Wpis z mikrobloga

Z racji tego, iż pewnej osobie ze znaleziska udało się nakłonić mnie nad rozmyśleniami przy elektrykach to przybliżę trochę sytuację jak wygląda obecny poziom wśród Tesli oraz konkurentów:
* Leaf - problemy z szybkim ładowaniem od wielu lat - powód? Brak systemu zarządzania temperaturą - kwestia śmieszna przy bateriach w elektrykach. Pojemność baterii spada do ~50% przy 300k km, przy czym Teslą możesz jeździć i 600k km, i nadal masz pojemność baterii +90%. Zapytasz, dlaczego? Jak to możliwe? Odpowiadam - kwestia wypracowanych lat doświadczenia w bateriach (oczywiście w Tesli).
* Ioniq - brak baterii na rynku, dealerzy zostali już poinformowani o trudnej sytuacji. Hyundai przymierza się dopiero do budowy własnej fabryki. Żeby było ciekawiej - zamówienia Ioniq'a przez klientów na 2018 rok zostają anulowane i przeniesione na 2019 rok. Powód podałem linijkę wyżej.
* Bolt - problemy z bateriami. Model z 2018 roku ma je również, przez co niespodziewanie się wyłączają. GM woła do serwisów i je wymienia.
* Mercedes - nawet nie zaczęli produkcji, już mają niedobór baterii. A modele w pełni elektryczne są odkładane na kolejne lata, pomimo, że miały mieć premierę wcześniej (mówię o latach).
* Porsche Mission E - podobno oprogramowanie nie jest do niego gotowe nawet w 50%. Systemy nie działają, ciągle są w fazie rozwojowej. Na ekranie po prawej stronie od kierowcy nie wyświetla się jeszcze nic i nieprędko się wyświetli. Gesty? Brak. System śledzenia gałek ocznych? Również nie działa i nie zadebiutuje z Mission E nawet w 2019 roku.
Mówi się, że będzie to auto bardzo energożerne, ale nie jest to jeszcze pewne. Co może być w nim ciekawe - to to, iż wykorzystuje w instalacji napięcie 800 Voltów, dzięki czemu może być ładowany z mocą 350kW, a co za tym idzie - ma pozwolić na uzupełnienie 80% baterii w 15 minut - lecz nie jest to jeszcze pewne, czas pokaże. I premiera dopiero pod koniec 2019 roku (jak wszystko dobrze pójdzie, jest to czas mocno szacowany).
* VW eGold - brak systemu TMS (aktywny system zarządzania temperaturą baterii) jak i Leaf. Jest to kluczowy element elektryków, jeżeli zależy nam na długowiecznych bateriach. Sprawia on, że bateria nie wyziębia się zbyt mocno zimą oraz nie przegrzewa się podczas ładowania i latem.

Interesuję się elektrykami, więc przybliżyłem sytuację jak to obecnie wygląda. Jak ktoś pisze o dużych konkurentach, którzy zjedzą Teslę to muszę przyznać, iż mam niemały uśmiech na twarzy. Reasumując, jak na razie, konkurenci Tesli mają problemy wieku dziecięcego, dlatego są nadal daleko w tyle. Baterie w elektrykach to nie zabawka, a Tesla jako jedyna wyrobiła sobie je świetnie przy pomocy Panasonica. Mógłbym wychwalać ich baterie, bo jest to "coś" czego nie udało się osiągnąć jeszcze nikomu.

#tesla
  • 12
@MisiekD: Najwięksi gracze poza Teslą są z Chin, a nie z Zachodu. Coś o nich powiesz? Warto opisać też plany do 2020, o zamówieniu VW za 48mld$ które wystarczy na tyle samochodów co Tesla teraz klepie. LG Chem się mocno rozbudowuje, kto z tego może skorzystać i na ile samochodów starczy?
Porsche Mission E - podobno oprogramowanie nie jest do niego gotowe nawet w 50%.


@MisiekD: tak jak tesla model 3 ( )

Leaf - problemy z szybkim ładowaniem od wielu lat - powód? Brak systemu zarządzania temperaturą


@MisiekD: model 60 kwh na szczęście to rozwiąże, ale nie ma usprawiedlwiienia dla nissana że nie włożyli tego do 40 kwh, to jest absolutne minimum, sprzedawanie elektryka bez
@abraca: Aż tak bardzo rynku już nie śledzę, czasu by mi brakło, a teraz mam trochę na głowie ( ͡º ͜ʖ͡º) Kiedyś jeszcze śledziłem chiński rynek, koncepty były naprawdę ciekawe i w sumie nadal niektóre są, ale Chińczyki klepią tyle przeróżnych modeli, że ciężko się połapać. Mocno eksperymentują, ale nie sądzę, że wiele z tych modeli jest godne uwagi. Tylko niektóre są ciekawe. Jeszcze kilka lat
@gear_up Ale co konkretnie? Na razie szybkością wcale nie lepsza niż Tesla (innymi parametrami też raczej konkirencji nie robią). Dziennikarze bardziej porównują I-Peace do modelu 3, a nie konkurencji modelu S. Odnośnie warunków sprzedaży to już na starcie strzelili sobie w stopę.
Podczas zamawiania I-Peace trzeba mieć sporo hajsu. Wstępna rezerwacja - 1,5k Euro + przedpłata 15k Euro, czyli w sumie jakieś 70k zł na dzień dobry. Ale to i tak jeszcze
Ale co konkretnie?


@MisiekD: Ciekawiło mnie, czy radzą sobie z dostarczaniem baterii, czy sprzedaż na razie jest w takich powijakach, że to jeszcze nie problem...

Na razie szybkością wcale nie lepsza niż Tesla (innymi parametrami też raczej konkirencji nie robią). Dziennikarze bardziej porównują I-Peace do modelu 3, a nie konkurencji modelu S


@MisiekD: Myślałem, że I-Peace miał być raczej konkurencją dla modelu X? Ze sprawdzenia na szybko (możliwe, że coś
@gear_up: O bateriach na razie niewiele wiadomo. Auto nie jest jeszcze długo na rynku, nie jest pewne. Z czasem dowiemy się więcej o tym modelu, jak sobie radzi z produkcją, bateriami, itd.
I tak, I-Pace miał być konkurencją dla X, ale tak naprawdę ten samochód jest o klasę mniejszy. Dziennikarze Electreka nie widzą w nim SUV-a, a bardziej limuzynę. Ich zdaniem wnętrze najbardziej przypomina Model 3, ale to tylko odczucia przestrzeni
@gear_up: Tak, tak, też tam czasami śledzę artykuły, ale, z czasem widzę, że kompletnie nie warto. Już po samym najeździe na Teslę i ogólnym pisaniu tam o bzdurach (fake newsach) pokazali jak bardzo są podatni na takie treści. Jak do tej pory, zauważyłem tam tylko jednego rzetelnego autora artykułów (pisał ostatnio o wypadku Autopilot), ale muszę podkreślić, że zrobił to rzetelnie, postarał się o porządny research, opisał możliwe przyczyny takiego zachowania
@MisiekD: Jest jedna ciekawa opcja volkswagen i.d. na platformie MEB. Cala fabryka Samsunga na Wegrzech lub LG w Polsce idzie na potrzeby tego samochodu. Jestem naprawdę ciekawy tego samochodu bo VW topi w tym projekcie morze pieniędzy. Nie robia szumy żeby nie psuć sobie rynku.
@Zapalka89 Mnie ogólnie I.D. czaruje swoją "futurycznością", na prezentacjach wygląda bardzo ciekawie. Sam jestem ciekaw co z tego wyjdzie, ale muszę przyznać, że po tym co zrobili z #dieselgate mam mieszane odczucia co do tej firmy. Za takie ich szambo powinni im kary nałożyć, żeby się nie pozbierali.
@MisiekD: Nikomu nie zależy na tym by utopić tą korporację. Ktora jest po części kontrolowana przez państwo. Zresztą nie sądzę że za decyzje na górze powinia odpowiadac cala firma. Powini ukarac za to ludzi ktorzy do tego doprowadzili. Swoją drogą podziwiam Niemców za spryt. Np. Najpierw opracowują nowe mniej szkodliwe substancje a potem wprowadzaja zakaz stosowania tych bardziej szkodliwych. Ten schemat stosują w roznych branżach. Tym razem im nie wyszło.