Wpis z mikrobloga

HUD okazuje się trudniejszy, niż planowałem. Bo niby co trudnego może być w wyświetleniu kilku napisów? Okazuje się, że sporo rzeczy.

Na początek trzeba uwzględnić tłumaczenia. Jak się nie zrobi języków od razu, to potem można się pochlastać. Potem wpadłem na pomysł, że każdy statek mógłby mieć własny HUD - bo w końcu czemu nie? Samochody mają deski rozdzielcze. Potem przyszedł pomysł - przecież nie wyświetlaj po prostu tego, co podaje silnik fizyczny, zasymuluj faktyczny czujnik. Wtedy będzie się mógł on zepsuć, to powinno się fajnie przełożyć na survivalowo-naprawczą część gry. Tak, wiem : #featrecreep, ale serio myślałem, że to chwila roboty. No i nagle dochodzi pierwsza. Przynajmniej coś się już wyświetla i czujniki działają. Szlifowanie musi poczekać do jutra.

koder - HUD okazuje się trudniejszy, niż planowałem. Bo niby co trudnego może być w w...

źródło: comment_upCufPejWz8yNuoG4XWlI0lCothomnGy.jpg

Pobierz
  • 5
  • Odpowiedz
A tak, przy okazji są nowe tekstury, wyskalowany fizycznie statek, nowe oświetlenie i ustawienia HDR. Przez ten cholerny HUD zapomniałem o tym :)
  • Odpowiedz
@koder: Zabawa w internacjonalizację zawsze jest upierdliwa, szczególnie w gamedevowych frameworkach gdzie sensowne wyświetlanie tekstu jest gdzieś na poziomie -1 w hierarchii ważności ;)
  • Odpowiedz