Wpis z mikrobloga

@pug_in_stug: nie jeździłem, ale parę razy na mirko była o tym aucie dyskusja i zapamiętałem mniej więcej tyle, że co 80-100 tys km generalny remont albo nawet wymiana silnika. Ta wytrzymałość może być mniejsza lub większa w zależności od tego, jak ktoś wcześniej dbał, ale cudów bym się nie spodziewał. Także auto raczej kosztowne w utrzymaniu na dłuższą metę.
  • Odpowiedz
Mirki, jeździ ktoś z Was #mazda #rx8 ? Jak to się na codzień spisuje (oprócz spalania paliwa i oleju bo to wiadomo że tutaj to ¯(ツ)


@pug_in_stug: A jaki silnik chcesz tam włożyć? Od Hondy jak wszyscy czy jakiś inny? Zależy co włożysz tak się będzie sprawować:) Raczej na silniku Mazdy to nikt nie jeździ bo przecież by co chwilę trzeba było go wymieniać.
  • Odpowiedz
@pug_in_stug: Jeżdżę, właśnie niedawno dobiłem do 100k, w silniku wymieniane kable wysokiego napięcia, cewka i świece, bo przy 95k zaczął gasnąć i nie chciał startować. Oprócz tego że pali dużo paliwa i trzeba pamiętać o dolewaniu oleju, to nie mam zastrzeżeń. Jednak miej na uwadze, że jest to specyficzne auto i nadaje się do jazdy na krótkie bądź umiarkowane przejażdżki. Jak masz jakieś konkretne pytania to chętnie odpowiem.
  • Odpowiedz
  • 0
@lawicko przestudiowałem już chyba wszystkie artykuły i filmy w sieci o tym aucie, specyficznej obsługi jestem świadomy.
Jeździsz nim na codzień czy tylko też na jakiś czas? Dużo km zdobiłeś? Ile czasu/kilometrów potrzeba żeby osiągnął odpowiednią temperaturę pracy? Jakieś inne problemy typu elektryka, zawias ( się przewijają opinie że amorki tył padają)?
  • Odpowiedz
@pug_in_stug: Kupiłem jak miała 84k, więc dopiero 16k zrobiłem sam. Jeżdżę w weekendy, trasy po 200km-300km, chociaż zdarzają mi się też trasy po 700km. Temperaturę osiąga jakieś 5min od startu. Żadnych innych problemów jak do tej pory nie zanotowałem. Elektryka wszystko działa ok, amorki tak samo. Jedyne co mnie wkurza to czujnik klapki od baku, skubaniec nie zawsze kontaktuje, a to powoduje, że czasem po wizycie w pit stopie pali
  • Odpowiedz
  • 0
@Issac prawda, ale w niektórych autach koszt montażu i napraw które mogą być spowodowane nawet minimalnym błędem przy strojeniu nie zrównoważy potencjalnych oszczędności

  • Odpowiedz
nie po to się takie auto kupuje żeby swapować…


@pug_in_stug: A po co się je kupuje? Żeby spędzać czas nad remontami silników? Przecież większość tych Mazd ma włożone silniki od Hondy i właściciele mają spokój.
Wiesz po co się kupuje to auto? Bo ładnie wygląda i jest tak tanie że ciężko znaleźć inne coupe tak tanie jeśli się jest miłośnikiem JDM i wszelkie EUDM odpadają, więc się bierze to coś,
  • Odpowiedz
  • 1
@Jokker jakie remonty co chwilę?! jak silnik jest odpowiednio obsługiwany to większy remont nie częściej niż ~120k, są też takie co robią spokojnie po ~160k co jest wynikiem nieosiągalnym przez część VAGów, BMW itp.
Wiem że za ~25-30k można wiele dostać aut szybszych, lepiej wyposażonych itd. ale każdy czegoś innego szuka i potrzebuje, każdy ma inne marzenia.
Mnie bardzo jarają JDMy, miałem już turbo boxera, teraz może czas na Wankla
  • Odpowiedz
@Jokker: Strasznie p--------z i chyba nigdy nie miałem styczności z tym samochodem. Auto jest absolutnie bezawaryjne. Co ~100k km robisz remont silnika, który kosztuje około 6 tysięcy, lub też mniej jeśli sobie sam to zrobisz.
@lawicko: Mam ją kilka lat i nigdy nie miałem takiego problemu. Kwestia Twojego modelu.
@Issac: Da się założyć, ale z tego co słyszałem silnik trochę na tym traci.
@pug_in_stug:
  • Odpowiedz
Strasznie p--------z i chyba nigdy nie miałem styczności z tym samochodem.


@Lushac: Owszem. Tylko z rozmów z mechanikami, sam nigdy nie dotykalem tego auta.

Co ~100k km robisz remont silnika, który kosztuje około 6 tysięcy, lub też mniej jeśli sobie sam to
  • Odpowiedz
@Jokker: Zużyte uszczelniacze to eksploatacja, nie awaria. Są ludzie co robią tym silnikiem te 100kkm, później robią wymianę uszczelniaczy i jadą kolejne 100kkm. Oczywiście nie mówię że to tani zabieg (na pewno tańszy, jeśli się ktoś sam się tego podejmie i złoży silnik tak jak trzeba :P) Co do rozmów z mechanikami, to z tym też bym uważał, bo akurat jeśli chodzi o mechaników, którzy na prawdę mają pojęcie o
  • Odpowiedz
@kalee7: 8 lat?! nieźle ( ͡º ͜ʖ͡º)
pw masz zablokowane, to pospamuje tutaj
1. ruda wychodzi gdzieś poza błotnikami i bagażnikiem?
2. są jakieś nietypowe dźwięki które rex wydaje z rodzaju "ten typ tak ma"? (oprócz odgłosów silnika oczywiście ;)
3. hamulce seryjne faktycznie pozostawiają wiele do życzenia?
4. zawieszenie na
  • Odpowiedz