Co ja znalazlem. Lece programem recuva po starym laptopie, bo zamierzam go zutylizowac (jest starszy od niektorych mirkow). Trafilem na zdjecie swojego pierwszego samochodu :-) Zdjecie z 1999 roku. Audi 80 1.6 TD (B3) z 1990 roku. Panie co to byl za samochod. Spalil wszystko, a w tamtych czasach chrzcili paliwo na potege. Olej mu zmienialem co 15 tys km i lalem marki CPN/Orlen do koparek, bo tesc przynosil z roboty. Odpalal od strzalu na mrozie -25, gdy nowsze fury nie chcialy. Bylem nim w Serbii kilka miechow po wojnie (pracowalem jako dziennikarz). "Tankowalem" rope w sloikach sprzedawana na poboczu, a spuszczana z czolgow, bo innej nie bylo tam. Nie dalo sie zarznac tego auta.
@profumo: no no, w czasach ściągania fur jako "składaki" i wszechobecnych poldów i kantów takie Audi musiało robić wrażenie. Pamiętam, jak w 97mym wujek kupił passata b3, a ojciec w 98mym sierrę. Właściciele polonezów zazdrościli mocno, dzieciaki oglądały ( ͡°͜ʖ͡°)
@boho: ostatni wypust tego modelu to 1991. Poznikały tylko dlatego, ze ludzi stać na młodsze auta i po prostu chcą zmieniać je dla własnej przyjemności. Ten samochód jest niezajebywalny. Mój ojciec miał taki, ja miałem taki, potem zmieniłem go na B4. Gdyby nie parcie na coraz młodsze i bardziej luksusowe, to śmiało mógłbym jeździć jeszcze tym pierwszym, bo był do końca pobytu u mnie w bardzo dobrym stanie.
@Odczuwam_Dysonans LOL, przeciez te auta juz wtedy nawet nie byly produkowane, w najlepszym przypadku mialy te 4-5 lat pewnie, a w najgorszym okolo 10.
@profumo dziadek miał taką w latach 90, lało się do baku dosłownie wszystko co tylko przypominało jakiś olej. Nieśmiertelny wóz i mega wygodny jak, jeździliśmy wtedy do Holandii, w bagażniku 50 litrów opału i tankowanie na parkingach
@profumo: @profumo: @Odczuwam_Dysonans: mój stary gdzieś w 92-93 kupił escorta XR3 na alusach, z czerwoną skórzaną kierą. Miał wtedy lepsze auto niż prezes firmy, w której pracował.
@profumo Też mieliśmy takie, przez ponad 15 lat jedyną awarią bylo zerwanie się paska. Czaicie? Po takim czasie jedynie jakiś kawałek #!$%@? gumy się poddał XD Oprócz filtrów i płynów nic w nim nie było zmieniane, zawsze pracował i nigdy nie grymasił. Niestety moim rodzicom też zachciało się nowszego i staruszka poszła na sprzedaż jakiemuś gówniarzowi który ją rozbił po paru miesiącach.
@profumo kumpel ma taką z tym samym silnikiem jeździ już chyba z 5 lat codziennie do pracy 40 km w jedną stronę i z tym samochodem nic się nie dzieje. Do tego lakier odpadł w jednym miejscu do gołej blachy taki placek powiedzmy wielkości kromki chleba, odpadlo ze 3 lata temu i do dzisiaj grama rdzy tam nie ma. Auto w codziennym użytku.
@vin42 bo Audi i Volvo zawsze stosowało ocynk. Coś o czym właściciele Merców mogli pomarzyć. Jak Audice rdzewiały to były bite. Miałem C4, wszędzie zdrowa blacha a z przodu przywalone i od razu ruda wywaliła.
@profumo: U nas podobny model w domu od 1993, rok produkcji 1991. W tamtych czasach to byl szał. Na wsi chyba 3 razy chcieli nam go #!$%@?ć XD jezdzi do dzis, ojciec nim drzewo głównie wozi XD
@efceka: w Krakowie, i pamiętam że zasadniczo do końca lat 90tych cokolwiek co nie było maluchem/kantem/polonezem podjeżdżając pod szkołę wzbudzało fascynację. Każdemu jednemu musiałem zaglądnąć pod maskę, osłony silnika zamiast okrągłego filtra powietrza były takie nowoczesne ( ͡°͜ʖ͡°). @apaczacz: Sierka miała 6 lat jak ojciec ją kupił, jej stan był lepszy, niż 2-3 letnie poldy. Nie miałem wtedy znajomych, których stać by było na
@profumo: Coś więcej o tym napiszesz? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@profumo: Nie przepadam za Audi, 80-ką się prawie brzydzę, ale nie można tym samochodom odmówić twardości i wytrzymałości.
@apaczacz: Sierka miała 6 lat jak ojciec ją kupił, jej stan był lepszy, niż 2-3 letnie poldy. Nie miałem wtedy znajomych, których stać by było na