Wpis z mikrobloga

#azjatyckaowca #azja #geopolityka #chiny #kambodza i też #gruparatowaniapoziomu za namową

Zanim część właściwa, mały wstęp - stwierdziłem (też za namową, pozdrawiam @Kate123) że warto będzie stworzyć własny tag: #azjatyckaowca .
Dlaczego akurat właśnie ten temat? Bo Azja ma przyszłość - tak można powiedzieć najprościej. Ale też nie byłoby mnie tutaj gdyby nie moje studenckie koło naukowe SKN Stosunków ze Wschodem na SGH (bo wciąż studiuję) i think-tank z którym współpracuję (Centrum Studiów Polska Azja), dlatego mam nadzieję że nie będziecie mieli za złe, jeśli raz na jakiś czas pod tym tagiem będę też wrzucał ciekawe rzeczy, wydarzenia, etc., naturalnie powiązane z tematem. Nie wszystko to co piszę i co bym chciał napisać mieści się w zakresie CSPA, czasem to rzeczy zbyt lekkie, czasem niewystarczająco pogłębione żebym chciał je tam publikować - myślę, że to będzie dobre miejsce żeby takie rzeczy wrzucać, żeby się nie marnowały. Zasada będzie prosta: moje autorskie rzeczy wrzucam w całości (te dłuższe, które wrzucam na stronę CSPA będą się tu pojawiały z opóźnieniem - z naturalnych przyczyn - ale też w całości). To co nie moje, albo co znajdę ciekawego, ale zwyczajnie się na tym nie znam żeby na ten temat coś napisać, będę wrzucał z linkiem i krótkim opisem. Rzeczy autorskie raczej niezbyt często, może raz w tygodniu, czasem częściej, czasem rzadziej, natomiast co do krótszych rzeczy to wszystko zależy od tego, co będzie ciekawego. Jeśli znajdziecie coś ciekawego z regionu to też śmiało wrzucajcie pod tag, każdemu się może przydać :)
Zakres terytorialny będzie prosty - Azja Południowo-Wschodnia, czyli od Indonezji poprzez Chiny i Półwysep Indochiński aż po Indie, może nawet Pakistan jak coś będzie powiązanego. Raczej bez Korei i Japonii, bo to nie mój świat jest i nie moje kredki ;)