Wpis z mikrobloga

Jedną z rzeczy która mnie brzydzi jest oszukiwanie starszych ludzi. No i spotkałem się z takim combo że sam nie wiem co o tym myśleć. Pracuję w sklepie z elektroniką we #wroclaw i mieliśmy tu taką starszą panią. Kupiła jakiś drobiazg ale z nią pogadaliśmy i jeszcze dzień później wróciła coś zapytać no i z czekoladą przyszła z wdzięczności że jej pomogliśmy. Ale to co się stało wczoraj przeszło moje wyobrażenia. Pani do nas wraca i pyta czy możemy jej pomóc bo kupiła tablet w #tmobile i nie wie czy jest z nim wszystko ok. Więc okazało się, że tablet rozładowany. Podładowaliśmy go ale nie chciał się włączyć. W końcu odpalił i okazało się, że obraz skacze, są artefakty na ekranie i w końcu sam się wyłącza. W związku z tym powiedziałem, że mogę następnego dnia po pracy podejść do salonu w #arkady wrocław i pomóc wyjaśnić sprawę. I tu clue sprawy - pani przychodzi następnego dnia, że dostała SMS z zaproszeniem do salonu bo oni ZDALNIE sprawdzili, że jej tablet nie działa i że wyślą na serwis. No i oczywiście wydali jej papier i wysłali na serwis.

Dziady jedne z T-Mobile Arkady Wrocławskie. Tablet który pewnie sami uszkodzili sprzedali babci uszkodzony żeby przez nią wysłać na serwis. Kobieta całą noc nie spała. Przyszła do nas i się popłakała. Powiedziałem jej, żeby w żadnym wypadku sama nie szła do tego salonu po odbiór tylko że z nią pójdę. Aż mnie telepie. #patologiazmiasta #korposzczury
  • 102
@ethics: > a mnie dziwi, że ludzie na starość głupieją. Zachowują się jak dzieci. Zamiast podejść do technologi i się jej nauczyć (tak nie potrzeba kursów szkoleń itp. małe dzieci same obsługują tablety bez nauki) to wolą iść w zaparte, że to nie dla nich, oni się nie znają i koniec.

Ale co w tym dziwnego? To jest naturalna kolej rzeczy... za młodu uczysz się szybko, łapiesz nowinki, chłoniesz świat. Po
@nacpanazielonka: a moja babcia majac 80 lat nauczyla się obslugi komputera i internetu oraz komorki.
Miala problemy, dzwonila do mnie i rodzensrwa z problemami, ale choć babcia nie żyje już dobrych kilka lat, do dziś mam te maile od niej. Różni są ludzie i różne maja podejście. ( p.s. " w technologię" :p? )

Nie mówię o umasowieniu


@WszeborWlostowic: jesli bronisz podejścia Ethicsa, że nie powinno być problemem zaznajomiwnie z
Jedną z rzeczy która mnie brzydzi jest oszukiwanie starszych ludzi. No i spotkałem się z takim combo że sam nie wiem co o tym myśleć.

Dziady jedne z T-Mobile Arkady Wrocławskie. Tablet który pewnie sami uszkodzili sprzedali babci uszkodzony żeby przez nią wysłać na serwis. Kobieta całą noc nie spała. Przyszła do nas i się popłakała. Powiedziałem jej, żeby w żadnym wypadku sama nie szła do tego salonu po odbiór tylko że
@ethics: Pamiętaj kolego, że w raz z wiekiem zanikają nasze umiejętności poznawcze. Więc mając 60-70 lat nie jesteś w stanie nauczyć się nowych rzeczy, które wcześniej przychodziły tak łatwo. Wiem po moich dziadkach - aby nauczyć babcię jak obsługiwać telefon musieliśmy jej zrobić instrukcję z obrazkami i opisami "Jak babcia kliknie teraz ten guzik a potem ten guzik, to babcia wejdzie w kontakty i będzie mogla tymi guzikami szukać na dół
@nacpanazielonka: tu chodzi o to, że człoqiekowi sprawność umysłowa zaczyna spadać w pewnym wieku, nie ma zmiłuj, taka jest okrutna biologia. Sam to odczuwam, a jeszcze mam kawałek do wieku dziadkowego, ale już zdecydowanie widzę to po rodzicach.
@Fafnucek: ja nie twierdzę że nie. Ale jest ogromna różnica między "próbowałam 20 razy zrozumieć ale mózg już nie ten no i nie umiem" a "a ic mie stond z tom technologiom, na co to komu, nie bede próbować", a niestety lwia część starych ludzi przejawia to drugie podejście.
pracowałam kiedyś w księgarni, do której prawie codziennie przychodziła babuleńka. kupiła raz lokalny przewodnik (za 10 zł wiec nie był to majątek) i potem za kazdym razem jak przychodziła, to chciała go znowu kupić (zapominała, że już go ma, nie to że chciała świadomie, a ja odmawiałam sprzedaży xD). zawsze mówiłam jej wtedy "Prosze Pani, Pani już to kupiła :)", babuleńka sie cieszyła, a potem razu pewnego pochwaliła mnie przy innych klientach,