Aktywne Wpisy
![szcz33pan](https://wykop.pl/cdn/c3397992/szcz33pan_31fHve7RU7,q60.jpg)
szcz33pan +1919
dziś podany był odczyt inflacji wg GUS Za maj:
2,5% r/r
0,1% m/m
10 dni temu RPP obradowała i pozostawiła stopy procentowe na niezmienionym poziomie - 5,75%
A jak tam nasz kebab z budy i inflacja na kebabie?
10 stycznia 2022 roku zamówiłem kebaba z lokalnej budy, to samo zrobiłem 9 grudnia 2022, a potem jakoś to poszło i zacząłem go brać co pół roku aby aktualizować dla mireczków indeks kebaba. To
2,5% r/r
0,1% m/m
10 dni temu RPP obradowała i pozostawiła stopy procentowe na niezmienionym poziomie - 5,75%
A jak tam nasz kebab z budy i inflacja na kebabie?
10 stycznia 2022 roku zamówiłem kebaba z lokalnej budy, to samo zrobiłem 9 grudnia 2022, a potem jakoś to poszło i zacząłem go brać co pół roku aby aktualizować dla mireczków indeks kebaba. To
![szcz33pan - dziś podany był odczyt inflacji wg GUS Za maj:
2,5% r/r
0,1% m/m
10 dni ...](https://wykop.pl/cdn/c3201142/8cd7fa147df8ad8b7dacdb80c6b39821aa14d32978eeb0d08cee8c5101e33322,w150.jpg?author=szcz33pan&auth=ed4a2459d6cf683253b788a7f77d8504)
źródło: indeks_kebaba_czerwiec_2024
Pobierz![WielkiNos](https://wykop.pl/cdn/c3397992/WielkiNos_dTiY14auZf,q60.jpg)
WielkiNos +346
Nie no obczajcie to. Chłop wyszedł z domu i na własne oczy zobaczył jak mu jakiś pies zagryza gęsi na podwórku.
Psiarze: to na pewno nie piesek, piesek by tego na pewno nie zrobił.
#psiarze #bekazpodludzi #patologiazewsi
Psiarze: to na pewno nie piesek, piesek by tego na pewno nie zrobił.
#psiarze #bekazpodludzi #patologiazewsi
![WielkiNos - Nie no obczajcie to. Chłop wyszedł z domu i na własne oczy zobaczył jak m...](https://wykop.pl/cdn/c3201142/db8aaeb45e0dc6cc6f520d977d65418cd3564cc48c8680001dc8344e7729a696,w150.jpg?author=WielkiNos&auth=d4732655a1371074ce94e51144468384)
źródło: temp_file8213702708466663638
Pobierz
Kiedy cztery lata temu ruszyły pracę związane z likwidacją miejsc parkingowych na jednej z głównych arterii Warszawy – ulicy Świętokrzyskiej, najbardziej protestowali kierowcy. Używali tych samych argumentów, co właściciele samochodów w Paryżu, Toronto, Buffalo czy Oslo. Ich zdaniem likwidacja miejsc parkingowych, miała doprowadzić do zniknięcia z ulicy życia i przyczynić się do spadku obrotów w okolicznych sklepach i punktach usługowych. Bo klienci nie mają gdzie zostawiać swoich samochodów przestaną do nich przychodzić.
Tyle że nic podobnego się nie stało, wręcz odwrotnie Świętokrzyska zaczęła tętnić życiem. Mimo, że dzięki likwidacji miejsc parkingowych poszerzona została przestrzeń dla pieszych w pogodne popołudnia czasami na chodniku brakowało miejsca.
O tym że właściciele samochodów walcząc z niekorzystnymi z nich punktu widzenia likwidacją miejsc parkingowych używają populistycznych haseł, nie mających odzwierciedlenia w rzeczywistości potwierdzają badania przeprowadzone w Toronto.
W 2015 roku władze kanadyjskiego miasta postanowiły wprowadzić podobne zmiany na jednej z ulic w centrum miasta. Ponieważ tak jak w Warszawie w Toronto również protestowali kierowcy, w tym samym roku władze postanowiły zbadać jaki efekt wywołały przeprowadzone zmiany.
Pierwszą badaną kwestią było, kto w jaki sposób klienci dotarli do sklepu. Według właścicieli 25% przyjechało tam samochodami, jednak w rzeczywistości, ci ludzie stanowili jedynie 4% klientów. Natomiast 72% ludzi przybyło pieszo lub na rowerze, byli oni również lepszymi klientami ponieważ wydawali więcej pieniędzy.
Większość sprzedawców była za powiększeniem parkingów, co wydaje się naturalne patrząc na fakt, że w ich mniemaniu ¼ klientów przybyła samochodami. Tyle że tylko 19% odwiedzających sklep uważało, że parking jest za mały.
Jednak w jednym wszyscy byli zgodni „ Większość odwiedzających (53%) i kupców (63%) stwierdziło, że w okolicach sklepu jest za mało miejsc parkingowych nie dla samochodów ale dla rowerów” – czytamy w raporcie. Wyniki tych badań przekonały władze Toronto do likwidacji miejsc parkingowych w kolejnych częściach miasta bo wiedziały, że w ten sposób ulice stają się nie tylko przyjaźniejsze dla mieszkańców, ale zmniejszeniu ulega również emisja CO2 oraz rozładowują się korki w centrum miasta.
Tym bardziej, że na razie trudno mówić o pokrzywdzeniu kierowców, dziś samochody zajmują ponad 70 proc. powierzchni miejskich ulic i mają na razie dużo więcej przestrzeni niż chodzący nimi ludzie.
http://www.miasto2077.pl/dzieki-likwidacji-miejsc-parkingowych-ulice-znow-tetnia-zyciem/
#polska #warszawa #ekonomia #urbanistyka #ekologia
#rower #ciekawostki #neuropa #4konserwy #swiat #kanada
źródło: comment_kiuxIVtQVqqoQ7opFwgiYayjZrD7XYsS.jpg
Pobierz- korzystania z komunikacji miejskiej (dla ludzi posiadających już auto i ponoszących w związku z tym koszty nie będzie opłacało się kupować drogiego biletu)
- chodzenia piechotą (ale skoro jeżdżą samochodem to znaczy, że
@Pan_Krolik: Jesteś pewien, że nie jesteś w stanie ocenić, czy lepiej dla centrum miasta (zwłaszcza, jeśli to reprezentatywne, zabytkowe centrum mogące przyciągać turystów), by były w nim restauracje, butiki i księgarnie, niż wulkanizator i sklepy z AGD?
Niemniej wydaje mi się, że akurat w tej sprawie każdy może sobie spokojnie wyrobić własną opinię :)
Jak dla mnie tego typu pomysly jak podal OP sa bardzo na plus i licze na wieksza dostepnosc dla pieszych lub miejsc gdzie pojazdami bedzie glownie komunikacja miejska (ktora w warszawie jest bardzo dobrze zorganizowana, do np. takiego trojmiasta nie ma sie co rownac)
Ona zawsze tętniła i będzie tętnić. Po prostu jest mniej miejsc do parkowania, więc więcej ludzi musi iśc i iść.
źródło: comment_8Unb37mVrxkfjobyB91Nsj7mi9pTazKg.jpg
PobierzSkoro życie przenosi się na przedmieścia, do centrów handlowych i parków biznesowych to nic dziwnego.
źródło: comment_tTjmdHOpM8PFCnHyscT1h0SqwSwN17sy.jpg
Pobierz@Finster: Jak przechodziła przez 15 minut jakaś demonstracja, bo przez resztę czasu pustka. Ale grunt że się samochodziarzom #!$%@?ło. To się liczy.
Nie pasuje komuś życie w mieście? Można kupić domek pod lasem.