Wpis z mikrobloga

Wyjaśnijcie mi jak to jest bo nie kumam. Od lat na zachodzie produkuje się samochody na gaz CNG, gdzie butle są wkomponowane w bryłę auta, gdzie konstruktor przewidział ich umiejscowienie, dzięki czemu zazwyczaj nie zabierają bagażnika lub zajmują go w nieznaczny sposób. Obok tego dodatkowy bak na benzynę o pojemności około 30-40 litrów, taki zapasowy, awaryjny. Oba wpięte w komputer, na wyświetlaczu masz podane na jakim paliwie jedziesz i jaki masz zasięg na każdym z nich itd. Tymczasem w przypadku LPG czegoś takiego nie uświadczysz lub uświadczysz w znikomym procencie produkowanych pojazdów. Jak nawet kupujesz w salonie samochód z LPG, to włożą ci butlę w miejsce koła zapasowego i nara. do orientacji w zasięgu na gazie masz jedynie bidny wskaźnik na przycisku od gazu gdzieś wewnątrz kabiny i tyle. Dlaczego rozwiązań znanych z samochodów na CNG nie można zastosować dla gazu LPG? Nie czaję.

Obrazek poglądowy samochodu na CNG.

#pytanie #samochody #motoryzacja #cng #lpg #gaz #mechanikasamochodowa #mechanika
źródło: comment_A38oO5Uq3kvgxXZkrwweRH3aarutjhRD.jpg
  • 7
@pogop: @ScaRRyMaN: Chyba jest jakiś samochód z fabryczną instalacją LPG (nie taką dokładaną przez dealera poza fabryką) i zbiornikiem benzyny 15 litrów. Widziałem kilka lat temu test na TVN Turbo ale za nic nie mogę sobie przypomnieć co to był za samochód, pamiętam tylko że to był jakiś miejski.
EDIT: Może to miała być ta kia picanto: http://gazeo.pl/samochody/osobowe/Kia-Picanto-LPG-powrot-z-zaswiatow,artykul,7141.html
Tylko w końcu nie trafiła do sprzedaży w tej formie

Wsiadamy w
@pogop: dlatego że do tej pory trzeba było wstrzykiwać gaz w fazie lotnej do kolektora. Od kilkunastu lat można wstrzykiwać go bezpośrednio do komory spalania w fazie ciekłej i nie potrzeba już benzyny. Albo inaczej, nie ma przeciwwskazań do zamiany benzyny na gaz w żadnym aucie z bezpośrednim wtryskiem. Jedyna trudność to zamiana gazu na benzynę w listwie paliwowej. Bo każde auto musi mieć zbiornik na benzynę - głównie po to
@pogop: Co do wskaźnika ilości paliwa to przy LPG nie jest to takie proste. Przy CNG mierzy się tylko ciśnienie w butlach i wiadomo ile gazu tam jest, można dołożyć poprawkę na temperaturę. Przy gazie płynnym w butli jest pływak jak.. rezerwuarze od kibla. Wskazanie jest mocno orientacyjne.
@aarahon: no dziwna sprawa, że w takim razie nie zostało to jeszcze wdrożone, zwłaszcza, że jazdę na LPG można w prosty sposób opakować w modny ekologiczny styl życia. Emisja szkodliwych substancji w przypadku LPG jest bardzo mała. Tylko, że LPG jest pochodną ropy i chyba komuś zależy bardzo, żeby to nadal benzyna się lepiej sprzedawała niż LPG.
@pogop @biskup2k Przemysły naftowe wolą klęknąć hajs tskiemu volkswagenowi czy komukolwiek żeby nie montowali lpg fabrycznie przez co ten hajs się im zwróci i ich stać na to

Tak samo jak powstaje nowy patent na nowy rodzaj paliwa, napędu, oni wykupują patent i chowają do biurka na czarną godzinę, czysty biznes