Wpis z mikrobloga

Mirki, jak to w końcu jest z tym zatrzymywaniem auta z manualną skrzynią?
Stara szkoła mówi, że nie wciskamy naraz hamulca+sprzęgła tylko sprzęgło dopiero przed samym zatrzymaniem się auta (mniejsze zużycie sprzęgła, klocków i tarcz bo wspomagamy hamowanie oporami silnika).
Ostatnio dowiedziałem się, że właśnie nie powinno się tak robić ze względu na obciążanie tłoków siłami bocznymi, że generalnie powinno się wysprzęglać auto do zatrzymania i sprzęgło się wówczas nie zużywa.
Jak wy jeździcie?

#motoryzacja #moto #samochody
MorningPancake - Mirki, jak to w końcu jest z tym zatrzymywaniem auta z manualną skrz...

źródło: comment_VtI1FFvFyxxiAsvdWUcfbkmJTYZrXt7K.jpg

Pobierz

Jak zatrzymujesz samochód z manualną skrzynią?

  • Hamulec i sprzęgło jednocześnie aż do zatrzymania 28.5% (665)
  • Hamulec, przed samym zatrzymaniem sprzęgło 71.5% (1668)

Oddanych głosów: 2333

  • 79
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

nowsze silniki mają sterowanie elektroniczne i przy wysokich obrotach i braku gazu i jeszcze tam jakichs kryteriach po prostu nie podają paliwa i toczenie kół go napędza, zeby się kręcił = spalanie zero


@yacolek: nie tylko nowe silniki, przy zdjętej nodze z gazu przepustnica jest zamknięta i paliwo nie jest podawane, a silnik się kręci bo mamy zapięty bieg który sprzęża obroty silnika z obrotami kół, żadna elektronika tutaj nic
  • Odpowiedz
@MorningPancake to też zależy z jaką prędkością się jedzie,przynajmniej ja tak mam że jak jadę szybko i normalnie hamuje powoli to najpierw hamulec i potem sprzęgło,jak hamowanie awaryjne to wszystko na raz i na luz,a jak jadę powoli to najpierw sprzęgło,luz i hamulec,to ostatnie np przed skrzyżowaniem ze światłami
  • Odpowiedz
@peszmerd: heel n toe to jest hamowanie z międzygazem, tak żeby nie szarpać silnikiem po zejściu obrotów przy wciśniętym sprzęgle tylko gładko wbić bieg. Dociążasz oś przy fwd lekko hamując w zakręcie, to jest co innego ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
Hamowanie biegami/sprzęgłem jest wtedy kiedy zwalniasz wyrównując obroty silnika i skrzyni sprzęgłem

łopatologicznie - obroty rosną


@Doman_60: wiem, że tylko tak sobie tłumaczysz, ale nie ma k---a możliwości, żeby samochód hamował, a obroty rosły ( ͡° ͜ʖ ͡
  • Odpowiedz