet dziewiątek przy odpowiednim widelcu (ale to jest luxus bez którego potrafię się obejść).

#mtb #rower
  • 17
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@Kapa3991: Jasne że tak, ale małymi krokami.
Chciałbym po prostu przerzucić osprzęt i zmniejszyć koszty sprzedając moją aktualną bo jest w idealnym stanie, a w połowie przyszłego sezonu kupić jakiegoś fajnego rockshoxa albo foxa.
  • Odpowiedz
@Gilley: Raczej będzie trudno aby ktoś Ci dokładnie doradził. Może w jakimś sklepie by Ci poskładali na kilku Twoich częściach i używanej ramie, gdybyś dobrze zagadał.
  • Odpowiedz
@zacmiony: Problem jest taki żeby znaleźć coś sensownego.
Ram jest miliard, nowe serie wszystkie w pressfit lecą.
Przeczytanie specyfikacji każdego modelu z każdego roku to jak wspinaczka w góry na rękach.
Niestety nie jestem tak obeznany a może ktoś akurat zna to czego szukam i poratuje.

W sklepach na pewno będę pytał, ale zanim kupiłem mojego HT to w każdym sklepie w którym byłem chcieli mi sprzedać "okazyjnie ostatni model
  • Odpowiedz
a w połowie przyszłego sezonu kupić jakiegoś fajnego rockshoxa albo foxa.


@Gilley: To przez pierwsze pół sezonu będziesz miał rower który chce cię zabić. Sprzedaj rower i kup drugi, nie baw się w przekładki, a już szczególnie gdy chcesz przekładać części służące do innej dyscypliny. Tak na prawdę jedyne co można przełożyć to napęd i to bez łańcucha, reszta nie spełnia żadnych standardów obowiązujących w dzisiejszych trailowych ramach. Koła do
  • Odpowiedz
@Gilley: A skąd jesteś? Mam obok Rybnika sklep, który ma rame intensa (chyba enduro nawet) i swego czasu proponowali mi rower na niej. Nawet z gwarancją. I tyle pamietam z szczegółów.
W każdym razie jest to sklep, z którym pewnie dało by się dogadać by się wpasować w Twoje wymagania.

Przy czym musisz wiedzieć, że widelec praktycznie z miejsca musiał by być zmieniony, bo jeśli założysz taki XC widelec do
  • Odpowiedz
@zacmiony: 50:50 krk i ktw więc rybnik że tak powiem w zasięgu.

Co do widelca, żaden problem tak na prawdę jeśli stosunek kosztów do zysków był by wymierny :)

Ale ten intens pewnie milin $ i nie wsadzę tam mojego 2x10. do tego pewnie pressfit. Ale jak ludzie konkretni to może by się dogadał :)
  • Odpowiedz
@dran2: napęd i hamulce chociaż, tak naprawdę.
Liczę się z wymianą ze względu na szpilkę w osi i to że widelec będzie pasował jak pieść do nosa.
Ogólnie nie czuję się na przechodzenie w 1x10 czy 11 i 2x10 gra mi super.

Skąd ten pomysł zapytasz?
Jak patrzę na ceny całych bajków i to za ile mogę zgolić mojego, okazuje się że będę musiał wsadzić 3k w zmianę roweru i
  • Odpowiedz
A kupno ramy i dołożenie 1k wygląda dużo atrakcyjniej.


@Gilley: Co chcesz dołożyć za 1k jak nawet widelca za to nie kupisz? Do tego koła, dropper, kokpit, łańcuch, linki i robocizna. Wyjdzie dużo drożej i gorzej i wbrew temu co piszesz nie możesz nic odłożyć na "połowę sezonu".
  • Odpowiedz
@dran2: Ok, widzę więc że silne "nie da się".
Ale jakiś pomysł na sensowne rozwiązanie żeby nie wywalić się z kasy jak wariat a móc zrobić progresję?
tak na prawdę to styknie mi jak utrzymam napęd i hamulce po prostu, bo mocniejszych nie potrzebuję a 2x10 po prostu daje mi komfort na podjazdach na których sobie nie radzę i pozwala dojechać do górki te parę kilometrów w sensownym tempie.
  • Odpowiedz
@Gilley: Jak nie chcesz wywalić kasy jak wariat to sprzedaj rower i kup taki jak potrzebujesz. Jak zamarzy ci się większy samochód to dospawasz pakę do swojego golfa czy go opchniesz i kupisz minivana? Nie rzeźb w gównie.
  • Odpowiedz
@Gilley nie rób przeszczepu.
Amor upośledzi geometrię, na 90proc nie będą pasować koła - sztywne osie i teraz boosty są.
Na jesieni ludzie zaczynają sprzedawać swoje u----i. Naprawdę idzie dorwać coś fajnego
  • Odpowiedz
@Kapa3991: ciężka sprawa bo z tego co widze nie masz główki tapered. W amory foxa bym się nie pchał bo serwis nie jest tani (jest film na yt jak Janek Kiliński opowiada że odczuwalne różnice między RS a Fox właściwie nie występują a różnice kosztu zakupu i serwisu na niekorzyść foxa są i to duże). W mojej ocenie najlepiej byś wyszedł na tym gdybyś teraz strał się już sprzedać rower
  • Odpowiedz