Wpis z mikrobloga

A ja powiem, że baaaardzo często nie słychaćlub słychać bardzo późno sygnałów dźwiękowych pojazdów uprzywilejowanych, szczególnie przy zamkniętych oknach.

Dziś miałem sytuację - jadę po zwykłej drodze w mieście, okno od mojej strony uchylone i dosłownie znikąd zaczyna mnie wyprzedzać policja na sygnale. Odjechali max 200m przede mnie i już ich nie słyszałem.

Więc nie ma co od razu zrzucać winy na kierowców bo moim zdaniem naprawdę bardzo często pojazdy uprzywilejowane są
  • Odpowiedz
zawsze zatrzymują się przed wjazdem na skrzyżowania czy ronda, kierowca patrzy w lewo, a pasażer/ratownik w prawo


@Hrvat: Jest to wzorcowe zastosowanie zasady ograniczonego zaufania.
Znajdź mi "krzyżówkę" w testach, gdzie w odpowiedzi jest, że karetka przepuszcza "zwyklaka".
  • Odpowiedz
@severson: Znajdź mi w przepisach, że pojazd uprzywilejowany może bez uprzedniego upewnienia się wjechać na czerwonym świetle. Masz mu ułatwić przejazd a nie rozglądać się na każdym zielonym czy aby zaraz karetka w bok tobie nie wjedzie
  • Odpowiedz
Popatrzcie sobie na Youtube jak karetki czy straż pożarna pokonują skrzyżowania na czerwonym, zawsze zatrzymują się przed wjazdem na skrzyżowania czy ronda, kierowca patrzy w lewo, a pasażer/ratownik w prawo - informując kierowcę czy prawa strona jest wolna do przejazdu.


@Hrvat: A zgodnie z nowymi wytycznymi i momentem wprowadzenia do karetek tabletów z SWD PRM i ich ciągłym monitorowaniu GPS będzie można określić z jaką prędkością jechała karetka i czy
  • Odpowiedz
@insystem: rozumiesz człowieku, że nawet gdyby owa karetka przejechała 1km/h przez skrzyżowanie przy wjeździe jako pojazd uprzywilejowany podczas czerwonego światła i była by uczestnikiem kolizji to jej kierowca będzie sprawcą? Miej na uwadze, że każdy tutaj teoretyzuje na temat okoliczności wypadku a ja jestem po stronie tych żeby cierpów nie osądzać zbyt pochopnie
  • Odpowiedz
rozumiesz człowieku,


@Hrvat: Wyobraź sobie, że rozumiem. System, służby i ich działanie podejrzewam, że znam lepiej niż Ty.
Nigdzie nie obwiniam kierowcy karetki ani taksówki, a zauważam, że dysponujemy technologią, która pozwoli ustalić przebieg zdarzenia. I nie staję po żadnej ze stron.
  • Odpowiedz
@Korba112 kierowcy ubera winni sa bo lamia prawo, a ja i reszta obywateli go przestrzega czy im sie to podoba czy nie

Mozna dyskutowac czy jest dobre czy wymaga poprawek, ale jest powszechnie obowiazujace na ten moment, koniec kropka
  • Odpowiedz
@Krupier: zgadzam się, pojazdy uprzywilejowane w Europie? a przynajmniej Polsce w dużej mierze mają bardzo ciche sygnały dźwiękowe. Też na to zacząłem zwracać ostatnio uwagę przez ten filmik który jest dobrym przykładem jak głośne są w amerykańskie radiowozy w porównaniu do brytyjskich które właściwie niczym nie odbiegają od naszych.
  • Odpowiedz