Planuje zrobic sobie gierke 2d w unity, a jako ze ostatnio unikam wielkich dokumentacji pewnie wezme jakis video kurs (~10$ udemy), ale tam widze sporo różnych wersji. Aktualna to 2017 a ja tam widze jakieś np 4.5 i inne. Jakieś porady na start, i którą wersje wybrać?
@Programista7k: Po co od razu pchać się w płatne kursy jak pełno ich za darmo na youtube? Jak nie wiesz od czego zacząć, to polecam cały kanał Brackeys. A wersję Unity najnowszą stabilną (w becie często lądują upierdliwe niedoróbki)
@Programista7k: Witam Pana, jak Pan by czegoś nie wiedział, to zawsze warto zaglądać do dokumentacji, choć fakt, na start lepiej zacząć od jakiegoś kursu. Na początek dobrym startem będą kursy z Unity (Unity posiada własne, darmowe kursy). Dobre wprowadzenie do podstaw obsługi silnika, kolizji, sterowania i takich tam. https://unity3d.com/learn/tutorials Obecna wersja Unity to 2017.2, no co wersję się coś zmienia, w wersji 5.3 zmieniono mechanizm wczytywania scen, w 2017.2 dodano Edytor
@rzezol: Ja tam lubię jak mi szef płaci. Twórcy dobrych kursów też to lubią. I na pewno się bardziej starają jak mają na tym zarobić. 10$ to jest bardzo dobra cena za kursy 4-50 h. Znakomita rzekłbym. Ale ten kanał tez zobacze, dzięki za info @TurboDynamo: Ja już mam raka od giga dokumetacji Google i Amazona i naprawde, jak tylko jest video to biore. @DonislawDev: O też mają video,
@Programista7k: Zainteresuj się Tilemaps, który wyszły w najnowszej wersji 2017.2, jeszcze się wiele z nimi nie bawiłem, ale wydaje się że wreszcie dzięki nim można przyjemnie tworzyć gry 2D na Unity, bo bez nich jest naprawdę wiele problemów.
@Programista7k: Tak, możesz stworzyć z zaimportowanych spritów mapę, a następnie malować sobie tilesy i wygenerować collidery. Bez takiego narzędzia zrobionego wczesniej samemu/kupionego, trzeba każdy tile ręcznie przeciagać z prefabów jako obiekt, bardzo żmudna praca, dodatkowo jeśli chcesz wciągnąć w to fizykę to wielki problem z colliderami, trzeba pisać skrypty dla kamery, żeby była odpowiedniej wielkości, bo inaczej tilesy prześwitują i różne dziwne rzeczy się dzieją. Ogółem Unity nie jest stworzone do
@ISeeSharp: Ok dzięki za info, będę miał na uwadze. A co do twojego niku to rozumiem, że jest ci znany klasyczny dowcip: "why java developers wears glasses"?
Sikorski odwala taką robotę na arenie międzynarodowej, Tusk odblokował 600mld. Takich polityków nam trzeba. Poważnych i szanowanych. W komentarzu zdjęcie dla kontrastu. #polityka
Jakieś porady na start, i którą wersje wybrać?
#unity #gamedev #programowanie
A wersję Unity najnowszą stabilną (w becie często lądują upierdliwe niedoróbki)
@rzezol: mimo że prawdę piszesz to #!$%@?ło mnie to zdanie, bo śledzę Unity od 4.3 i nie pamiętam "stabilnej" wersji bez niedoróbek.
Witam Pana, jak Pan by czegoś nie wiedział, to zawsze warto zaglądać do dokumentacji, choć fakt, na start lepiej zacząć od jakiegoś kursu. Na początek dobrym startem będą kursy z Unity (Unity posiada własne, darmowe kursy). Dobre wprowadzenie do podstaw obsługi silnika, kolizji, sterowania i takich tam.
https://unity3d.com/learn/tutorials
Obecna wersja Unity to 2017.2, no co wersję się coś zmienia, w wersji 5.3 zmieniono mechanizm wczytywania scen, w 2017.2 dodano Edytor
Ale ten kanał tez zobacze, dzięki za info
@TurboDynamo: Ja już mam raka od giga dokumetacji Google i Amazona i naprawde, jak tylko jest video to biore.
@DonislawDev: O też mają video,
Komentarz usunięty przez autora