Wpis z mikrobloga

Planuje zrobic sobie gierke 2d w unity, a jako ze ostatnio unikam wielkich dokumentacji pewnie wezme jakis video kurs (~10$ udemy), ale tam widze sporo różnych wersji. Aktualna to 2017 a ja tam widze jakieś np 4.5 i inne.
Jakieś porady na start, i którą wersje wybrać?

#unity #gamedev #programowanie
  • 14
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@Programista7k: Po co od razu pchać się w płatne kursy jak pełno ich za darmo na youtube? Jak nie wiesz od czego zacząć, to polecam cały kanał Brackeys.
A wersję Unity najnowszą stabilną (w becie często lądują upierdliwe niedoróbki)
  • Odpowiedz
w becie często lądują upierdliwe niedoróbki


@rzezol: mimo że prawdę piszesz to r-------o mnie to zdanie, bo śledzę Unity od 4.3 i nie pamiętam "stabilnej" wersji bez niedoróbek.
  • Odpowiedz
@Programista7k:
Witam Pana, jak Pan by czegoś nie wiedział, to zawsze warto zaglądać do dokumentacji, choć fakt, na start lepiej zacząć od jakiegoś kursu. Na początek dobrym startem będą kursy z Unity (Unity posiada własne, darmowe kursy). Dobre wprowadzenie do podstaw obsługi silnika, kolizji, sterowania i takich tam.
https://unity3d.com/learn/tutorials
Obecna wersja Unity to 2017.2, no co wersję się coś zmienia, w wersji 5.3 zmieniono mechanizm wczytywania scen, w 2017.2 dodano Edytor Map, no
  • Odpowiedz
@rzezol: Ja tam lubię jak mi szef płaci. Twórcy dobrych kursów też to lubią. I na pewno się bardziej starają jak mają na tym zarobić. 10$ to jest bardzo dobra cena za kursy 4-50 h. Znakomita rzekłbym.
Ale ten kanał tez zobacze, dzięki za info
@TurboDynamo: Ja już mam raka od giga dokumetacji Google i Amazona i naprawde, jak tylko jest video to biore.
@DonislawDev: O
  • Odpowiedz
@Programista7k: Zainteresuj się Tilemaps, który wyszły w najnowszej wersji 2017.2, jeszcze się wiele z nimi nie bawiłem, ale wydaje się że wreszcie dzięki nim można przyjemnie tworzyć gry 2D na Unity, bo bez nich jest naprawdę wiele problemów.
  • Odpowiedz
@Programista7k: Tak, możesz stworzyć z zaimportowanych spritów mapę, a następnie malować sobie tilesy i wygenerować collidery. Bez takiego narzędzia zrobionego wczesniej samemu/kupionego, trzeba każdy tile ręcznie przeciagać z prefabów jako obiekt, bardzo żmudna praca, dodatkowo jeśli chcesz wciągnąć w to fizykę to wielki problem z colliderami, trzeba pisać skrypty dla kamery, żeby była odpowiedniej wielkości, bo inaczej tilesy prześwitują i różne dziwne rzeczy się dzieją. Ogółem Unity nie jest stworzone
  • Odpowiedz