Wpis z mikrobloga

Częściowo wyposażony okręt patrolowy ze stoczni Crist dla francuskiej Marynarki <<< znalezisko
W środę, 17 stycznia 2018 r. wieczorem wydokowano z suchego doku stoczni Crist SA (dok SDII byłej Stoczni Gdynia) częściowo wyposażony okręt pomocniczy przeznaczony dla francuskiej marynarki jako ostatecznego odbiorcy.

Okręt dla Marine Nationale został zbudowany w Gdyni, jako częściowo wyposażony, pod numerem budowy 334, na zamówienie stoczni Piriou (Chantiers Piriou). Po ostatnich pracach wykończeniowych i wyposażeniowych zostanie odholowany do Concarneau na południowym wybrzeżu Bretanii.

(...) Początkowo planowano budowę trzech takich jednostek, jednak na początku 2015 roku została zamówiona jeszcze jedna - właśnie Dumont d'Urville (A624), zbudowana jako częściowo wyposażona przez stocznię Crist, a przeznaczona w Marine Nationale do działań w rejonie Kanału Mozambickiego - cieśniny na Oceanie Indyjskim pomiędzy wybrzeżem kontynentalnej Afryki a Madagaskarem.


---

Dodatkowo inna wiadomość dotycząca, tak jak CRIST mimo, że część udziałów ma państwo poprzez fundusz MARS, prywatnej RSB:
Położenie stępki pod budowę nowoczesnego holownika w stoczni Remontowa Shipbuilding SA
Jak informuje 8. Flotylla Obrony Wybrzeża, we wtorek, 23 stycznia w stoczni Remontowa Shipbuilding SA, należącej do grupy kapitałowej Remontowa Holding, odbędzie się uroczyste położenie stępki pod budowę pierwszego nowoczesnego holownika dla Marynarki Wojennej RP.

Kontrakt na budowę sześciu holowników dla Marynarki Wojennej RP podpisano w czerwcu 2017 roku w wyniku rozstrzygnięcia przetargu pn. "Zabezpieczenie techniczne i prowadzenie działań ratowniczych na morzu pk. Holownik". Realizacja zamówienia dotyczy zaprojektowania i wybudowania jednostek pływających klasy holownik. Według obecnych planów pierwszy holownik serii trafi w 2019 roku do 8. Flotylli Obrony Wybrzeża. Następna jednostka ma trafić do 3. Flotylli Okrętów, a kolejne do 2020 roku w kilkumiesięcznych sekwencjach na zmianę do obydwu flotylli.

Holowniki będą przeznaczone m.in. do: zabezpieczenia bojowego oraz wsparcia logistycznego na morzu i w portach, wykonywania działań związanych z ewakuacją techniczną, wsparcia akcji ratowniczych, transportu osób i zaopatrzenia, neutralizacji zanieczyszczeń, podejmowania z wody materiałów niebezpiecznych. Uciąg holowników ma wynosić ponad 35 t.


http://www.portalmorski.pl/stocznie-statki/38175-polozenie-stepki-pod-budowe-nowoczesnego-holownika-w-stoczni-remontowa-shipbuilding-sa

---

I zestawimy to z informacją dotyczącą budowy ORP Ślązak, niegdyś ORP Gawron, który ciągle jest (a póki co to właściwie nie jest) budowany przez państwową stocznie:

Budowa "Ślązaka" wstrzymana. Rusza fala zwolnień w państwowej Stoczni Marynarki Wojennej
Kolejne problemy najdłużej budowanego polskiego okrętu. Mimo optymistycznych zapowiedzi resortu obrony o dokończeniu budowy w 2018 roku, prace powstającego 17 lat "Ślązaka" ponownie zawieszono. Zaczęły się również zwolnienia w przejętej przez państwo Stoczni Marynarki Wojennej, gdzie powstaje patrolowiec. Na liście pierwszych kilkadziesiąt nazwisk.
http://trojmiasto.wyborcza.pl/trojmiasto/7,35612,22926017,budowa-slazaka-wstrzymana-rusza-fala-zwolnien-w-panstwowej.html

Wnioski?

#neuropa #polska #francja #crist #przemyslstoczniowy #wojsko #mikroreklama
BaronAlvon_PuciPusia - Częściowo wyposażony okręt patrolowy ze stoczni Crist dla fran...

źródło: comment_ddZQUY9qIMxA0fI7qktpf4f5gSfv3XZg.jpg

Pobierz