Z racji tego, że jakoś ostatnio mam za dużo czasu. A nie chcę go poświęcać tylko na granie w gry. Zacząłem się zastanawiać, czy trudno jest samemu jakąś taką sensowną grę stworzyć samemu od podstaw. Oczywiście problem w tym, że jestem zielony w temacie. Z programowaniem miałem styczność tylko wtedy gdy musiałem odbyć staż. I w sumie tam poznałem tylko BASICa i Asemblera, co było mi potrzebne do obsługi 8-bitowych potworów typu C64 czy Mera 300. W zasadzie tyle co jeszcze znam po łebkach HTML/CSS. Więc moja wiedza w tym aspekcie, jest raczej nie wystarczająca. Jednak kumpel wmawia mi ze Unity3d pozwoli mi stworzyć dobrą grę w zaledwie miesiąc od zera. Śmiem w to wątpić, ponieważ nie wyobrażam sobie, jak taki laik, jak ja. Bez absolutnie żadnej wiedzy i znajomości języków programowania, może stworzyć cokolwiek, co będzie działać i jeszcze do tego może być ciekawe. Z tego co poszperałem w sieci, jest ogrom materiałów, tutoriali i kursów. Ale zdaje mi się, że nic poza banalną strzelanką w #D bym nie zrobić. A np. na Steam jest po prostu zalew, tego typu "gier". No ale może się mylę poznanie podstaw C# i odrobina chęci pozwolą mi zrobić HIT na miarę Gothica, czy innego Skyrima (nie od razu). Czy może się mylę, i da się zrobić coś fajnego w krótkim czasie? Z ciekawości i i ilości czasu chętnie bym to sprawdził... Tworząc grę w zasadzie pod siebie i swoje upodobania, skoro "Unity3D daje w zasadzie nieograniczone możliwości, i jest to coś w sam raz, dla Ciebie". Uważam, że szybko bym te granice jednak odkrył :-)
@SlepyGracz: Wybij sobie z głowy, że zrobisz coś pokroju Gothica samodzielnie. Samemu da się zrobić hit na miarę flappy birda, ale mniej w tym gamedevu, bardziej łut szczęścia do viralu.
Jeśli chcesz robić gry, to unity będzie idealnym startem - po pierwsze, jest sporo kursów do tego, po drugie, jak spodoba Ci się na tyle, że będziesz chciał z tego żyć, to na rynku jest popyt na osoby znające ten silnik
@shiverr: Nawet mi się nie śni, Ale raczej prostą gierkę (graficznie) z rozbudowaną ekonomią już bardziej. Ale tu chyba trzeba być raczej mocno obcykanym w programowaniu. A żyć z gier no raczej nie zamierzam. Bo trzeba chyba na prawdę zrobić coś co przyciąga uwagę.
nie chcę go poświęcać tylko na granie w gry. Zacząłem się zastanawiać, czy trudno jest samemu jakąś taką sensowną grę stworzyć samemu od podstaw. Oczywiście problem w tym, że jestem zielony w temacie. Z programowaniem miałem styczność tylko wtedy gdy musiałem odbyć staż. I w sumie tam poznałem tylko BASICa i Asemblera, co było mi potrzebne do obsługi 8-bitowych potworów typu C64 czy Mera 300. W zasadzie tyle co jeszcze znam po
@ZapomnialWieprzJakProsiakiemByl: W moim przypadku obstawiam, że stworzenie czegoś, co było by grywalne, to musiałbym przysiąść na 3-6 miesięcy. By ogarnąć podstawy jeżyka i środowiska. I raczej też nie jestem w stanie stwierdzić na dzień dzisiejszy, czy byłoby to tak dopracowane jakbym tego chciał.
@poprostustefan: Obstawiam z góry, nie porywać się z motyką na słońce, nie chcę się zrazić od samego początku. Co nauki programowania, mam sporo czasu do wykorzystywania, wiedzę przyswajam z przyjemnością, mimo że, z przyczyn zdrowotnych nie podchodziłem do matury (ale może w przyszłym roku). I w sumie kto wie jak mnie temat wciągnie to pójdę za ciosem w tym kierunku. Co do samych gier, cóż stawiałbym na coś, nad czym się
z góry, nie porywać się z motyką na słońce, nie chcę się zrazić od samego początku. Co nauki programowania, mam sporo czasu do wykorzystywania, wiedzę przyswajam z przyjemnością, mimo że, z przyczyn zdrowotnych nie podchodziłem do matury (ale może w przyszłym
@SlepyGracz: Na początek polecam na serio podstawy - zaimplementuj kółko i krzyżyk, czy jakaś malutką platformówkę, żeby załapać z czym to się je. Drobne projekty doprowadzone od początu do końca
@poprostustefan: Zwykle jak coś sobie postanowię, to robię to od A do Z. No wiadomo, na start postaram się opanować język, i stworzyć coś małego. Praca w tej branży spoko, z tym że mnie raczej nikt nie zatrudni HeHe. Nawet jakbym był świetny w tej dziedzinie.
Z racji tego, że jakoś ostatnio mam za dużo czasu. A nie chcę go poświęcać tylko na granie w gry. Zacząłem się zastanawiać, czy trudno jest samemu jakąś taką sensowną grę stworzyć samemu od podstaw. Oczywiście problem w tym, że jestem zielony w temacie. Z programowaniem miałem styczność tylko wtedy gdy musiałem odbyć staż. I w sumie tam poznałem tylko BASICa i Asemblera, co było mi potrzebne do obsługi 8-bitowych potworów typu C64 czy Mera 300. W zasadzie tyle co jeszcze znam po łebkach HTML/CSS. Więc moja wiedza w tym aspekcie, jest raczej nie wystarczająca. Jednak kumpel wmawia mi ze Unity3d pozwoli mi stworzyć dobrą grę w zaledwie miesiąc od zera. Śmiem w to wątpić, ponieważ nie wyobrażam sobie, jak taki laik, jak ja. Bez absolutnie żadnej wiedzy i znajomości języków programowania, może stworzyć cokolwiek, co będzie działać i jeszcze do tego może być ciekawe. Z tego co poszperałem w sieci, jest ogrom materiałów, tutoriali i kursów. Ale zdaje mi się, że nic poza banalną strzelanką w #D bym nie zrobić. A np. na Steam jest po prostu zalew, tego typu "gier". No ale może się mylę poznanie podstaw C# i odrobina chęci pozwolą mi zrobić HIT na miarę Gothica, czy innego Skyrima (nie od razu). Czy może się mylę, i da się zrobić coś fajnego w krótkim czasie? Z ciekawości i i ilości czasu chętnie bym to sprawdził... Tworząc grę w zasadzie pod siebie i swoje upodobania, skoro "Unity3D daje w zasadzie nieograniczone możliwości, i jest to coś w sam raz, dla Ciebie". Uważam, że szybko bym te granice jednak odkrył :-)
taguj #csharp a nie c#
Jeśli chcesz robić gry, to unity będzie idealnym startem - po pierwsze, jest sporo kursów do tego, po drugie, jak spodoba Ci się na tyle, że będziesz chciał z tego żyć, to na rynku jest popyt na osoby znające ten silnik
@SlepyGracz: Na początek polecam na serio podstawy - zaimplementuj kółko i krzyżyk, czy jakaś malutką platformówkę, żeby załapać z czym to się je. Drobne projekty doprowadzone od początu do końca