Wpis z mikrobloga

Siemka mirki z tagów #motoryzacja #bmw i #e39.
Ostatnio wzięło mnie na spełnianie marzeń z dzieciństwa i zacząłem zastanawiać się nad zakupem bmw e39 w benzynie ( z myślą o zagazowaniu). W internecie krąży opinia, że te samochody są naprawdę trwałe jak na swój wiek, ale ciężko znaleźć zadbany model.
Mam więc do Was pytania
1. Czy rzeczywiście te auta są, aż tak godne polecenia ? (nie interesuje mnie opinia osób, które NIGDY nie miały styczności z tym samochodem i są zadowolone ze swojego forda mondeo)
2. Jaki silnik dla benzynki (nie zależy mi na osiągach, nie jestem sebixem, chce coś w miare możliwości bezawaryjnego - w miarę ekonomicznego)
3. Czy beemka sprowadzana z Szwajcarii teoretycznie powinna być dużo pewniejsza od beemki z PL.

P.S. Mam forda mondeo, więc bez nerwów xD
  • 33
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@Melakser: odpowiem tylko na tę szwajcarię - jeśli zapłacisz za nie więcej niż za to z Polski to tak. Prosty przykład, który łatwo sprawdzić - weź cenę u nas w kraju za konkretny stan auta sprowadzonego z niemiec. Potem wejdź w niemieckie ogłoszenia i znajdź auto w podobnym stanie. Okaże się, że wszystkie lub znacząca większość jest droższa na zachodzie. Wynikać to może tylko z jednej rzeczy - ceny usług
  • Odpowiedz
@Melakser: Ja tez mam forda Mondeo ale miałem kilka E39 i powiem, że warto xD Są godne polecenia, mega wygodne i trwałe. Najtrudniej znaleźć dobry egzemplarz pośród krajowych, Polacy jaka się dorwą do bmw to zaraz jakaś gleba, ringi, tuning itd. Polecam coś z zachodu, obojętnie skąd. Co do cen niema żadnego wyznacznika, można kupić fajne 2.0 bez rdzy za 5-6k zł. Wg mnie na początek takie 2.0 w zupełności
  • Odpowiedz
fajne 2.0 bez rdzy za 5-6k zł. Wg mnie na początek takie 2.0 w zupełności spełni oczekiwania.


@Kejran: fajne i dwa zero może być w parze w lancerze a nie takiej krowie :v

Są dwa silniki jak spełniasz marzenia z dzieciństwa. Jak jesteś biedny to 540, jak bogaty to sprawa wiadoma ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
@Melakser: szukaj za granicą, ja zrobiłem 3000km żeby znaleźć w Polsce egzemplarz dla siebie. Ostatecznie kupiłem od cygana xDDD
Polecam 2.8L ale jak jeździsz wiecej to rozważ zakup 3.0d. Moc niby ta sama ale momentu sporo więcej i spalanie mniejsze ( ͡° ͜ʖ ͡°) I gang silnika jest bardzo fajny.
  • Odpowiedz
Polecam 2.8L ale jak jeździsz wiecej to rozważ zakup 3.0d


@bonifacy_pankracy: 2.8 jest ok jak na tą masę, ale jak dużo jeździ to staaaaary diesel to nie best idea ever ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Może mieć większy moment, ale ma też inaczej zestopniowaną skrzynie i charakterystykę diesla. Jak się tłucze miliony kilometrów to auto jak najmłodsze i jak najmniej awaryjne. Wiadomo kompromis wygody itd. ale do
  • Odpowiedz
@Atreyu nie wiem skąd masz negatywne nastawienie do diesla. Koszty napraw nie różnią się od wersji benzynowej. Inna charakterystyka? Fajnie jest rzadziej zmieniać biegi i mieć 1000 km zasięgu na jednym tankowaniu :) Sam mam taki silnik w swoim e39 i nie zaglądam do niego tylko leje gnojówke :) Jaka opcja wg Ciebie jest lepsza w takim bmw?
  • Odpowiedz
Koszty napraw nie różnią się od wersji benzynowej. Inna charakterystyka? Fajnie jest rzadziej zmieniać biegi


@bonifacy_pankracy: alternatywna rzeczywistość

Koszt utrzymania starego diesla nie jest taki sam jak wolnossacej benzyny

Elastyczność na jednym biegu tak, tylko zakresy biegów i prędkości obrotowych są krótsze niż w benzynie
  • Odpowiedz
  • 1
@Melakser mialem/mam 3x e39. (Jedno na sprzedaż w gazie).

Świetne auta, super sie prowadzą i są bardzo komfortowe. Zrobienie trasy 2000km z Polski do UK to jak splunąć. Są niezawodne jeśli dobrze o nie dbasz. Osobiście nie polecam nic z silnikiem mniejszym niż 2.5l.

Jak masz pytania to zapraszam, pomogę jak mogę :)
  • Odpowiedz
@Melakser: silniki generalnie M52 - 6 cylindrow w rzedzie, kultura pracy jak talala, niezawodne, stosunkowo latwe w serwisowaniu. Ale jak wyzej, 2.0 150KM to raczej malo na taka gablote, szukalbym od 2.5 w gore.
  • Odpowiedz
@Atreyu no tak, przecież naprawa podwójnego vanosa kosztuje 200zl i w benzynie nie ma koła dwumasowego. Siedź sobie dalej w ciemnogrodzie xD
Widzę mam tu fanboya benzyny który nigdy nie jechał dobrym M57. Zapraszam do porównania aut na drodze ( ͡º ͜ʖ͡º)
  • Odpowiedz
@Melakser: Polecałbym jak kolega @bonifacy_pankracy: M57 czyli 3.0d. Nie bez powodu kilkukrotnie dostał miano silnika roku. Mozna zrobic z niego 200+ koni, fajny moment, spoko spalanie i jest w zasadzie pancerny. Ja mam akurat w automacie - spalanie na trasie przy 140-160 w granicach 7,5l, w mieście pokazuje 11-12l. Jak jeździłem chwile manualem to takie średnie spalanie 60/40 trasa/miasto to granice 6,5l było. Aha no i te benzyny
  • Odpowiedz
@Kejran: No to fakt. Przeglądałem sobie e38, e39 4.4 żeby sobie samemu zrobić i doprowadzić jak trzeba, ale nawet za trupy wołają nieźle. A juz o zrobionych gotowych do jazdy to nawet nie wspominam xD Chociaz na grupach BMW na fb czasem idzie cos fajnego trafić.
  • Odpowiedz
Elastyczność na jednym biegu tak, tylko zakresy biegów i prędkości obrotowych są krótsze niż w benzynie


@Atreyu: No są krótsze, ale jeździłeś M57 kiedyś? To nie jest typowy diesel, który się kończy na 2,5 tys. obrotów, ciągniesz spokojnie i do 5 tys. i dalej idzie. Na trójce 120 km/h pojedziesz albo i więcej. Chociaż nie wiem po co, ale niektórzy lubią wysoko kręcić, ich sprawa ;)
  • Odpowiedz
To jest najgorsze w wolnossącej benzynie, trzeba to piłować,


@Kejran: serio? Prawie trzy litrowe r6 trzeba piłować żeby jechało? Albo 4 litrowe v8?

Perspektywa "ale diesel ma ciąg i przyśpieszenie!" jest najczęściej po przesiadce z 1.4 :v

Dla mnie jest: duża turbo benzyna > duża benzyna > diesel > silniki od kosiarek w popularnych autach 15+
  • Odpowiedz
ciągniesz spokojnie i do 5 tys. i dalej idzie. Na trójce 120 km/h pojedziesz albo i więcej. Chociaż nie wiem po co, ale niektórzy lubią wysoko kręcić, ich sprawa


@jamtojest: jeździłem autami które miały ciąg do 9 tysięcy obrotów, także takie coś nie robi na mnie wrażenia. Trzeci bieg i 120 to też nie szaleństwo. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
@Atreyu: No ale domyślam się, że to były benzyny ;) To nie ma robić wrażenia, tylko ma pokazać, że M57 ma szeroki zakres użytecznych obrotów, ciągnie od samego dołu do końca skali, w przeciwieństwie do wielu diesli ciągnących od 1500 do maks 3000.

serio? Prawie trzy litrowe r6 trzeba piłować żeby jechało? Albo 4 litrowe v8?


@Atreyu: Serio. 3.0d startuje z miejsca, 3.0i zanim się wkręci, to diesel
  • Odpowiedz