Wpis z mikrobloga

Mirabelki&Mirki, #rozowepaski #niebieskiepaski

ostatnio spotkałam się z niemiłymi sytuacjami w sklepach #triumph i #mediamarkt. Mianowicie, chciałam oddać na reklamację ulubiony staniczek, bo wyszedł w nim drut i żeby było jeszcze ciekawiej alkomat, zakupione w Bydgoszczy. W obu tych sklepach w Warszawie odmówiono przyjęcia reklamacji w tych salonach, bo rzeczy nie były tutaj zakupione i mam sobie reklamowac w Bydgoszczy. Po dyskusjach, jedynie w MediaMarkcie udało się EWENTULANIE przeslac miedzy sklepami produkt.

Co to #!$%@? jest? Czy faktycznie muszę jechać do pierwotnego sklepu składać reklamację, jak i tak produkt wysylany jest do centrali/serwisu?
Po co są wobec tego te same loga na salonach i afiszowanie się tym JAK WIELE mamy sklepów w danej sieci?

Dajcie znać czy macie na to jakiś złoty środek.

#reklamacja #pytanie #kiciochpyta
  • 4
@Edyniak: Zależy jaki mają model biznesowy.
Jeśłi sklepy własne nie powinno być problemu od strony klienta od strony sklepu może to być upierdliwe, i jak jeszcze trafisz na pracownika który ma dwie ręce i obie wykorzystuje do odpychania roboty od siebie to jest jak jest.
Jeśli to tylko franczyza to masz normalny podmiot który w ramach umowy ma wyglądać tak a nie inaczej.
Z odzieżówką raczej jest wariant drugi. Karta upominkowa
@w_t_d Dobrze wiedzieć, ale to oznacza, że mam się bujać i jeździć po kraju, bo oni są franczyzą? Wydawało mi się, że jako klient nie muszę się tym przejmować. Widzę logo, sądzę ta sama firma.
@Edyniak: Mi się też tak wydawało. Tu by się przydała osoba ogarniająca przepisy wykorzystywane w handlu. Czy nawet to, że kupujesz w jednym sklepie oddajesz w drugim nie jest gestem w stronę klienta a nie obowiązkiem? Czy jako kupujący spory masz rozwiązywać z punktem z którego pobrałaś towar?
@Edyniak
@w_t_d ma rację. W przypadku rękojmi sprzedawca to przedsiębiorca, który prowadzi sklep. Sklepy franczyzowe jednej marki są prowadzone de facto przez różnych przedsiębiorców, czyli sprzedawców.

Reklamację z tytułu rękojmi można wysłać pocztą. Nie jest wymagane wysyłanie przedmiotu, który reklamujemy.