Wpis z mikrobloga

Od około roku myślę o #emigracja po skończeniu studiów. Studiuję #mechanika na polibudzie. Uczę się również programować, udzielam się w kole naukowym na uczelni. Zastanawiam się gdzie najlepiej wyjechać po studiach. Na chwilę obecną wydaje mi się, że najlepszym wyjściem jest #uk lub #niemcy . Po angielsku umiem się dogadać, ale wiadomo cały czas się uczę. Niemiecki tylko podstawy, więc trzeba by było się ewentualnie wziąć do nauki. Nie wiem, czy nie powinienem również popracować chwilę w Polsce, żeby zdobyć jakieś doświadczenie przed wyjazdem. Z drugiej strony mogę się przenieść na studia zaoczne i szukać jakiejś pracy wcześniej. Prosiłbym was mireczki o jakieś porady, szczególnie inżynierów pracujących za granicą.
  • 23
Nie wiem, czy nie powinienem również popracować chwilę w Polsce, żeby zdobyć jakieś doświadczenie przed wyjazdem


Powinieneś.

@FAQGAG:

@ayoo: M.in. konstruktor, ale też wszelkie branże pokrewne (robotyka - projektowanie stanowisk, programowanie robotów etc.) wezmą chętnie ludzi po mechanice.
@ayoo: konstruktor ( ͡° ͜ʖ ͡°) ale myślę jeszcze nad innymi studiami automatyka na magisterkę lub informatyka/elektronika od zera ale to już za granico.
Nie wiem, czy nie powinienem również popracować chwilę w Polsce, żeby zdobyć jakieś doświadczenie przed wyjazdem


@FAQGAG: zdecydowanie powinieneś. Tak z 2-3 lata i wtedy szukaj roboty za granicą. A magisterkę rób zaocznie i zdobywaj doświadczenie równolegle. Nie słuchaj, że nie warto robić, bo np. w Niemczech jest spora szansa, że będą chcieli obydwa Twoje dyplomy (inż. i mgr).
@Pan_Krolik: Raczej nie planuję, jak już to inny kierunek. Z tego co widzę na zachodzie bachelors degree, czyli nasz inżynier/ licencjat ma większość ludzi po studiach, ale u nas to wiadomo jak w lesie ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@Vincenzo: Najchętniej zrobiłbym magisterkę już w DE, zamiast kolejne lata nudzić się na uczelni w Polsce