Wpis z mikrobloga

#!$%@?, nie prościej by było u nas pas w Radomiu przedłużyć i terminal rozbudować zamiast budować ten nowy port lotniczy? Terenu u nas od #!$%@?, inwestycja nieporównywalnie mniej wymagająca finansowo a dostępność komunikacyjna równie dobra (skrzyżowanie dróg krajowych S7, S12 i DK9) przy okazji motywacja do poprawy linii kolejowej Warszawa-Radom, no i nie leży na zadupiu tak jak Modlin czy Baranów...

#radom #warszawa #lotnisko #lotnictwo #cpl #centralnyportlotniczy
  • 16
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@MarianoaItaliano: W końcu by było dobre połączenie komunikacyjne oraz element spajający dwie największe metropolie w Polsce. Warszawe i Radom. Powstał by Radomsko Warszawski obszar metropolitalny i Warszawa została by podłączona do Radomia. Bogactwo spływające z radomia sprawiło by, że dachy w Warszawie mieniły by się złotem.
  • Odpowiedz
@50HerbatGreya: To już inna kwestia, że gdyby nie forsowanie Modlina przez Struzika, to Radom byłby dzisiaj znakomitym lotniskiem regionalnym, w doskonałym punkcie a nie to #!$%@? zadupie w środku lasu które jeszcze niby ma być rozbudowywane...

Ale to wszystko przez politykę... jak u nas był prezydent z PiS to rząd był z PO, a teraz jest na odwrót.
  • Odpowiedz
@MarianoaItaliano: Ech... lokalizacja Modlina jest mocno dyskusyjna, prawdopodobnie jakieś wałki tam były przy wykupie ziemi pod lotnisko no ale sugerowanie, że Radom był by lepszą lokalizacją dla ruchu lowcostowego Warszawy.... to.. XDDDD
Lotnisko w Radomiu po prostu nie ma prawa bytu. Radomiowi potrzeba lini kolejowej 160km/h do Warszawy oraz trasy ekspresowej do Wawy.
  • Odpowiedz
@50HerbatGreya: Lotnisko w Raodmiu było planowane znacznie wcześniej niż lotnisko w Modlinie, tylko permanentna wojenka na górze zniweczyła te plany. Czas dojazdu do Modlina i do Radomia jest chyba porównywalny, bo tam zwykła krajowa a do Radomia ekspresowa.

Co do linii kolejowej pełna zgoda, obwodnica do trasy S7 już jest w budowie na odcinku Radom-Jedlińsk, cierpliwości.
  • Odpowiedz
@MarianoaItaliano: To co zrobiono w Radomiu to kurnik. Modlin ma kilka mln przepustowości a Radom może ze 400 tys. W radomiu to ty masz roczną przepustowość taką jaką modlin robi w miesiąc... W radomiu po prostu postawiono mały terminal i ils na wojskowym Lotnisku. Zza płotu widać nawet bryzy i szkoleniowe iskry. Co z tego, że tanio skoro generuje teraz 20 mln kosztów rocznie? Jak by Radomiacy mieli ze 60
  • Odpowiedz
@50HerbatGreya: W lokalnej telewizji podawali że wystarczyło by 10-12 lotów dziennie przewoźników typu Ryanair czy WizzAir i lotnisko byłoby rentowne. Potem można by rozbudować terminal i tyle, przepustowość by się zwiększyła.

No ale już #!$%@?ąc od Radomia - ja traktuję te zapowiedzi o centralnym lotnisku w kategoriach science fiction, pomysł upadnie szybciej niż powstał. 30 miliardów złotych to pieniądze za którą można by postawić elektrownie atomową, znacznie potrzebniejszą niż lotnisko.
  • Odpowiedz
To co zrobiono w Radomiu to kurnik. Modlin ma kilka mln przepustowości


@50HerbatGreya: ale śmiechłem.... modlin to kurnik jest nie lotnisko, z radomia nie leciałem to się nie wypowiadam. Ale jak lądowaliśmy w modlinie to hiszpanie się smieli jak zobaczyli lotnisko xD
@MarianoaItaliano: jakie by lotnisko w radomiu nie bylo to decyzja o budowie centralnego portu lotniczego nie jest ekonomiczna tylko polityczna, przecież wiadomo ze duzi przewoźnicy liniowi
  • Odpowiedz
@MarianoaItaliano: Rentowność liczy się od ok 1 mln pasażerów. 12x 365 daje 4400 lotów rocznie. czyli 8800 operacji miesięcznie. Policz na każą operacje 100 osób co daje blisko 1 mln. .Przecież to już jest bardzo duży ruch lotniczy. Popatrz jaki gówniany ruch lotniczy ma łódź z racji bliskości Warszawy a Radom jest w znacznie większej dupie. Prawdopodobnie lotnisko w radomiu będzie nierentowne po wsze czasy a ten kto podjął decyzje
  • Odpowiedz
@50HerbatGreya: ale śmiechłem.... modlin to kurnik jest nie lotnisko, z radomia nie leciałem to się nie wypowiadam. Ale jak lądowaliśmy w modlinie to hiszpanie się smieli jak zobaczyli lotnisko xD


@kozaqwawa: Mówimy tu o przepustowości a nie wielkości terminala ziomek.

jakie by lotnisko w radomiu nie bylo to decyzja o budowie centralnego portu lotniczego nie jest ekonomiczna tylko polityczna, przecież wiadomo ze duzi przewoźnicy liniowi nie odejdą z
  • Odpowiedz
@50HerbatGreya: Odpowiedzialność za wybudowanie ponosi PiS-owski samorząd w latach 2006-2014 a za otwarcie PO-wski, bo co mieli zrobić jak wywalili tyle kasy? :D

W sumie im dłużej patrzę na tą dyskusję, tym bardziej wątpię w rentowność jakiegokolwiek lotniska regionalnego, samorządy podobno pod stołem dopłacają przewoźnikom żeby lądowali w danym mieście...
  • Odpowiedz
@MarianoaItaliano: Nie wiem czy ktoś komuś dopłaca pod stołem ale rentowność jest przy ok 1 mln pasażerów. Połowa lotnisk jest nierentowna lub bardzo nierentowna. Mówie tu o rentowności operacyjnej, bo to, że jakieś lotnisko notuje strate z racji wysokich nakładów inwestycyjnych to co innego. No i ile na tych lotniskach jest synekór dla politycznych to już nawet nie wspominam. Dlatego tak ochoczo kontynuowali ludzie z Po to "lotnisko" w Radomiu
  • Odpowiedz