Wpis z mikrobloga

W handlu międzynarodowym mają zastosowanie warunki INCOTERMS które dzielą gestię i ryzyko poszczególnych odcinków transportu pomiędzy eksportera i importera. Mamy jedne z popularniejszych warunków FOB (Free on Board), czyli ryzyko i gestia przechodzi na stronę importera w momencie załadunku na statek. I tak jak podczas przeładunku kontener spadnie na statek to problem importera, a jak wypadnie za burtę to już eksportera

Taka ciekawostka

#transport #spedycja #spedycjamorska
  • 14
@silentpl: DDU (Delivered Duty Unpaid) już się nie stosuje, w jego miejsce istnieje teraz DAP (Delivered at Place) oraz DAT (Delivered at Terminal). Jest to standardowy CIF/CFR (gdzie eksporter jest odpowiedzialny za dowóz do portu pochodzenia, oraz fracht morski do konkretnego portu) rozszerzony o pokrycie przez eksportera kosztów lokalnych (w tym odprawy celnej) w porcie destynacji oraz kosztów dowozu do konkretnego miejsca (lub terminala, np. ŚCL Gliwice)

DDP (Delivered Duty Paid)