Wpis z mikrobloga

Długo rozmyślałem czy kupić nowe auto niższej klasy czy używane premium.
Z używek najkonkretniej brałem pod uwagę 4-5 letnie Audi A5 w kwocie 80-110 tysięcy i jedną sztukę już miałem kupić, ale dzięki pewnemu mirkowi zrezygnowałem ;)
Ostatecznie wybrałem Megane prosto z salonu i chyba to była dobra decyzja.
Jeśli ktoś ma podobne rozkminy to poniżej moje za i przeciw.

Na plus dla Audi: większy prestiż marki, mocny silnik (230 koni), kozacki wygląd z zewnątrz.
Niestety dużo też jest na minus: sypiące się silniki (problem z łykaniem oleju), staro wyglądające wnętrze, zdarzały się wersje z monochromatycznym ekranem pomiędzy zegarami, bardzo drogie ubezpieczenie (ponad 6k rocznie), znacznie droższe utrzymanie, bardzo często kradzione, przebiegi w okolicach 200 tysięcy, ciężko znaleźć sensowną wersję, no i co najgorsze dużo większa szansa na zostanie oszukanym (wady prawne, blacharskie, mechaniczne).

Na plus dla Megane: fajnie wygląda jak na kompakt, świeży model, nowy silnik na gwarancji (ale tylko 130 koni), świeżo wyglądające i całkiem nieźle wykonane wnętrze, oświetlenie ambientowe, "darmowe" przeglądy, zegary wirtualne (można zmieniać ich wygląd), Android Auto (super sprawa), fajnie działające Hands Free, żaden szanujący się złodziej tego nie ukradnie, tańsze w zakupie niż kilkuletnie audi, możliwość konfiguracji pod siebie, mała szansa na zostanie oszukanym no i co również ważne świadomość, że jest się pierwszym użytkownikiem :)
Na minus: jest to Renault :)

#samochody #audi #renault
saycool - Długo rozmyślałem czy kupić nowe auto niższej klasy czy używane premium.
Z...

źródło: comment_QRVFsKiSdR7P4yB4VcXPxOpFuoY1SV3k.jpg

Pobierz
  • 514
@saycool: Sam miałem taki dylemat, ale nie chciałem się doktoryzować z kupowania aut używanych, a później i tak skończyć z ulepem zespawanym z dwóch innych. Nie wybaczyłbym sobie, gdyby przez coś takiego mojej rodzinie stała się krzywda. Dlatego w piątek zamówiłem Superba do produkcji.

Oby Ci ta Meganka służyła!
@SpokojnyPan: Jeśli chodzi o Hill Holder to miałem takie coś w Alfie 159, która klepana jest od 2005 roku :)
Wyposażenie w A5 też często bywało bidne, np. pojedynczy climatronic i tapicerka szmaciana, a samochód za 90k.

@Van_Zan:
Natomiast co do utraty na danym samochodzie:
4 letnie Audi A5 zakup za 110 tysięcy.
Zakładając roczny przebieg około 25kkm.
Koszt serwisowania roczny zakładając bardzo optymistycznie, że nic się nie popsuje to
@m4kb0l: Tak na szybko, to wyciszenie, niektóre elementy wnętrza, brak Android Auto, brak świateł LED, brak ambientu i jeszcze jakieś inne pierdółki.
Trzeba przyznać, że jeździ super, ale ogólnie Alfa ceni się jak za premium, a brakowało kilku bajerów które są np. w BMW czy Mercu.