Szukam jakiejś w miare ciekawej książki, która wprowadzi mnie w świat ekonomii, chcę trochę się nauczyć dla siebie, lecz raczej jestem zielony w tym temacie. Jakieś propozycje? #ekonomia #ksiazki #edukacja #rozwojosobisty #firma
Możesz zacząć od wiki i investopedii, zaoszczędzisz czasu i pieniędzy. Klasyczna pozycją jest Inteligent Investor Grahama, ale ciężko będzie zrozumieć tą książkę bez wcześniejszego oczytania lub ciągłego referowania się do google, dodatkowo przedstawia typowo amerykański rynek finansowy i niektóre rzeczy będą obce dla Europejczyka. Warto przeczytać bo to klasyk, a sam Graham ładnie przedstawia od A do Z analizę fundamentalną. Napomnę tylko, że fortuny (oczywiście miał pozytywne wyniki wcześniej) dorobił się dopiero po 30 latach kariery i nie na sukcesywnym inwestowaniu, a jednej sprzedaży :) To jest też dobra książka ze względów historycznych - Graham sam doświadczył 1929 pracując już na Wall Street.
Musisz zdefiniować co rozumiesz przez "ekonomia". Czy masz na myśli po prostu personalne finanse/inwestowanie? Pierwszą książką z "ekonomii" którą przeczytałem była Historia myśli ekonomicznej, ponieważ było to lata temu to teraz nie pamiętam czy to książka Bartkowiaka czy zagraniczny tytuł przełożony na PL. Dała mi dużo podstaw do zrozumienia całego procesu prowadzącego do dzisiejszego kapitalizmu, a zaczynała się od 1700 roku. Dobra do spania, bo bez matematyki :)
**EDIT: Landreth Colander - HISTORIA MYŚLI EKONOMICZNEJ (znalazłem po okładce w google :))
@DanielKrul: Zanim zaczniesz bezwiednie zgłębiać analizy techniczne, świece i inne inwestycje na kiju radziłbym zapoznać się z głównymi szkołami ekonomicznymi i tym co mają do zaoferowania żeby mieć pojęcie co analizujesz i z czego te analizy wynikają.
Ekonomia w jednej lekcji - H. Hazlitt - pozycja kucowska, delikatne wprowadzenie w wolny rynek 23 rzeczy których nie mówią ci o kapitalizmie - H. Joon-Chang - pozycja centryczno-interwencyjna, wprowadzenie w mainstream ekonomiczny