Gotujące mirki i mirabelki, kupiłem krewetki, gotowane, obrane, zamrożone. I teraz, rozmrażam, myję, na patelnię masło czosnkowe (też kupiłem), na to krewetki (ile czasu na patelni?) i białe wino? Dobrze myślę? Nie znam się na gotowaniu kompletnie. ( ͡°͜ʖ͡°) #gotujzwykopem #pytanie #pytaniedoeksperta
@dzieju41: Na patelni krótko. 1-2 min (trudno dokładnie podać czas, zazwyczaj robię na czuja), może nawet krócej, byle ciepło złapały. Dla smaku lepiej za krótko, niż za długo, bo zrobią się gumowate i twarde.
Rozgrzej na patelni łyżkę masła z odrobiną oliwy Wrzuć posiekane dwa-trzy ząbki czosnku Wrzuć łyżkę-dwie otartej skórki z cytryny (opcjonalnie wrzuć garść drobno pokrojonej czerwonej papryki) (opcjonalnie wrzuć garść pokrojonych suszonych pomidorów z oleju) Po minucie wszystko przesuń na bok i wrzuć krewetki, minuta na jednej stronie, minuta na drugiej
@dzieju41: ojej, ale bym zjadła! :) Osobiście krewetki najczęściej robię w formie sałatki. Smażę je krótko na oliwie z chilli i z czosnkiem (ilość w zależności od porcji). Sałatka jest z rukoli lub sałaty, pomidorków cherry, szczypiorku, parmezanu i orzechów włoskich. Czasem dodaję fetę albo paprykę, wszystko zależy od zachcianki. Polewam to odrobinką octu balsamicznego i woila! Można szamać :) A wygląda to tak:
@dzieju41: Ja robię tak. Maslo, czosnek w plasterki, krewetki jakieś 1-2 minuty z jednej strony, dolewam wino, odparowuje na większym ogniu, przewracam krewetki, pietruszka i pomidorki koktajlowe przecięte na pół, masło jeszcze i chwilę gotuję.
@Lorenzo_von_Matterhorn: W tajemnicy ci powiem, że te krewetki przygotuje moja żona. A zjem sam bo ona twierdzi, że tego świństwa nawet nie tknie. ( ͡°͜ʖ͡°) Obrzydzają ją owoce morza a ja się nimi zajadam kiedy tylko mam możliwość.
Japierdziele, ale w kwestii #psy na wykopie to się patologia robi xD Obudziły się płatki śniegu, tyle lat psy kooegzystowały razem z ludźmi, a teraz ludziom wszystko przeszkadza. Weźcie wy się odizolujcie od społeczeństwa najlepiej xd