Wpis z mikrobloga

To prawdop. będzie głupie pytanie - ale wytłumaczcie mi Mireczki -> jak to jest w hamulcach tarczowych tylnych, gdzie podczas wymiany klocków tłoczek się wkręca a nie wciska, że ten tłoczek potem normalnie pracuje pod wpływem płynu? W sensie, że hydraulika działa normalnie, a ten tłoczek jest osadzony na jakimś gwincie (tzn. tak to rozumiem, że jest osadzony na gwincie). Głupie pytanie, ale zawsze wymieniałem tylko z przodu :D
#samochody #diy #mechanikasamochodowa #mechanika
  • 6
@johnlocke-89: Ten gwint to popychacz od hamulca ręcznego, podczas hamowania hamulcem zasadniczym ten gwint też jest wciągany. Tłoczek obraca się na gwincie tylko w momencie, gdy klocek zaczyna się ścierać, tworząc w ten sposób mechanizm samonapinający hamulca ręcznego (tak aby ręczny zawsze "brał" w tym samym miejscu).
@johnlocke-89: Dokładnie tak. To wygląda w ten sposób, że śruba nie może już zostać dalej wypchnięta, bo się blokuje mechanicznie, a ciśnienie wywierane na tłoczek jest na tyle duże, że przy jego wypychaniu powoduje jego obracanie.
@johnlocke-89: Tak, wbrew pozorom ten gwint jest naprawdę długi. I w zasadzie tak to jest zrobione, że przy montazu tłoczka po wymianie uszczelnień najpierw tłoczek trzeba nakręcić, a dopiero potem wprowadzić go do cylindra - czyli prędzej układ by ci się rozszczelnił i płyn hamulcowy by uciekł, niż tłoczek spadł z gwintu

http://audifans.com/mirror/www.isham-research.co.uk/quattro/new_caliper.html < tutaj masz prosto rozrysowane jak to jest mniej - więcej zbudowane