Wpis z mikrobloga

@riizzlaa: Budowa fabryki, zbieranie, transportowanie, przetapianie, produkowanie elementów podstawowych itd. Ja większość transportuję koleją bo łatwiej utrzymać strukturę i wydajność.
  • Odpowiedz
@riizzlaa: Daleko temu do transport tycoon, ale większość fanów transport tycoon, openttd czy industry giant powinna być zadowolona. Trochę inna tematyka, ale społeczność graczy się mocno przenika. Po prostu gra nie skupia się na transporcie, ale na produkcji, przetwarzaniu, projektowaniu, gdzie transport jest tylko jednym z wielu elementów. Gorąco polecam.

@nawon: A co do skrzyżowania - przy dużym ruchu skrzyżowania tego typu nie wyrabiają. U mnie przy kilkuset
zwierzak40 - @riizzlaa: Daleko temu do transport tycoon, ale większość fanów transpor...

źródło: comment_2UCiEskBIlNKit5AxxGXWENYITCy8bJQ.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
@zwierzak40: Mam około 150 pociągów i nie widzę żeby mi się korkowało. Oczywiście to nie jedyne skrzyżowanie ale jedno z większych. Cały system budowałem by tworzył siatkę więc pociąg zawsze ma wybór kilku dróg i nie zatrzymuje się co niestety także powoduje że niektóre pociągi robią kółka. Lewoskręty z buforem robię na mniejszych skrzyżowaniach. Przy ośmiotorowych trzeba by zająć mnóstwo miejsca i pół fabryki rozwalić ( ͡° ͜ʖ
  • Odpowiedz
@nawon: Robiłem identycznie, z resztą na tagu #factorio są gdzieś stare screeny mojej facbryki, między innymi to:
https://www.wykop.pl/cdn/c3201142/comment_rkQS8MxojHKcJnzznoK5OLSRiJWOtFXd.jpg (stan sprzed 8 miesięcy temu, potem grałem jeszcze z 2msc).

Na screenie skrzyżowania z 6 odnogami, rozbudowałem je do 8 i musiałem wprowadzić modyfikacje o których pisałem, bo przy kilkuset pociągach to nie wyrabiało. Po kilka pociągów czekało aż będą mogły wjechać na skrzyżowanie, a korki zaczynały blokować kolejne skrzyżowania.

Najgorsze jest to, że przychodzi dość nagle. Bo jak przejazdy są w miarę płynne to pociągi nie tracą czasu na hamowanie i rozpędzani się i skrzyżowania pokonują z dość dużą prędkością. Od pewnego momentu - przez wielkość tych skrzyżowań i przez to, że muszą się rozpędzić problem zaczyna
  • Odpowiedz
@DanteTooMayCry: Ciekawy pomysł, uwielbiam takie smaczki w Factorio.

@zwierzak40: Taśmy są o wiele słabsze, nawet gdyby skrzyżowania miały być co 5 metrów i pociąg wiecznie by się zatrzymywał. Chyba, żeby się bawić w sposoby np.:


@DanteTooMayCry: Da się wyliczyć funkcje przepustowości dla taśm i pociągów w zależności od paru zmiennych. m.in. średniej prędkości pociągu. Nie będę się kłócił kto ma rację, bo w momencie przecięcia funkcji
  • Odpowiedz
@zwierzak40: Skrzyżowania można zmniejszyć do minimum i takie kombajny jak wyżej są kompletnie zbędne. Owszem, racja. Jest pewien poziom, gdzie pociągi przestaną być lepsze*. Teraz buduje system, gdzie wszystko jest podzielone na komórki i przechodzą półprodukty i produkty z komórki do komórki pociągami. Krzyżowanie torów niemal nie występuje. Jedynie zjeżdżające surowce po mapie, mijają skrzyżowania, ale zjeżdżając z każdej strony nigdzie nie jest ich za dużo i wystarczać będą najwyżej
  • Odpowiedz
Teraz buduje system, gdzie wszystko jest podzielone na komórki i przechodzą półprodukty i produkty z komórki do komórki pociągami. Krzyżowanie torów niemal nie występuje.


@DanteTooMayCry: Ale do skalowania wymaga to budowania bazy horyzontalnie albo wertykalnie. Nie da się w ten sposób - skalowanie - rozwijać bazy w 4 kierunkach. Wraz z rozwojem bazy rośnie ruch w środku. Coś jak pociąg w rzeczywistości na środkowych fragmentach trasy ma najwięcej pasażerów bo obsługuje najwięcej kombinacji "z-do". Tak samo w bazach skalowalnych, środkowe tory obsługują coraz więcej pociągów, aż w końcu nie wyrabiają. Tunele w sumie też byłyby jedynie częściowym rozwiązaniem problemu, ale na pewno pozwoliłyby pchnąć skalowalne, modułowe bazy z możliwością rozwoju w 4 kierunkach do znacznie większych wielkości.

Tak czy siak - zawołaj jak będziesz mógł się podzielić screenami/nagraniem, szczególnie jak te "komórki" będzie można dodawać w 4 kierunkach w miarę skalowalny sposób. Miałem bazę w której komórki przechodziły między komórkami za pośrednictwem centralnego portu przeładunkowego i to zabiło moją bazę. Ale założenie było wtedy takie, że taki centralny port istnieje żeby móc dodać dowolną komórkę i szybko dołączyć ją do systemu. Przy ok. 3500 assemberach z kartami 3lvl pociągi nie wyrabiały. Założenie było też takie, że nie myślę, gdzie ją umieszczam. To także zabiło projekt bo gdyby tylko z góry ustalać miejsca gdzie byłyby poszczególne moduły, udałoby się to znacznie lepiej zorganizować. Założenie z centralnym portem wzięło się stąd, że przy określonej wielkości komórki output jednego półproduktu nie równa się inputowi docelowej komórki i jest za dużo przestojów. Port centralny miał balansować półproduktami tak, aby moce przerobowe były jak najbardziej
  • Odpowiedz
@nawon: Zielony to długość standardowego pociągu. Czerwone kółka pokazują, że jeśli pociąg się zatrzyma na tych semaforach to miejsca w heksach będą zablokowane.Semafory są za blisko siebie.

@zwierzak40: Rozwijam tylko w poziomie. W pionie dobudowywane będą tylko kolejne segmenty (np. cała nowa linia Copper plate -> Copper Cable -> EC Green -> EC Red - EC Blue) które będą iść dalej poziomo.Generalnie, póki co stoję z tym, bo
  • Odpowiedz
@DanteTooMayCry: Tak właśnie myślałem, że tylko 2 kierunki. Wyzwanie jakie postawiłem przed samym sobą to znalezienie maksimum wydajności z bazy rozwijanej w 4 kierunkach przy określonej wielkości modułu (z tego co pamiętam w tamtym projekcie 100x100) i linii kolejowych pomiędzy nimi (łącznie 8 linii). No cóż... Najfajniejsze w tej grze jest to, że każdy stawia przed sobą własne warunki i wyzwania.

Niestety teraz mam za mało czasu na grę, a
  • Odpowiedz
@RandomowyMirek:

@nawon:

Jesteś pewien, że to działa? Bo semafory tak jak są ustawione to ewidentnie blokują jazdę. Na screenie zaznaczyłem ocb.

Wiem co chciałeś zrobić, ale to robi więcej szkody niż pożytku. Może masz jeszcze dość mało pociągów jak na tyle linii, ale w końcu to będzie duży problem i w ten sposób może się
  • Odpowiedz